Βαθμοί τέλος | Με Α,Β,Γ η αξιολόγηση των μαθητών και στα γυμνάσια


φωτο: InfoKids

Βαθμοί τέλος στα γυμνάσια της χώρας καθώς το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής συζητάει τώρα εκτός της περιγραφικής αξιολόγησης των μαθητών («σχεδόν καλός», «καλός», «πολύ καλός», «άριστος») και αλφαβητική αξιολόγηση. Δηλαδή Α, Β, Γ που έως σήμερα γνωρίζαμε κυρίως από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού. Ηδη από φέτος εφαρμόζεται πιλοτικό πρόγραμμα περιγραφικής αξιολόγησης σε 81 νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια, παράλληλα όμως με τη βαθμολογία των μαθητών στα γυμνάσια (0-20). Στόχος στο άμεσο μέλλον οι βαθμοί να καταργηθούν τελείως. Σήμερα, οι μαθητές μπαίνουν σταδιακά στη λογική των αριθμών από τις τελευταίες τάξεις του δημοτικού, με τους πρώτους βαθμούς 10, 9, 8 και 7. Για να φτάσουν στο γυμνάσιο στην αριθμητική κλίμακα με άριστα το 20. Στα γυμνάσια η φετινή πιλοτική φάση της περιγραφικής αξιολόγησης έχει σκοπό να οδηγήσει σε συμπεράσματα για την επέκτασή της σε όλα τα σχολεία της βαθμίδας. Πολλοί καθηγητές εκφράζουν τον προβληματισμό τους καθώς, όπως αναφέρουν, δεν έχουν πάντα γνώση της προσωπικότητας του κάθε μαθητή, στοιχείο απαραίτητο για την περιγραφική αξιολόγησή τους.

Οι απόψεις διίστανται
για τους πολίτες

Θετικά και αρνητικά βλέπουν στην αλφαβητική αξιολόγηση οι πολίτες που σχολιάζουν ότι υπάρχουν πολλά που πρέπει να ξεκαθαριστούν για να υπάρξει μια τέτοια βαθμολόγηση στους μαθητές. Κάποιοι θεωρούν αχρείαστο οι μαθητές γυμνασίου να παίρνουν Α, Β, και Γ’ για τις σπουδές τους, ενώ μερικοί συμφωνούν ότι όντως θα φύγει το άγχος και η πίεση από τα παιδιά και θα νιώθουν ακόμα καλύτερα.
Φυσικά οι αλλαγές δεν σταματούν εκεί όχι μόνο στο Γυμνάσιο αλλά και στο Λύκειο, αφού είναι πιθανό τα μαθήματα στην Β’ και την Γ’ τάξη να γίνουν τρίωρα ή και τετράωρα, ενώ αναμένεται να εισαχθούν και νέα μαθήματα.

ΑΠΟΨΕΙΣ…
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΣΗΣ

“Το βρίσκω λάθος το συγκεκριμένο σύστημα γιατί θα απαξιώσει περισσότερο το ήδη απαξιωμένο δημόσιο σχολείο. Μπορεί οι μαθητές να αισθανθούν περισσότερη ελευθερία και όχι τόση πίεση αλλά ταυτόχρονα θα χαλαρώσουν και το σχολείο δεν θα έχει τον σκοπό που πρέπει να παίξει. Βέβαια ούτε και τώρα παίζει αυτό το σκοπό. Ειδικά το Λύκειο είναι ένα προετοιμαστήριο για τις πανελλήνιες. Το σχολείο πρέπει να στηθεί με βαθμολογία όπως ήταν τώρα. Καλύτερα να νιώσουν την πίεση πριν βγουν στη ζωή τα παιδιά και να υπάρχει αξιολόγηση”

ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΤΙΡΤΖΙΔΗΣ
“Νομίζω τα παιδιά θα μπερδευτούν και οι απόψεις διίστανται σε αυτό το θέμα. Τώρα ο άριστος πως θα ξεχωρίσει από αυτόν που είναι υποδεέστερος στη μάθηση. Από την άλλη επειδή είναι υποχρεωτική η εκπαίδευση μέχρι την Τρίτη Γυμνασίου καλό είναι τα παιδιά να παίρνουν το απολυτήριο τους και να τελειώνουν. Αλλά δεν πρέπει να μπερδευτούν τα παιδιά και να επαφίονται ότι θα περάσουμε σίγουρα, αλλά να συνεχίσουν την εκπαίδευση και τις σπουδές τους και να προχωρήσουν όσο πιο ψηλά μπορούν”

ΓΙΑΝΝΗΣ ΞΕΝΟΣ
“Νομίζω ότι δεν έχει σημασία αν θα είναι Α,Β, Γ, ή 15,16 και 19 και 20. Σημασία έχει να έχουμε σωστή παιδεία. Δεν έχουμε σωστή παιδεία από την κυβέρνηση και αυτό είναι το σημαντικό και όχι πως θα βαθμολογούνται τα παιδιά. Δεν θα έπρεπε να αλλάξει η βαθμολόγηση. Δεν μου λέει τίποτα το Α’, Β. Γ. Καλό είναι να μείνει η βαθμολογία ως έχει”