ΖΑΚΥΝΘΟΥ | Με ρυθμούς χελώνας οι εργασίες ανέγερσης του Ειδικού Σχολείου

Μπορεί πριν από ένα μήνα να χτύπησε το πρώτο κουδούνι και στο Ειδικό Σχολείο στη Μπόχαλη με τους μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς, να ευχονται καλή σχολική χρονιά, ωστόσο δεν έλλειψε η αγωνία και απορία πότε θα ολοκληρωθεί η οικοδόμηση της προέκτασης του κτιρίου και αν τελικά θα προλάβουν οι μαθητές να μετακινηθούν σε αυτό, πριν λήξει άλλη μία σχολική χρονιά.
Δυστυχώς για τους ίδιους αλλά και για την τοπική κοινωνία όχι απλά επιβεβαιώθηκαν, αλλά εξακολουθούν να μην παίρνουν απάντηση στο θέμα του κτιριακού αφού είναι ακόμη ‘στο περίμενε’ και δεν ξέρουν τι ακριβώς θα γίνει. Οι ρυθμοί είναι εξαιρετικά αργοί σε σχέση με τους αρχικά προβλεπόμενους αλλά και με αυτούς που εκτιμήθηκε ότι θα χρειαστεί να ακολουθηθούν μετά τις πρώτες διαπιστωμένες καθυστερήσεις.
Το έργο, όπως είναι γνωστό, εντάχτηκε σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα ΕΣΠΑ, για την περίοδο 2014-2020, μετά μάλιστα από πολλά εμπόδια και καθυστερήσεις, ακόμη και έπειτα από την απένταξή του από το προηγούμενο πρόγραμμα. Επομένως τώρα οι προθεσμίες και τα χρονοδιαγράμματα πρέπει να τηρηθούν στο έπακρο, κάτι που, μέχρι στιγμής, δεν έχει γίνει.
Πρόκειται για ένα έργο που θα φέρει πλατιά χαμόγελα και χαρά στους μαθητές του Ειδικού Σχολείου που παραμένει ακόμα ανολοκλήρωτο, αφού η νέα παράταση στις εργασίες μέχρι τον Δεκέμβριο προκαλεί ανησυχία σε όλους. Μετά από μεγάλη προσπάθεια και αγώνα που έκαναν τα τελευταία χρόνια για να δημιουργηθεί ένα νέο υπερσύγχρονο κτίριο για να στεγάσει αυτά τα ξεχωριστά παιδιά, βλέπουν το έργο να κινείται με ρυθμούς “χελώνας”, αφού δεν έχουν γίνει βασικά πράγματα για να μπορέσει να είναι σύντομα έτοιμο και να προσφέρει τις υπηρεσίες του. Χρειάζεται πολύ δουλειά για να είναι λειτουργικό, για αυτό εκφράζονται αμφιβολίες ότι μέχρι τον Δεκέμβριο θα έχει ολοκληρωθεί και έχουν κάθε λόγο να το πιστεύουν, βλέποντας τις εργασίες συνεχώς να καθυστερούν.

Τα κοντέινερ έκλεισαν και το παλιό κτίριο
Το Ειδικό Σχολείο που προσφέρει ξεχωριστές υπηρεσίες στην κοινωνία και σε παιδιά που το έχουν πραγματικά ανάγκη, αντιμετωπίζει και άλλα σοβαρά προβλήματα λόγω της καθυστέρησης της ολοκλήρωσης του νέου κτιρίου. Μεγάλα κοντέινερ έχουν περιορίσει τον χώρο στο παλιό σχολείο και τρεις σημαντικές μονάδες εκπαίδευσης όπως νηπιαγωγείο, δημοτικό και επαγγελματικό εργαστήριο στριμώχνονται μέσα σε πολύ λίγα τετραγωνικά μέτρα.
Αυτό επιφέρει αντικειμενικές δυσκολίες στους καθηγητές, που δεν μπορούν να κάνουν το μάθημα τους όπως πρέπει, ενώ και τα παιδιά δυσκολεύονται να ασχοληθούν με τις δραστηριότητες τους, αφού δεν έχουν τόση άνεση για να παίξουν και να κάνουν άλλα πράγματα που προσφέρει διαχρονικά το Ειδικό Σχολείο.

Καθυστερήσεις
Η νέα εγκατάσταση αποτελείται από ενιαίο κτίριο αλλά κατασκευαστικά είναι χωρισμένο σε τρία επιμέρους. Το ένα από αυτά, στη δυτική πλευρά, έχει προχωρήσει σε σημαντικό βαθμό αφού έχουν ανεγερθεί ήδη οι δύο όροφοι. Το νότιο τμήμα περιλαμβάνει και υπόγειους χώρους και πραγματοποιούνται ακόμη έργα εκσκαφής πολλών μέτρων. Ετσι, βρίσκεται αρκετά στάδια πίσω, αφού η κατασκευή του διαφέρει από των γειτονικών του κτισμάτων.
Το έργο ξεκίνησε με καθυστέρηση μεγαλύτερη των τριών μηνών, γεγονός που προκάλεσε την οργή όχι μόνο των μηχανικών των “Κτιριακών Υποδομών” αλλά και των γονιών και εκπαιδευτικών που έβλεπαν τα εμπόδια στην πορεία της υλοποίησης του έργου να εμφανίζονται το ένα μετά το άλλο.
Καθώς το έργο χρηματοδοτείται από πρόγραμμα ΕΣΠΑ (στο οποίο, όπως είναι γνωστό, απεντάχθηκε και επανεντάχθηκε), η τήρηση του χρονοδιαγράμματος είναι καθοριστικής σημασίας για την πορεία της ολοκλήρωσής του. Το έργο ξεκίνησε μετά από 105 ημέρες και οι εργασίες πραγματοποιούνται υπό αντίξοες συνθήκες, με δεδομένες τις συχνές και έντονες βροχοπτώσεις. Με την ελπίδα ότι ο εργολάβος, θα επιταχύνει τις εργασίες, οι ενδιαφερόμενοι αναμένουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Κανείς δεν θέλει να δει ένα σημαντικό έργο να καταντήσει “γιοφύρι της Αρτας”, λόγω ανθρώπινων χειρισμών και αδικαιολόγητων καθυστερήσεων.

