GRECKA PANORAMA – ΟΙ Πολωνοί ζήτησαν περισσότερες κλίνες στη Ζάκυνθο

Πολυεπίπεδο επιβεβαιώνεται πως είναι και φέτος το άνοιγμα του νησιού στην τουριστική αγορά της Πολωνίας εδραιώνοντας την πρωτιά που έχουμε τα τελευταία χρόνια ως καλοκαιρινός προορισμός. Τόσο ο Δήμος όσο και ταξιδιωτικά γραφεία που συνεργάζονται με Πολωνούς Tour Operators, πραγματοποίησαν μια δυναμική παρουσία, όπως άλλωστε αρμόζει σε μια Έκθεση που αφορά τη δεύτερη τουριστική αγορά του νησιού μας, μετά τη Βρετανική. Μια γιορτή του τουρισμού για την Ελλάδα και τη Ζάκυνθο και έχει στόχο να παρουσιάσει ό,τι καλύτερο και πιο σύγχρονο έχει να επιδείξει η χώρα μας σε επίπεδο καταλυμάτων, υπηρεσιών, εναλλακτικών μορφών δραστηριοτήτων, προσφορών και εκδηλώσεων που ενδιαφέρουν τους Πολωνούς επισκέπτες.
Αν, λοιπόν, για την τουριστική σεζόν του 2017 η Ελλάδα ήταν ο Νο 1 προορισμός των Πολωνών, η σεζόν του 2018 θα έχει ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον καθώς, τα μέχρι τώρα συμβόλαια που έχουν κλειστεί μόνο για τη Ζάκυνθο, καταγράφουν μεγάλη αύξηση που επιβεβαιώνει την τεράστια δυναμική ανάπτυξης. Η Ζάκυνθος υποδέχεται κάθε χρόνο χιλιάδες τουρίστες από την Πολωνία και είναι στην ουσία η δεύτερη καλύτερη αγορά του νησιού μας η οποία είναι συνεχώς αυξανόμενη.
Η αγορά της Πολωνίας δεν έχει “ταβάνι”, από τη στιγμή που οι επισκέπτες αυτής της χώρας βρίσκουν τα κατάλληλα γι’ αυτούς καταλύματα. Η διαφήμιση της Ζακύνθου από τις πρώτες φουρνιές Πολωνών που την επέλεξαν για τις καλοκαιρινές τους διακοπές είναι εξόχως αποτελεσματική. Οι Πολωνοί θέλουν να γνωρίσουν τον κόσμο, τις τοπικές γεύσεις, το τοπίο, το χώρο, την εναλλαγή και την ποικιλία. Και το σημαντικό είναι ότι τα γνωρίζουν πριν ακόμη έρθουν, τόσο από τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης όσο και από συμπατριώτες τους που κατοικούν μόνιμα στη Ζάκυνθο. Οι τουρίστες από την Πολωνία φθάνουν στη Ζάκυνθο με όποιο μέσο μπορούν, είτε οδικώς είτε αεροπορικώς με πτήσεις τσάρτερ και κάνουν μαζικές διακοπές.

Οι καλύτεροι πρεσβευτές
Ο πρώτος τομέας στον οποίο οι δύο χώρες έχουν αναπτύξει στενότατες σχέσεις είναι ο τουρισμός. Οι Πολωνοί αποτελούν για την Ελλάδα μια δυναμικά ανερχόμενη αγορά. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι το 26% των Πολωνών που αποφασίζουν να κάνουν διακοπές εκτός των συνόρων της χώρας τους, επιλέγουν την Ελλάδα και η Ζάκυνθος βρίσκεται στην κορυφή των προτιμήσεών τους. Αυτό οφείλεται και σε ορισμένες ιδιαίτερα οργανωμένες και ευφυείς ενέργειες τουριστικών πρακτόρων στο νησί μας που καταφέρνουν να προσελκύουν ακόμη περισσότερους Πολωνούς τουρίστες στο νησί μας.

