PHILOXENIA 2017 | Η Ζάκυνθος κέρδισε το ενδιαφέρον των επισκεπτών

Δυναμική, ολοκληρωμένη και αποτελεσματική ήταν κατά γενική ομολογία η παρουσία της Ζακύνθου στην τουριστική Εκθεση Philoxenia στη Θεσσαλονίκη, ισχυροποιώντας τη θέση του νησιού μας στον τουριστικό χάρη όπως ισχυροποιημένος είναι και ο τουρισμός τη χρονιά που μας πέρασε, ως οικονομικός πυλώνας της οικονομίας της χώρας. Πολλά και θετικά ήταν τα μηνύματα από τους ξένους προσκεκλημένους εμπορικούς επισκέπτες, εκπροσώπους μεγάλων tour operators και τουριστικών φορέων, hosted buyers και εκθετών.
Σε αυτό το σπουδαίο γεγονός που συνιστά τον απόλυτο προορισμό για όλους τους επαγγελματίες του κλάδου, και υποδέχεται επαγγελματίες και κοινό, παράλληλα με την έκθεση ξενοδοχειακού εξοπλισμού, την Hotelia, συμμετείχε και το νησί μας.
Στην 33η Philoxenia έδωσαν δυναμικό «παρών» μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες, δεκάδες τουριστικά γραφεία, πολλοί αερομεταφορείς, ενώ επέστρεψαν στη διοργάνωση και οι ναυτιλιακές εταιρείες και ξένοι προορισμοί. Η Εκθεση Philoxenia δεν μπορεί να συγκριθεί σε μέγεθος και συμμετοχές με άλλες διεθνείς τουριστικές εκθέσεις, όπως του Βερολίνου ή του Λονδίνου, ωστόσο βρίσκεται σε ελληνικό έδαφος και συγκεκριμένα στη Βόρεια Ελλάδα, με τις ανερχόμενες αγορές των Βαλκανίων να βρίσκονται σε απόσταση αναπνοής και να συμμετέχουν μαζικά στην Εκθεση.
Ο εσωτερικός τουρισμός την περίοδο που μας πέρασε κατέγραψε μια αισθητή κάμψη και στο πλαίσιο αυτό η παρουσία μας στην έκθεση, με στοχευμένες δράσεις είναι επιβεβλημένη. Το ενδιαφέρον για το νησί μας είναι πολύ μεγάλο, κυρίως από τις νέες αγορές της Ανατολικής Ευρώπης που δίνουν πάντοτε το «παρών» στις εκθέσεις της «Philoxenia» και εκδηλώνουν το ενδιαφέρον τους για όλη την Ελλάδα και βέβαια για τα Ιόνια Νησιά και τη Ζάκυνθο. Άλλωστε, έχει αποδειχθεί πως οι βορειοελλαδίτες αγαπούν το νησί μας, αλλά σε μια περίοδο που η οικονομική κρίση ασκεί πιέσεις στις μετακινήσεις, οφείλουμε με την παρουσία μας σε όλες τις διοργανώσεις να αναθερμαίνουμε και να ανανεώνουμε το ενδιαφέρον των επισκεπτών για τον τουριστικό μας προορισμό.

