ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΟΥΣ ΕΠΙΤΗΔΕΙΟΥΣ | Ύποπτες κλήσεις και μαϊμού επιστροφή χρημάτων από τη ΔΕΗ

Κοινή θα μπορούσε να είναι η διαπίστωση πως αν οι απάτες είχαν εθνικότητα, τότε αυτή θα μπορούσε να ήταν ελληνική με εσανς εξωτερικού. Κυρίως διότι οι απατεώνες, με τη συνδρομή ενίοτε και αλλοδαπών αν αυτοί δεν είναι οι “εγκέφαλοι”, χρησιμοποιούν όλη τους τη φαντασία όταν πρόκειται για… καλή μπάζα.
Απτή απόδειξη η έντονη ανησυχία και ο προβληματισμός που έχουν προκαλέσει στους πολίτες οι ανεπιθύμητες – αναπάντητες κλήσεις και μηνύματα κινητής τηλεφωνίας από άγνωστους τηλεφωνικούς αριθμούς του εξωτερικού οι οποίες πραγματοποιούνται κατά κανόνα μεταμεσονύκτιες ώρες, ώστε να εμφανίζονται σκόπιμα ως αναπάντητες και στοχεύουν στην οικονομική εξαπάτησή τους.
Και σα να μην έφτανε αυτό, την εμφάνισή της έκανε παράλληλα μια, επίσης, από τις συνηθέστερες μορφές διαδικτυακής απάτης που είναι η αποστολή email με μόνη επιδίωξη την εξαπάτηση ανυποψίαστων πολιτών κάνοντας μόνο ένα “κλίκ”.
Πολλοί είναι οι συμπολίτες μας που είτε δεν πέφτουν στην “παγίδα” αγνοώντας τέτοιου είδους ενοχλήσεις, είτε καταφεύγουν στις διωκτικές αρχές ζητώντας συνδρομή για το πώς θα πρέπει να χειριστούν τέτοιου είδους περιστατικά.
Δεν είναι, πάντως, η πρώτη φορά που καταγράφονται τέτοιου είδους περιστατικά και στο νησί μας αφού πρόσφατα έχει αντιμετωπιστεί περίπτωση εξιχνίασης από τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος υπόθεσης εξαπατήσεων σε βάρος καταστηματαρχών που πωλούνταν προπληρωμένες κάρτες για διαδικτυακές αγορές. Ομοίως, με τη σύλληψη της συμμορίας που εντόπιζε με “προσεκτικές” κινήσεις ανυποψίαστους πολίτες, κάνοντας τους τηλεφωνήματα στα οποία δήλωναν ότι δήθεν συγγενικό πρόσωπο -στην πλειονότητα αναφέροταν το παιδί τους- εμπλέκεται σε τροχαίο ατύχημα με τραυματισμό και προκειμένου να μην υπάρξει καταγγελία ή για τις ζημιές περαιτέρω ενέργειες, για τα όσα δήθεν έχει προκαλέσει, τους ζητούσαν χρήματα.

Η μεθοδολογία
Πρόκειται για αναπάντητες-ανεπιθύμητες τηλεφωνικές κλήσεις (SPAM) από άγνωστους αριθμούς υψηλής χρέωσης του εξωτερικού, οι οποίες πραγματοποιούνται κατά κανόνα μεταμεσονύκτιες ώρες ώστε να εμφανίζονται σκόπιμα ως αναπάντητες. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με καταγγελίες που έχουν υποβληθεί στη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, συνδρομητές κινητής τηλεφωνίας έχουν λάβει αναπάντητες κλήσεις προερχόμενες από Βοσνία-Ερζεγοβίνη και Μαλδίβες, με κωδικούς κλήσης (00387) και (00960) αντίστοιχα.


φωτο: The-TOC

Ιδιαίτερη προσοχή
Με αφορμή αυτά τα περιστατικά, καλούνται οι πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί σε περίπτωση που λάβουν τέτοιου είδους κλήσεις και μηνύματα, ώστε να αποφύγουν οικονομική εξαπάτησή τους. Παράλληλα, τους συμβουλεύει να μην πραγματοποιούν εξερχόμενες κλήσεις στους άγνωστους αυτούς διεθνείς αριθμούς, από τους οποίους δέχονται τις αναπάντητες ανεπιθύμητες κλήσεις και να μην καλούν στον αριθμό του αποστολέα του μηνύματος (sms) αλλά και να το διαγράφουν αμέσως, αφού και στις δύο περιπτώσεις ενδέχεται να υπάρχουν υψηλές χρεώσεις. Ιδιαίτερα προσεκτικά θα πρέπει να είναι τα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας αλλά και νεαρά καθόσον ανυποψίαστα είναι πολύ εύκολο να μπουν στην διαδικασία να καλέσουν πίσω το νούμερο που βρήκαν στο κινητό τους.

Οδηγίες…
Υπενθυμίζεται ότι για ανάλογα περιστατικά οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν, ανώνυμα ή επώνυμα, με τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος προκειμένου να παρέχουν πληροφορίες ή να καταγγέλλουν παράνομες ή επίμεμπτες πράξεις ή δραστηριότητες που τελούνται μέσω Διαδικτύου, στα ακόλουθα στοιχεία επικοινωνίας: Τηλεφωνικά: 11188 – Στέλνοντας e-mail στο:[email protected] – Μέσω της εφαρμογής (application) για έξυπνα τηλέφωνα (smart phones): FEELSAFE E-COMMERCE. – Μέσω twitter: @CyberAlertGR.

Ψάχνουν θύματα
χρησιμοποιώντας τη ΔΕΗ

Μια, επίσης, από τις συνηθέστερες μορφές διαδικτυακής απάτης είναι και η αποστολή email που επιδιώκουν την εξαπάτηση ανυποψίαστων πολιτών. Κατά καιρούς ακολουθώντας την συγκεκριμένη τακτική χιλιάδες πολίτες έχουν πέσει θύματα κάνοντας μόνο ένα “κλίκ”. Τα τελευταία 24ώρα οι επιτήδειοι χρησιμοποιώντας την Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού (ΔΕΗ), στέλνουν e mail με θέμα “Ανακοίνωση επιστροφής” πληροφορώντας τους αποδέκτες ότι έχουν επιλεγεί για να λάβουν επιστροφή συγκεκριμένου χρηματικού ποσού για να συμβεί αυτό θα πρέπει ο αποδέκτης του μηνύματος να “κλικάρει” σε συγκεκριμένο σημείο που τους υποδεικνύεται πάνω στο κείμενο.
Θα πρέπει λοιπόν οι πολίτες-χρήστες του διαδικτύου να δείξουν προσοχή στο ενδεχόμενο που θα λάβουν ένα ανάλογο e mail και να μην υπακούσουν στις “οδηγίες” προκειμένου να μην βρεθούν προ δυσάρεστων εκπλήξεων οι δράστες για να γίνουν πιο πιστευτοί χρησιμοποιούν και το λογότυπο της ΔΕΗ προδίδονται όμως από την ανορθογραφία τους και το λάθος συντακτικό!