Φθινοπωρινή διατροφή

Γράφει η Λήδα Γιατρά
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Μέλος της Ελληνικής Ιατρικής Εταιρείας Παχυσαρκίας

Το φθινόπωρο είναι μια μεταβατική περίοδος για την ψυχολογία και για το σώμα μας καθώς προετοιμαζόμαστε για την έλευση του Χειμώνα. Είναι μια εποχή που θέτουμε στόχους και που προσπαθούμε να »μαζευτούμε» απο τις ατασθαλίες του καλοκαιριού.
Οι τρεις τομείς που συνήθως χρειάζεται να εστιάσουμε είναι:
1) To δέρμα μας. Η φωτογήρανση μπορεί να δημιουργήσει μόνιμες βλάβες στο δέρμα και καλό είναι όσο προλαβαίνουμε να τις διορθώσουμε. Καινούριες θεραπείες, κρέμες και μάσκες θα βγούν απο το συρτάρι του δερματολόγου ή της αισθητικού μας, και θα μπουν στο δικό μας. Ταυτόχρονα όμως θα πρέπει να βοηθήσουμε το δέρμα μας και απο μέσα με το καλύτερο δυνατό κοκτέιλ βιταμινών. Επιλέγουμε: βιταμίνη C για δημιουργία κολλαγόνου , Βιταμίνη Ε που δρα διορθωτικά στην φωτογήρανση, Βιαταμίνη Α (ρετινόλη)για την πρόληψη των ρυτίδων, Ω3λιπαρά που βοηθούν στην ενυδάτωση, την ελαστικότητα και προλαμβάνουν την πρόωρη γήρανση του δέρματος και φυσικά Νερό για ενυδάτωση και μεταφορά των θρεπτικών στον οργανισμό.
2) Το σώμα μας. Αν έχουμε πάρει βάρος ξεκινάμε επιτόπου σωστή διατροφή γιατί όσο πιο πρόσφατα έχουμε πάρει κιλά τόσο πιο γρήγορα θα τα χάσουμε αν κινηθούμε άμεσα και στοχευμένα. Βάζουμε την άθληση συστηματικά στην ζωή μας και είμαστε συνεπείς με αυτό.
Μερικές οδηγίες που θα σας βοηθήσουν είναι:
-Tρώμε κάθε 3-4 ώρες για να ρυθμιστούν τα επίπεδα γλυκόζης – ινσουλίνης που με την σειρά τους ρυθμίζουν τις καύσεις, το αίσθημα πείνας – κορεσμού
– Επιλέγουμε ψάρια, λαδερά και όσπρια γιατί με τα τηγανητά και τα κρέατα γεμίζουμε κορεσμένα λιπαρά και τοξίνες που μπλοκάρουν τη λειτουργία του οργανισμού.
– Αποφεύγουμε τα αναψυκτικά, το αλκοόλ, τα γλυκά και το πολύ αλάτι
– Καταναλώνουμε αρκετό νερό για αποτοξίνωση του οργανισμού και σωστή λειτουργία του μεταβολισμού
3) Το ανοσοποιητικό μας. Χτίζουμε από τώρα γερό ανοσοποιητικό για να προλάβουμε κρυώματα και ιώσεις του χειμώνα.

Επιλέγουμε τροφές πλούσιες σε Βιταμίνη C, Βιταμίνη Ε, βιταμίνη Α, ψευδάργυρο και β-καροτένιο.
Μερικές ακόμα τροφές -φρουροί του ανοσοποιητικού είναι :
Σκόρδο: το σκόρδο περιέχει την ουσια αλλισίνη (υπεύθυνη για την χαρακτηριστική οσμή και γεύση), η οποία έχει έντονη αντιμικροβιακή δράση .
Γιαούρτι: πλούσιο σε προβιοτικά – ζωντανοί μικροοργανισμοί που συμβάλλουν στην διατήρηση της υγιούς μικροχλωρίδας του εντέρου και το προστατεύουν από μολύνσεις. Βεβαιωθείτε πρώτα πως επιλέγεται «ζωντανό» γιαούρτι ή ξινόγαλα.
Γλυκοπατάτα: μπορεί το δέρμα να μην αποτελεί μέρος του ανοσοποιητικού συστήματος αλλά αποτελεί ένα φρούρο πρώτης – γραμμής ενάντια στα βακτηρίδια και τους ιούς. Για ένα υγιές δέρμα είναι απαραίτητη η βιταμίνη Α. Ένας από τους καλύτερους τρόπους πρόσληψης της βιταμίνης Α στη διατροφή σας είναι από τα τρόφιμα που περιέχουν τη β-καροτένη, την οποία το σώμα σας μετατρέπει σε βιταμίνη Α, όπως αναφέραμε και παραπάνω . Οι γλυκοπατάτες αποτελούν μια γρήγορη και εύγευστη λύση.

φωτο: Restoran-Princip