Ο Δήμος
Στην 33η διεθνή έκθεση τουρισμού Philoxenia, συμμετείχε με δικό του περίπτερο παραχωρούμενο από την περιφέρεια ιονίων Νήσων, ο Δήμος Ζακύνθου, θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να αυξήσει το εσωτερικό ρεύμα επισκεπτών από τη Βόρειο Ελλάδα. Τον Δήμο εκπροσώπησαν ο Αντιπρόεδρος της Επιτροπής Τουρισμού Αντώνης Νικολουδάκης, η αρμόδια υπάλληλος του Γραφείου Τουρισμού του Δήμου Αθηνά Κάρδαρη και η ειδική σύμβουλος του Δημάρχου και υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων Μαρία Ζούγρα, ενώ εκεί ήταν και ο επιστημονικός συνεργάτης του Δήμου, καθηγητής Δημήτρης Κούτουλας, που πρόσφατα συνέταξε το μάρκετινγκ πλαν, πάνω στο οποίο θα κινηθεί ο Δήμος και οι φορείς του τουρισμού τα επόμενα 4 χρόνια και το πιο σημαντικό είναι πως για πρώτη φορά στα χρονικά έγινε ένα επαγγελματικό σχέδιο ανάπτυξης του τουριστικού μας προϊόντος. Δόθηκαν φυλλάδια στους επισκέπτες του περιπτέρου και όλα δείχνουν πως θα αυξηθούν οι πελάτες από τη Βόρειο Ελλάδα, αφού έδειξαν πραγματικό ενδιαφέρον για να επισκεφθούν τον τόπο μας.

Τα περίπτερα
Σε συνεργασία με τους επιχειρηματίες του τουριστικού κλάδου, επιδιώχθηκε να ενισχυθεί ο τουρισμός από τις βαλκανικές χώρες, καθώς λόγω της οικονομικής κρίσης όλο και λιγότεροι ταξιδεύουν. Συναντήθηκαν με εμπορικούς επισκέπτες, εθνικούς οργανισμούς, επαγγελματικές ενώσεις, ξενοδόχους, αντιπροσώπους αεροπορικών και ακτοπλοϊκών εταιρειών κ.α.
Σημαντική ήταν η συνεισφορά τουριστικών επιχειρηματιών με στοχευμένες ενέργειές στην εγχώρια, τουριστική αγορά. Από την πρώτη ημέρα το περίπτερο είχε μεγάλη επισκεψιμότητα με θετικά μηνύματα από τους ξένους προσκεκλημένους εμπορικούς επισκέπτες, εκπροσώπους μεγάλων tour operators και τουριστικών φορέων, hosted buyers και εκθετών. Το παρών έδωσαν η Υπουργός Τουρισμού Έλενα Κουντουρά, ο Αντιπεριφερειάρχης Σπύρος Γαλιατσάτος, η κ. Χριστίνα Τετράδη και εκπρόσωποι του επιχειρηματικού κλάδου.

Προβολή
Στόχος της φετινής Philoxenia ήταν η περαιτέρω διεθνοποίησή της καθώς την τελευταία τριετία ο σημαντικότερος κλάδος της ελληνικής οικονομίας – ο τουρισμός – παρουσιάζεται μέσα από μια άρτια οργανωμένη και πλήρη έκθεση. Στα πλαίσια αυτά, έγινε παρουσίαση του τουριστικού προορισμού της Ζακύνθου, καθώς και των τοπικών προϊόντων, τα οποία όλοι δοκίμασαν και ενθουσιάστηκαν, ενώ ξεφύλλισαν με ενθουσιασμό και το ενημερωτικό φυλλάδιο. Άλλωστε, η Philoxenia δεν μπορεί να συγκριθεί σε μέγεθος και συμμετοχές με άλλες διεθνείς τουριστικές εκθέσεις, όπως του Βερολίνου ή του Λονδίνου, ωστόσο βρίσκεται δίπλα σε ανερχόμενες αγορές των Βαλκανίων που απέχουν απόσταση αναπνοής και συμμετέχουν μαζικά σε αυτή. Το ενδιαφέρον για το νησί μας είναι πολύ μεγάλο, κυρίως από τις νέες αγορές της Ανατολικής Ευρώπης που δίνουν πάντοτε το “παρών” και εκδηλώνουν το ενδιαφέρον τους για όλη την Ελλάδα και βέβαια για τα Ιόνια Νησιά και τη Ζάκυνθο.

