Μουσείο Σολωμού | Συναυλία και παρουσίαση του μουσικού αρχείου Π. Καρρέρ

Μια πολύ ιδιαίτερη εκδήλωση πρόκειται να πραγματοποιηθεί αύριο Σάββατο 13 Ιανουαρίου, στις 8 το βράδυ, στο Πνευματικό Κέντρο Ζακύνθου. Πρόκειται για τη συναυλία αλλά και την παρουσίαση του αρχείου του Παύλου Καρρέρ, που βρίσκεται στο Μουσείο Σολωμού και Επιφανών Ζακυνθίων. Στην εκδήλωση, θα παιχτούν έργα πιάνου για τέσσερα χέρια που έχει γράψει ο ίδιος και θα τα παρουσιάσει ο Διονύσης Σεμιτέκολος και η Βέρα Στραβοπόδη. Η Διευθύντρια του Μουσείου Σολωμού και Επιφανών Ζακυνθίων θα μιλήσει για την καταγραφή του αρχείου του Καρρέρ τα οποία έργα και θα ακουστούν για πρώτη φορά.
Πρόκειται για την πρώτη από τις τέσσερις προγραμματισμένες εκδηλώσεις που πραγματοποιεί το Μουσείο Σολωμού για το 2018 και με τον τρόπο αυτό, σιγά-σιγά θα παρουσιαστεί το αρχείο του Μουσείου και τα έργα θα παρουσιαστούν στο Ζακυθινό κοινό.
Η Διευθύντρια του Μουσείου Σολωμού και Επιφανών Ζακυνθίων, μιλώντας στην ΗΜΕΡΑ, ανέφερε: ‘’Ψηφιοποιούνται όπερες και ανεβαίνουν στην Αθήνα και γενικά παρουσιάζουμε το αρχείο του μουσείου, μέσα σε αυτό είναι και τα πιανιστικά αλλά και η καταγραφή που γίνεται, διότι πραγματοποιείται η ψηφιοποίηση και η καταγραφή. Αυτό πρέπει να γίνει για να γνωρίσουν οι ζακυνθινοί το έργο του Καρρέρ’’.
Ο Παύλος Καρρέρ, γεννημένος στην Ζάκυνθο, αφού μετακόμισε στο Μιλάνο και εμφορούμενος από το όραμα να δημιουργήσει εθνική μουσική και να καταστεί ο πρώτος εθνικός συνθέτης της Ελλάδας, επαναπατρίστηκε το 1857 και εγκαταστάθηκε στη Ζάκυνθο. Συνεργάστηκε ως αρχιμουσικός και ως ιμπρεσάριος με τα τοπικά θέατρα, δίδαξε μουσική και παντρεύτηκε την υψίφωνο και πρωταγωνίστρια των έργων του, Ισαβέλλα Ιατρά. Την ίδια εποχή συνέθεσε την πρώτη του εθνικού περιεχομένου όπερα, τον τετράπρακτο Μάρκο Βότζαρη (1858-1860), καθώς και πολυάριθμα άσματα σε ελληνικούς στίχους, ανάμεσα στα οποία το πασίγνωστο κλέφτικο «Ο Γερο-Δήμος», ένα δημοτικοφανές τραγούδι που ενσωματώθηκε στην παραπάνω όπερα. Ο Μάρκος Βότζαρης μετά από πολλές περιπέτειες, λόγω του επαναστατικού του περιεχομένου, έκανε πρεμιέρα στην Πάτρα τον Απρίλιο του 1861 και θωρείται το πιο γνωστό έργο του Καρρέρ και η δημοφιλέστερη ελληνική όπερα του 19ου και των αρχών του 20ού αιώνα που γνώρισε πάνω από 45 σκηνικές διδασκαλίες. Το έργο, αρχικά συντεθειμένο σε ένα ιταλικό λιμπρέτο του Giovanni Caccialupi, σταδιακά μεταφράστηκε και καθιερώθηκε στα ελληνικά, προκαλώντας συχνά λαϊκό ενθουσιασμό στις πλατείες των θεάτρων όπου παρουσιάστηκε.