ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΝΤ. ΡΩΜΑ ΓΙΑ ΤΟ MASTER PLAN – ΜΕΡΟΣ Β΄ Παραθέτει τα υπέρ του Μώλου Αγίου Νικολάου

Όπως γράψαμε στο χθεσινό φύλλο της ΗΜΕΡΑΣ, σήμερα δημοσιεύουμε ένα ακόμη απόσπασμα από επιστολή του συμπολίτη μας κ. Ντίνου Ρώμα, ο οποίος υπερθεματίζει της πρότασης για κατασκευή του προβλήτα πρόσδεσης των κρουαζιερόπλοιων στο μώλο του Αγίου Νικολάου. Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Ρώμας, μεταξύ άλλων αναφέρει ορισμένες διορθωτικές παρατηρήσεις:
«Εξωτερική επέκταση κατά 100 μέτρα του μόλου του Άγιου Νικόλαου από την θέση 240μ βόρεια της ρίζας του μόλου (περίπου στο ύψος του ΟΤΕ) και προς Νότο μέχρι τη θέση του παλαιού πρασίνου φαναριού και σε απόσταση 593μ, προκειμένου να δημιουργηθεί ο αναγκαίος χερσαίος χώρος για την λειτουργιά των εγκαταστάσεων. (Βλ. σκίτσο). Έτσι έχουμε ένα νέο χερσαίο χώρο 44.000 μ2 συν 13.500 μ2 λόγω αλλαγής θέσεως -σύνολο 47.500 μ2., από την βορινή γωνία του νέου χερσαίου χώρου και με κατεύθυνση ΝΑ αρχίζει η 400μ και πλάτους 50μ. νέα προβλήτα. Η προτεινομένη θέσης έχει τα έξεις πλεονεκτήματα σε σχέση με την προηγούμενη: Η επιχωμάτωση, έκτος από το βασικό της σκοπό πουν είναι η υποδομή για την κατασκευή της μεγάλης προβλήτας μας προσφέρει έξτρα και τους αναγκαίους χώρους για την δημιουργία θέσεων στάθμευσης που είναι τραγικά απαραίτητες για την πόλη που ασφυκτιά, για τη δημιουργία πρασίνου που τόσο λείπει από την περιοχή η και για άλλες μελλοντικές ανάγκες, ενώ προστατεύει κατά πολύ τον παλαιό κυματοθραύστη.
Ο προσανατολισμός την αφήνει τελείως εκτεθειμένη στους Α-ΝΑ ανέμους οι οποίοι κάποιες εποχές είναι πολύ ισχυροί στην περιοχή (οι παλαιοί έλεγαν Siroco Levante guarda di Zante). Αυτό σημαίνει ότι η προβλήτα δεν είναι τελείως ασφαλής. Ο νέος προτεινόμενος προσανατολισμός προστατεύει αποτελεσματικά όλες τις προϋπάρχουσες παλαιές κατασκευές, διευκολύνει την αντιμετώπιση των ΑΝΑ ανεμών (Σιροκολεβάντες) κατά τον κατάπλου και απόπλου των πλοίων άλλα και κατά την παραμονή τους στην προβλήτα. Λόγω της νέας θέσης η θεμελίωση γίνεται σε πολύ βαθύτερα νερά και έτσι αποφεύγουμε την εργασία εκβαθύνσεως -έργο ακριβό, χρονοβόρο και χωρίς εγγύηση ότι θα παραμείνει έτσι.
Ένα άλλο σημείο που πρέπει να δοθεί προσοχή είναι η κίνηση του νερού εντός της λιμενολεκάνης. Προς τούτο πρέπει να προβλεφθεί ανοικτός δίαυλος κατά την κατασκευή της εξωτερικής επιχωματώσεως και μέχρι το εσωτερικό του λιμανιού 5-10 μέτρων και δυο γεφύρια, ένα εξωτερικά και ένα επί του παλαιού μόλου. Επίσης, για τον προσανατολισμό του διαύλου, η κίνηση των τοπικών ρευμάτων να λειωθεί υπόψη. Με λίγα λόγια η επιχωμάτωση στη συγκεκριμένη περιοχή προσφέρει πολύ περισσότερα από ότι ήταν προγραμματισμένη και πρέπει να γίνει το συντομότερο. Σημειωτέον ότι λόγω ελλείψεως χώρων απορρίψεως μπαζών η συμμέτοχη των ιδιωτών θα είναι ουσιαστική.
Η χωροθέτηση αυτή ελευθερώνει όλους τους ογκόλιθους προστασίας σχεδόν σε όλο το μήκος της παλαιάς κατασκευής που στη συνέχεια μπορούν να χρησιμοποιούσουν για την προστασία του νέου μόλου ή όπου αλλού χρειάζονται, παρέχει απόλυτη και μόνιμη προστασία και στον εσωτερικό χώρο του λιμανιού».