ΜΑΣ ΔΗΛΩΣΑΝ…
ΣΠΥΡΟΣ ΓΑΛΙΑΤΣΑΤΟΣ
ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

“Η έκθεση που γίνεται και στο κοινό που στοχεύουμε, το οποίο έρχεται καλοκαίρι σε εμάς, δεν είναι και τόσο επιτυχής. Απλώς εκεί συμμετέχουμε για να στηρίξουμε μια έκθεση στην Βόρεια Ελλάδα. Πιο πολύ είμαστε για την τιμή των όπλων. Έγιναν επαφές όσο μπορούσαμε, δόθηκε μια πολύ καλή μάχη. Είχαμε μια πολύ καλή παρουσία, από εκεί και πέρα κερδισμένοι είμαστε. Η Ζάκυνθος έκλεισε από το εξωτερικό με ποσοστό αύξησης ρεκόρ 15.52% πιο πολύ από πέρυσι. Και το 2018 η τουριστική κίνηση θα είναι ακόμα μεγαλύτερη, γεγονός που σημαίνει ότι όλοι πρέπει να προετοιμαστούν ανάλογα. Επιχειρούμε από κοινού, ενώνοντας τις δυνάμεις μας και η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων πρωτοπορεί με “όπλο” τις νέες τεχνολογίες και τις καλές δημόσιες σχέσεις για την βέλτιστη τουριστική προβολή”

ΑΝΤΩΝΗΣ ΝΙΚΟΛΟΥΔΑΚΗΣ
ΑΝΤΙΠΡ. ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

“Μας δόθηκε η ευκαιρία να έχουμε πρωτογενή υλικά της Ζακύνθου, τοπικών προϊόντων, αλλά κυρίως να δώσουμε χώρο σε επαγγελματίες που ήθελαν να κάνουν επαφές με αγοραστές ταξιδιών. Η ελληνική αγορά είναι ακόμα διστακτική, δε μπορεί να δείξει καθόλου την τάση της, γιατί οι Έλληνες τουρίστες είναι μια αγορά που αποφασίζουν τις διακοπές τους πάρα πολύ αργά. Υπήρχε μεγάλη επισκεψιμότητα, και αυτό δείχνει αμέσως την πρώτη τάση ότι υπάρχει ενδιαφέρον. Πάντοτε η Βόρεια Ελλάδα ήταν ένας χώρος στον οποίο η Ζάκυνθο είχε ισχυρό έρεισμα και ήταν πάντοτε καλοί επισκέπτες. Επειδή η έκθεση είναι πολύ περισσότερο εστιασμένη επαγγελματικά στον τουρισμό των Βαλκανίων, της Κεντρικής και Βόρειας Ελλάδας και των χωρών της Ανατολικής Ευρώπης που δεν συνηθίζουν να έχουν προκρατήσεις δεν είναι αρκετά ασφαλές να κάνει κανείς κάποιες προβλέψεις”.

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΤΕΤΡΑΔΗ
ΠΡ. ΞΕΝΟΔΟΧΩΝ ΛΑΓΑΝΑ

“Η έκθεση της Θεσσαλονίκης, είναι περισσότερο έκθεση του κοινού και όχι τόσο όπως η world travel market, που είναι έκθεση που μπορείς να μιλήσεις για συμφωνίες, να δεις προκρατήσεις κλπ. Βέβαια είχε αγοραστές και έγιναν κάποια ραντεβού, μικρότεροι αγοραστές βέβαια, αλλά σε επίπεδο πιο μικρών, διεθνών γραφείων, άκουσα ήταν πολύ καλά τα ραντεβού και ότι όλοι έμειναν πολύ ευχαριστημένοι. Αλλά δεν θα έλεγα ότι βγήκαν κάποια συμπεράσματα, τα οποία να μας δείχνουν κάτι για τις προκρατήσεις. Άλλωστε δεν είναι αυτού του είδους το κοινό και η κουλτούρα του στο να κλείνει πακέτα και να αποφασίζει να πάει διακοπές πολύ νωρίς. Συνήθως αν γίνει κάτι τέτοιο το αποφασίζουν την τελευταία στιγμή. Σαφώς η Ελλάδα κινείται πάρα πολύ καλά, σαφώς υπάρχει ενδιαφέρον και από εσωτερικό τουρισμο”