Ούτε ένας Πολωνός
δυσαρεστημένος

Οι Πολωνοί βρίσκουν στη Ζάκυνθο ήλιο, εκπληκτικές παραλίες και θάλασσες, ιδιαίτερη μεσογειακή και τοπική γαστρονομία, πανέμορφη φύση και χαμογελαστούς, φιλόξενους ανθρώπους. Ετσι, οι τουρίστες αποτελούν στην πραγματικότητα τους καλύτερους πρεσβευτές του νησιού στη χώρα τους. “Ο Πολωνός τουρίστας στη Ζάκυνθο θα γυρίσει πίσω στη χώρα του και θα μεταφέρει σε όλους τους φίλους του και τα μέλη της οικογένειάς του πόσο καλά πέρασε, διαφημίζοντας το νησί με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο: από στόμα σε στόμα. Και, πιστέψτε με, δεν έχω συναντήσει έστω και έναν συμπατριώτη μου που να πει ότι δεν πέρασε καλά στο νησί σας”, λένε οι άνθρωποι που φέρνουν Πολωνούς στο νησί

Προκρατήσεις
Η Πολωνική αγορά έχει τα τελευταία χρόνια αναδειχθεί στην δεύτερη, ισχυρότερη, οργανωμένη αγορά για την Ζάκυνθο μετά την Μεγάλη Βρετανία. Μάλιστα λόγω του ότι εξελίσσεται και οικονομικά αυτό αυξάνει και το κύμα επισκεπτών.
Τα μηνύματα από τις συναντήσεις με τους tour operator κάνουν λόγο για προκρατήσεις γύρω στο 25%. Οι Πολωνοί αυτό που θέλουν είναι τα all inclusive, χωρίς να είναι οι φθηνοί πελάτες, απλά έτσι το θέλουν. Στην Ζάκυνθο οι tour operators από την Πολωνία επενδύουν με την μορφή προκαταβολών στους ιδιοκτήτες των ξενοδοχείων έτσι ώστε αυτοί να τα ανακαινίσουν.

Περισσότερες κλίνες
Η ζήτηση είναι μεγάλη κάτι που δείχνει πως θα απαιτηθούν περισσότερα δωμάτια από το νησί τον επόμενο χρόνο τα οποία δεν υπάρχουν διαθέσιμα αυτή τη στιγμή και ότι αν έβρισκαν, θα μπορούσαμε να έχουμε κα ακόμη μεγαλύτερο πρόγραμμα από αυτό που θα έχουμε. Δεν βρίσκουν εύκολα και άλλες θέσεις για να μπορέσουν να έρθουν και άλλες πτήσεις. Είναι γνωστό ότι η έλλειψη αμιγώς ξενοδοχειακών κλινών στη Ζάκυνθο αποτελεί ζήτημα. Οσοι διέβλεψαν την ανάγκη για αύξησή τους, ανεξαρτήτως αιτίας, δικαιώνονται, καθώς η πληρότητα των ήδη υπαρχόντων θεωρείται δεδομένη και ορισμένοι επιχειρηματίες έχουν ήδη προχωρήσει σε μέτριας ή μικρής κλίμακας επεκτάσεις. Το γενικό συμπέρασμα όμως είναι ότι η Ζάκυνθος, τουλάχιστον φέτος, δεν θα καταφέρει να ανταποκριθεί στην αυξημένη ζήτηση, αφού οι υπάρχουσες κλίνες είναι ήδη δεσμευμένες για την ερχόμενη τουριστική σεζόν του 2018.

Αφετηρία μιας στενής συνεργασίας
Ο τουρισμός λοιπόν γίνεται η πύλη, μέσα από την οποία οι δύο λαοί θα αναπτύξουν σχέσεις στενές και μακροπρόθεσμες και σε άλλους τομείς, όπως είναι η αγροτική οικονομία, ο πολιτισμός και η παιδεία. Στις επαφές τους τόσο ο Δήμαρχος όσο και οι τουριστικοί πράκτορες ανέφεραν πως αποτελεί ιδιαίτερη τιμή και χαρά να υποδεχόμαστε τουρίστες από την Πολωνία, οι οποίοι όχι μόνο προτιμούν σταθερά τη Ζάκυνθο, διπλασιάζονται σε αριθμό κάθε χρόνο, ιδιαίτερα στις πολύ δύσκολες οικονομικά εποχές που περνά η χώρα μας. Η συνεργασία αυτή πρέπει να εμβαθύνει και να αποκτήσει μακροπρόθεσμη προοπτική, ακριβώς επειδή δεν είμαστε ανταγωνιστικές περιοχές. Η προτίμηση των Πολωνών στη Ζάκυνθο χτίζει ακριβώς τη βάση για συνεργασίες, συμφέρουσες και για τις δύο πλευρές.

