ΤΟ “MARELLA DISCOVERY II” πλημμύρησε την πόλη τουρίστες

Αδιαμφισβήτητα είναι ο καλύτερος τρόπος ανάδειξης και προβολής ενός τουριστικού προορισμού και μοχλός ανάπτυξης κάθε τοπικής κοινωνίας και οικονομίας, ωστόσο κάτι τέτοιο δεν ισχύει για τη Ζάκυνθο όπου ο τομέας της κρουαζιέρας εμφανίζει σοβαρές ελλείψεις.
Πέραν τούτου, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως το καλοκαιράκι προχωρά και τι καλύτερο από το να βλέπεις μεγάλα κρουαζιερόπλοια έστω και αρόδου να στέλνουν στο νησί και να πλημμυρίζουν την πόλη χιλιάδες τουρίστες. Αυτό μας επιβεβαίωσε για άλλη μια φορά η άφιξη του κρουαζιερόπλοιου “Marella Discovery II” (σημαίας Μπαχάμες) που κατέπλευσε στη Ζάκυνθο ρίχνοντας άγκυρες αρόδου γύρω στις 8 χθες το πρωί από τα Χανιά, μεταφέροντας με λάντζες εκατοντάδες επισκέπτες στην πόλη. Το πλοίο έφτασε στη Ζάκυνθο με 1.881 επιβάτες και 746 άτομα πλήρωμα, όπου παρέμεινα στο νησί μέχρι αργά το απόγευμα όπου απόπλευσε για επόμενο λιμάνι εκείνο της Κέρκυρας.

Επίσπευση master plan
Θα μπορούσαμε να έχουμε έναν τεράστιο αριθμό τουριστών από τα κρουαζιερόπλοια, όμως χάνονται και πολύ μεγάλα έσοδα. Σε εκείνο που δεν θα διαφωνήσει κανείς, είναι στην άποψη πως το έργο για το master plan του λιμανιού από το οποίο εξαρτάται άμεσα η προβλήτα κρουαζιεροπλοίων, αποτελεί ένα από τα προαπαιτούμενα. Η μόνη βελτίωση που υπήρχε σε επίπεδο υποδομών από πέρυσι είναι ότι φτιάχτηκε ο χώρος της πλατείας του Ηρώου Πεσόντων στο μόλο, στον οποίο επισκευάστηκε το δάπεδο. Ακόμη δεν έχουμε καταφέρει, ως τοπική κοινωνία, να λύσουμε το πρόβλημα με την προβλήτα πρόσδεσης. Και ενώ τα υπόλοιπα νησιά διαθέτουν υποδομές, η Ζάκυνθος μένει απ’ έξω.

Δεμένο το… όνειρο
Εάν υπήρχε προβλήτα το παραμικρό από τα κρουαζιερόπλοια, θα μπορούσε να επιφέρει κέρδη στην Ζάκυνθο, αλλά είναι κάτι που δεν το καταλαβαίνουν οι περισσότεροι, ή δεν θέλουν να το καταλάβουν. Συνεπώς εδώ που φτάσαμε αντί να επιδιώκουμε μεγαλύτερο αριθμό κρουαζιεροπλοίων πονοκεφαλιάζουμε γιατι δεν έχουν τα αυτονόητα. Είναι ένα σοβαρό αρνητικό στοιχείο, που δημιουργεί εμπόδιο στην ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού. Και ενώ τα υπόλοιπα νησιά διαθέτουν υποδομές, η Ζάκυνθος μένει απ’ έξω. Δυστυχώς, η πένα μιας εφημερίδας αποτυπώνει την πραγματικότητα. Δε σχεδιάζει, ούτε χρηματοδοτεί έργα υποδομής. Εάν ήταν στο χέρι μας, σας διαβεβαιώνουμε ότι θα είχαμε κάνει τη Ζάκυνθο, όχι Παρίσι, αλλά Κυλλήνη, Κατάκολο, Αργοστόλι, Λευκάδα και Κέρκυρα. Φυσικά, αυτοί που καταδίκασαν τη Ζάκυνθο σε «αναπτυξιακό» θάνατο, με αποφάσεις που δεν έλαβαν και ενέργειες που δεν έκαναν, μέχρι σήμερα, δεν πρόκειται ποτέ να λογοδοτήσουν, όπως δεν έχει λογοδοτήσει ποτέ κανείς για όσα έχουν γίνει σε βάρος του νησιού και του μέλλοντός του.