Δόθηκαν λύσεις στα κενά εκπαιδευτικών
Ένα άλλο μέχρι πρότινος σοβαρό πρόβλημα στο Ειδικό Σχολείο ήταν και τα κενά σε θέσεις εκπαιδευτικών. Συγκεκριμένα χρειαζόντουσαν δάσκαλοι για το δημοτικό , το ολοήμερο, το νηπιαγωγείο και άλλες ειδικότητες. Τελικά το ζήτημα πήρε τον δρόμο του και θα λυθεί άμεσα, διευκολύνοντας το έργο των υπόλοιπων εκπαιδευτικών και των μαθητών.

ΜΑΣ ΔΗΛΩΣΑΝ…
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΛΑΔΗΣ

“Είναι ένα έργο που το έχουμε πάρα πολύ ανάγκη και το έχω επανάλαβει πάρα πολλές φορές. Δυστυχώς δεν είναι εντός του χρονοδιαγράμματος. Περιμέναμε να έχει τελειώσει τον Σεπτέμβριο. Έχει δοθεί μια παράταση από τις κτιριακές υποδομές μέχρι τον Δεκέμβριο αλλά και πάλι το έργο δεν θα είναι έτοιμο. Αυτό μας δημιουργεί μεγάλο πρόβλημα. Δυστυχώς δεν έχουμε χώρους. Είμαστε τρεις σχολικές μονάδες, νηπιαγωγείο, δημοτικό και επαγγελματικό εργαστήριο που ανήκει στην Δευτεροβάθμια και είμαστε στριμωγμένοι στο παλιό κτίριο περιμένοντας πως και πως το νέο.
Μέχρι αυτήν την εβδομάδα είχαμε ελλείψεις. Έχουν έρθει ειδικότητες στο δημοτικό και δάσκαλοι για το ολοήμερο. Απ’ όσο γνωρίζω ανοίγει και το νηπιαγωγείο και πληροφορήθηκα ότι και στο Ο.Ε.Ε.Κ. έρχονται δυο ειδικότητες που έλειπαν”

ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΡΕΚΑΣ
“Αυτό που έχω να πω είναι ότι από τότε που ανέλαβε ο εργολάβος την ανέργεση του καινούργιου κτιρίου του Ειδικού σχολείου εγώ το μόνο που είχα να κάνω ήταν να πιέζω τις αρχές που ήταν υπεύθυνες να τον εποπτεύουν, να επισπεύσουν να τηρήσει το χρονοδιάγραμμα. Πάμε όσο πιο αργά γίνεται. Από την στιγμή που υπάρχουν τα χρήματα δεν ξέρω για ποιον λόγο ο εργολάβος το προχωράει με ρυθμούς χελώνας. Για μας είναι απαράδεκτο. Θα έπρεπε να τελειώσει από τον Αύγουστο. Τουλάχιστον να ξέρουμε ότι θα τελειώσει τον χειμώνα ή την άνοιξη για να μπορέσουν τα παιδιά στην περίοδο 2018 -19 να φοιτήσουν εκεί. Ο χώρος είναι και ακατάλληλος και περιορισμένος και δεν τους επιτρέπει να κάνουν αυτά που πρέπει”

ΤΑΣΟΣ ΜΠΟΖΙΚΗΣ
“Όταν μιλάμε για Ειδικό Σχολείο το λέει η λέξη από μόνη της. Πρέπει να κάνουμε τα αδύνατα δυνατά να τελειώσει όσο πιο γρήγορα γίνεται και να μην έχει καμία καθυστέρηση. Οι άνθρωποι αυτοί κάνουν τρομερό έργο και τα παιδιά χρειάζονται οπωσδήποτε το σχολείο τους. Πρέπει να το κοιτάξουν πολύ ζεστά οι άρχοντες του τόπου. Για μένα είναι ήρωες αυτοί οι γονείς. Το να έχουν ένα χώρο όπως υπάρχει παντού στην Ευρώπη τους αξίζει. Πρέπει όλοι να βοηθήσουν σε αυτό το κομμάτι”

ΘΥΜΙΟΣ ΚΟΣΙΦΑΡΙΝΗΣ
“Είναι πολύ σημαντικό για τα παιδιά αυτά που έχουν ιδιαίτερες ανάγκες. Πρέπει να υπάρχουν παροχές που το παλιό σχολείο δεν είχε. Πρέπει να κινητοποιηθούν οι αρμόδιοι να τελειώσει το σχολείο. Θα αποτελέσει πραγματικό στολίδι για το νησί και κυρίως θα πρέπει καθένας να το δει ως αναβάθμιση, σαν αναγνώριση και όχι σαν… ελεημοσύνη σε παιδιά που έχουν μαθησιακά και άλλα προβλήματα”