ΜΑΣ ΔΗΛΩΣΑΝ…
ΑΝΤΩΝΗΣ ΝΙΚΟΛΟΥΔΑΚΗΣ
ΑΝΤΙΠΡ. ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

“Η Πολωνική αγορά έχει τα τελευταία χρόνια αναδειχθεί στην δεύτερη, ισχυρότερη, οργανωμένη αγορά για την Ζάκυνθο μετά την Μεγάλη Βρετανία. Η εξέλιξη αυτή συνεχίζει επειδή η Πολωνία είναι μια χώρα που στα οικονομικά μεγέθη βελτιώνεται συνέχεια, θα συνεχίσουμε να βλέπουμε ένα αυξημένο κύμα επισκεπτών από την Πολωνία. Αυτό που ζητούν οι Πολωνοί επισκέπτες είναι η αυθεντικότητα και την βρίσκουν στην Ζάκυνθο, την φιλοξενία, την γαστρονομία , η φύση δηλαδή, πράγματα που υπάρχουν σε αφθονία στο νησί. Όλες οι πληροφορίες που έχουμε είναι εξαιρετικά θετικές, οι πράκτορες με τους οποίους συζητήσαμε, όλοι μας λένε ότι θα χρειαστούμε και περισσότερα δωμάτια από το νησί τον επόμενο χρόνο τα οποία δεν υπάρχουν διαθέσιμα αυτή τη στιγμή. Οι κλίνες στην Ζάκυνθο, πλέον δεν επαρκούν για την ζήτηση καμίας χώρας. Είναι ένα φαινόμενο που το συναντούμε σε όλες τις αγορές με τις οποίες συνεργαζόμαστε”.

ΜΑΝΘΟΣ ΜΠΟΛΙΔΗΣ
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΣ ΠΡΑΚΤΟΡΑΣ

“Οι αφίξεις τους κάθε χρόνο αυξάνονται, με ένα ρυθμό 10-25%. Οι προκρατήσεις, ήδη τα πλάνα που έχουμε βάλει σε εφαρμογή, πάνε πάρα πολύ καλά, όπως τα περιμέναμε. Το αναμενόμενο είναι ότι θα είμαστε σε πληρότητα, που πιστεύαμε. Αυτή τη στιγμή τα προγράμματα έχουν κλείσει. Ότι κλίνες υπήρξαν σε διαθεσιμότητα έχουν καλυφθεί, δεν υπάρχουν περισσότερες κλίνες, υπάρχουν στα σχέδιά μας, ότι προλάβουμε να δημιουργήσουμε γιατί υπάρχει μια περεταίρω ζήτηση. Δεν βρίσκουμε εύκολα και άλλες θέσεις για να μπορέσουν να έρθουν και άλλες πτήσεις. Αυτή τη στιγμή η ανάπτυξη γίνεται μόνο από χρηματοδότηση στις εταιρίες, οπότε ότι υπάρχει το εκμεταλλευόμαστε στο έπακρο και προτείνουμε σε ξενοδόχους να κάνουνε ανακαινίσεις, καινούρια ξενοδοχεία με ένα προγραμματισμό προπληρωμών από τις εταιρίες έτσι ώστε να δημιουργούμε καινούρια δωμάτια γιατί αλλιώς δεν μπορεί να γίνει η ανάπτυξη”

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΝΑΚΟΣ
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΣ ΠΡΑΚΤΟΡΑΣ

“Ξέρουμε όλοι πόσο σημαντική είναι η αγορά η οποία από το 2011 είναι συνεχώς αυξανόμενη με τα μεγαλύτερα ποσοστά από κάθε άλλη φορά. Η αύξηση που υπάρχει κάθε χρόνο αγγίζει το 30%. Όλες οι εταιρείες από την Πολωνία, εκτός του να φέρνουν τους τουρίστες, έχουν βοηθήσει την ανάπτυξη των τουριστικών περιοχών με τις επενδύσεις που κάνουν στα διάφορα ξενοδοχεία και έχει αλλάξει το προφίλ των ξενοδοχείων. Από εκεί και πέρα για την χρονιά που έρχεται η αύξηση θα είναι περίπου στο 20-25%, στη χειρότερη των περιπτώσεων. Ενδεικτικά να σας πω ότι μια από τις εταιρείες της Πολωνίας που συνεργάζομαι εγώ, έχει πουλήσει αυτή τη στιγμή γύρω στα 9,000 άτομα για την Ζάκυνθο που σημαίνει λοιπόν ότι θα έχει καλύψει τα δωμάτιά της, θα υπερκαλύψει τις θέσεις της και σίγουρα αν συνεχίσει έτσι σημαίνει ότι και η ζήτηση για την επόμενη χρονιά, για το 2019, θα είναι και αυτή μεγαλύτερη”