Tα φρούτα του καλοκαιριού

Γράφει η Λήδα Γιατρά
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Μέλος της Ελληνικής Ιατρικής Εταιρείας Παχυσαρκίας

Μπορεί να βρίσκουμε όλα τα φρούτα πλέον όλες τις εποχές του χρόνου χάρη σε θερμοκήπια και ορμόνες, αλλά αν θέλουμε να είναι νόστιμα, θρεπτικά και αγνά (όσο γίνεται), πρέπει να τα επιλέγουμε ανάλογα με την εποχή τους.
Το καλοκαίρι, ευτυχώς η ποικιλία των φρούτων μεγαλώνει και ανάλογα και τα οφέλη τους στην υγεία μας. Μην ξεχνάμε πως είμαστε ότι τρώμε και ακόμα και τις ακριβότερες κρέμες να βάζουμε στο πρόσωπο, σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να συγκριθούν με ένα μπόλ φρέσκα φρούτα εποχής!
Ας βάλουμε στο μικροσκόπιο του διαιτολόγου τα φρούτα αυτά και αναλόγως τις ανάγκες μας, ας επιλέξουμε.
Κεράσια : ‘Eχουν καρδιοπροστατευτική δράση.Αποτελούν πηγή φυτικών ινών, που είναι απαραίτητες για την καλή λειτουργία του εντέρου.Έχουν σημαντική περιεκτικότητα σε κάλιο, που συμβάλλει στην καλύτερη ρύθμιση της πίεσης.Είναι πλούσια σε βιταμίνη C, γνωστή για την αντιοξειδωτική της δράση και τη συμβολή της στην ενίσχυση της φυσικής άμυνας του οργανισμού.Περιέχουν υψηλές συγκεντρώσεις μελατονίνης, που έχει συσχετιστεί με την αντιμετώπιση της αϋπνίας. Καταπολεμούν τις φλεγμονές, προστατεύουν τους μυς από τη φθορά, πράγμα που τα καθιστά ένα πολύ καλό σνακ για μετά την γυμναστική, μειώνουν το ουρικό οξύ και δρουν κατά της αρθρίτιδας .
Βερίκοκα : Η περιεκτικότητά τους σε σίδηρο μπορεί να δράσει βοηθητικά σε όσους πάσχουν από αναιμία. Ακόμη, η μικρή αλλά σημαντική περιεκτικότητα του φρούτου σε χαλκό, βοηθάει το σίδηρο να διατεθεί σε όλο το σώμα.
H κυτταρίνη και η πηκτίνη που συναντάμε στα βερίκοκα αποτελούν ήπιας μορφής καθαρτικά και φέρνουν αποτελέσματα σε όσους πάσχουν από δυσκοιλιότητα.
Επίσης, συμβάλουν στην καλύτερη πέψη,
Η βιταμίνη Α στην οποία είναι πλούσιο το βερίκοκο μπορεί να διατηρήσει την υγεία της όρασής μας . Βοηθά στην μείωση της χοληστερίνης και τέλος
η βήτα-καροτίνη που περιέχει το βερίκοκο, είναι σημαντική και για την υγεία του δέρματός μας.
Ροδάκινα:
Περιέχουν αρκετή ποσότητα βορίου το οποίο ενισχύει τα επίπεδα οιστρογόνων στις γυναίκες που διανύουν την περίοδο μετά την εμμηνόπαυση, βελτιώνοντας έτσι την υγεία τους.
Mειώνουν την πίεση του αίματος, ενώ είναι και πλούσια σε αντιοξειδωτικά που προστατεύουν το δέρμα και την υγεία.
Τα ροδάκινα είναι πολύ ευεργετικά για την πέψη λόγω της περιεκτικότητάς τους σεαλκάλια, έτσι μπορείτε να αποχαιρετίσετε όλα τα προβλήματα του στομάχου. Είναι καλή πηγή διατροφικών ινών, το καλύτερο δηλαδή για προβλήματα δυσκοιλιότητας.
Επιπλέον είναι πλούσια σε κάλιο, νάτριο και ασβέστιο που κάνουν καλό στην επιδερμίδα και με 88% περιεκτικότητα σε νερό είναι ιδιαίτερα δροσιστικά.
Επίσης είναι ένας καλός τρόπος να καθαρίσετε τα νεφρά και την ουροδόχο κύστη χάρη στις καθαρτικές τους ιδιότητες.
Ακόμα, η λουτεΐνη και ζεαξανθίνη που βρίσκονται στα ροδάκινα προστατεύουν τα μάτια σας από την ηλιακή ακτινοβολία.
Καρπούζι : Πλούσιο σε νερό, ενυδατώνει άμεσα τον οργανισμό παρέχοντας του βιταμίνες και αντιοξειδωτικά. Όπως το λυκοπένιο, τη β-καροτίνη και την κιτρουλίνη. Το λυκοπένιο είναι ενα ισχυρό αντιοξειδωτικό που όλοι οι άντρες πρέπει να έχουν στην διατροφή τους αφού προστατεύει από τον καρκίνο του προστάτη. Η περιεκτικότητα του σε β-καροτίνη το καθιστά ιδανικό σνακ για την παραλία, ακόμα και στην μορφή χυμού αφού ενισχύει το μαύρισμα ενώ παράλληλα προστατεύει το δέρμα από τις φθορές του ήλιου. Ενώ, η κιτρουλίνη μετατρέπεται από ένζυμα του οργανισμού μας σε αργινίνη η οποία έχει ιδιαίτερα ωφέλιμες επιδράσεις στην καρδία, στο κυκλοφορικό και στο ανοσοποιητικό μας σύστημα.

φωτο: Mothersblog