Είναι το WI-FI επικίνδυνο;

Απο τον Στέλιο Γούλιαρη

Σίγουρα όλοι έχουμε κάποια στιγμή που αναρωτηθήκαμε πόσο επιβλαβές είναι για την υγεία μας όλες αυτές οι ηλεκτρονικές συσκευές που έχουμε στη κατοχή μας, χρησιμοποιούμε συνεχώς στη καθημερινότητα μας και κυρίως στο σπίτι.

Κινητά τηλέφωνα, ηλεκτρονικοί υπολογιστές , modems και άλλα είναι οι κύριες εξ αυτών .Το ζήτημα λοιπόν που που προκύπτει είναι πως μπορούμε να περιορίσουμε την υπερέκθεσή μας σε αυτές ή τουλάχιστον τις επιπτώσεις τους . Όλοι μας λίγο ή πολύ έχουμε συμμετάσχει σε κάποια συζήτηση, αντικείμενο της οποίας ήταν το κατά πόσο είναι επικίνδυνο το Wi-Fi και η ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία που παράγεται από αυτό.Η συχνότητα του Wi-Fi βρίσκεται μεταξύ 2.4GHz και 5GHz και με ισχύ 0,1watt. H ισχύς αυτή είναι πάρα πολύ μικρή και ακόμα και στην περίπτωση που έχουμε συνδυασμό η ή πληθώρα ασυρμάτων δικτύων, το άθροισμα που προκύπτει είναι μηδαμινό. Στο κομμάτι της κινητής τηλεφωνίας τώρα , αυτό που πρέπει να προσεχθεί κατά την επιλογή συσκευής είναι ο δείκτης SAR. O δείκτης SAR(Specific Absorption Rate) είναι ένα μέγεθος που δείχνει τον ρυθμό με τον οποίο οι ιστοί του ανθρώπινου σώματος απορροφούν την ακτινοβολία ραδιοσυχνοτήτων. Μονάδα μέτρησης είναι το W/kg (μονάδες ισχύος ανά μάζα) και στην Ευρώπη το όριο που έχει θεσπιστεί είναι τα 2 w/kg. Αυτός είναι λοιπόν ένας εντός εισαγωγικών μπούσουλας για την επιλογή κινητού τηλεφώνου.

Πως λοιπόν μπορούμε να μετριάσουμε τις επιπτώσεις αυτών στον άνθρωπο;

•Αποφύγετε τη χρήση του κινητού τηλεφώνου σε περιοχές με χαμηλό σήμα (γιατί τότε η ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία έχει υψηλότερη ένταση) και σε κλειστούς χώρους με πολλές μεταλλικές επιφάνειες.
•Ο καλύτερος τρόπος για να μιλάτε στο κινητό είναι να το έχετε στο μεγάφωνο και να υπάρχει μία απόσταση από τον εγκέφαλο. Διαφορετικά να προτιμάτε να μιλάτε με ακουστικά.
•Mιλάτε λιγότερο στο κινητό τηλέφωνο.
•Μην έχετε το κινητό σας τηλέφωνο κοντά στον εγκέφαλο, την καρδιά και τα γεννητικά όργανα.
•Αντικαταστήστε το ασύρματο τηλέφωνο του σπιτιού ή της δουλειάς με ένα ενσύρματο.
•Αποφύγετε τις πολλές ασύρματες συσκευές στο σπίτι. Κλείνετε όλες τις συσκευές όταν πάτε για ύπνο (υπολογιστής, τηλέφωνο κλπ.). Το ίδιο ισχύει και για το ασύρματο ρούτερ. Το ασύρματο ρούτερ είναι προτιμότερο να είναι τοποθετημένο σε ένα δωμάτιο που δε χρησιμοποιείται πολύ.
•Αποφύγετε να φορτίζετε το κινητό σας τηλέφωνο ακριβώς δίπλα από εκεί που κοιμάστε.