Κινητοποιήσεις φέρνουν οι καθυστερήσεις ολοκλήρωσης του Ειδικού Σχολείου

Ένα ακόμη έργο στο νησί μας που δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει το “Γιοφύρι της Άρτας” αποτελεί η ανέγερση του νέου Ειδικού Σχολείου στη Μπόχαλη. Αν και πραγματοποιούνται κάποιες μικρές εργασίες μέρα με την μέρα, αυτές δεν στάθηκαν ικανές και παρά τις συνεχείς αναβολές και παρατάσεις από την ανάδοχο εταιρία, το έργο να παραδοθεί τις 31 Μαρτίου 2018. Το γεγονός ότι οι ρυθμοί είναι εξαιρετικά αργοί σε σχέση με τους αρχικά προβλεπόμενους αλλά και με αυτούς που εκτιμήθηκε ότι θα χρειαστούν μετά τις πρώτες διαπιστωμένες καθυστερήσεις, προκάλεσε την παρέμβαση της Ένωσης Συλλόγων Γονέων των Σχολείων του νησιού.
“Ένα πάρα πολύ σοβαρό πρόβλημα, που απασχολεί και εμάς σαν Ένωση, είναι η μεγάλη παράταση που έχει πάρει το έργο του Ειδικού Σχολείου Ζακύνθου. Όλο το χειμώνα τα παιδιά ήταν περιορισμένα στο προαύλιο και επίσης δεν μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν το καλοριφέρ και έβγαλαν τον χειμώνα με air condition! Άρα υπήρχε μία δυσλειτουργία”. δήλωσε στην εφημερίδα μας ο πρόεδρος της Ένωσης Διονύσης Γεωργάνος, διατυπώνοντας τον προβληματισμό “αυτό που μας ανησυχεί εμάς είναι ποιοι κάνουν κουμάντο σε αυτό το κράτος; Η κυβέρνηση ή οι εργολάβοι; Ποιος μπορεί να τρίξει τα δόντια αυτού του εργολάβου για να τελειώσει το έργο; Απ΄ ότι μάθαμε, σαν Ένωση, τον διαγωνισμό τον πήρε με μία έκπτωση της τάξεως του 55%. Άρα οικονομικά δεν βγαίνει. Όμως εμάς δεν μας νοιάζει αυτό. Εμείς θέλουμε τα παιδιά μας να έχουν το νέο τους σχολείο στην ημέρα και την ημερομηνία που ορίζει η σύμβαση. Σκέψη μας είναι και τη συζητάμε με τους συλλόγους, να κλείσουμε το σχολείο για να πιέσουμε προς αυτή την κατεύθυνση. Αντί να «πέσουν» όλοι πάνω σε αυτό το έργο και να το τελειώσουν… χθες, βλέπουμε ότι κανείς δεν ενδιαφέρεται. Ούτε η Αντιπεριφέρεια, ούτε ο Οργανισμός Σχολικών Κτηρίων (Ο.Σ.Κ.), ούτε κανείς. Τι πρέπει τελικά να κάνουμε; Να φτάσουμε στα άκρα;”.

Λόγοι… χρονοδιαγράμματος
Και να φανταστεί κανείς πως το πρόβλημα δεν είναι η ανυπαρξία πόρων ή η καθυστέρηση στην εκταμίευση τους, αλλά το χρονοδιάγραμμα του αναδόχου να το ολοκληρώσει και παραδώσει. Ο Διευθυντής του, Παναγιώτης Κλάδης, κατ’ επανάληψη έχει δηλώσει πως “Οι διαδικασίες προχωράνε πάρα πολύ αργά. Γίνονται καθημερινά κάποιες μικρές εργασίες. Έχουν βγει εκτός χρονοδιαγράμματος, με την παράταση που είχε πάρει, έπρεπε να έχει παραδοθεί, όμως δεν βλέπω να γίνεται η παράδοση ούτε μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς έτσι όπως φαίνεται”.

Τα κοντέινερ
Και σα να μην έφτανε αυτό, μεγάλα κοντέινερ έχουν περιορίσει τον χώρο στο παλιό σχολείο και τρεις σημαντικές μονάδες εκπαίδευσης όπως νηπιαγωγείο, δημοτικό και επαγγελματικό εργαστήριο στριμώχνονται μέσα σε πολύ λίγα τετραγωνικά μέτρα.
Αυτό επιφέρει αντικειμενικές δυσκολίες στους καθηγητές, που δεν μπορούν να κάνουν το μάθημα τους όπως πρέπει, ενώ και τα παιδιά δυσκολεύονται να ασχοληθούν με τις δραστηριότητες τους.
Γ.Α.