Σκανδιναβικό φλερτ

Οι Αρχαίοι Έλληνες υποστήριζαν πως η “τύχη” είναι το ψευδώνυμο του Θεού όταν θέλει να βάλει την υπογραφή του σε κάτι καλό, αλλά δεν θέλει να ξέρουν ποιος το έκανε. Κάθε φορά που μια θετική εκτίμηση για το νησί μας φτάνει στα χέρια μας και το φέρνει ψηλά στις προτιμήσεις των επισκεπτών, μόνο χαρά μας προκαλεί. Γιατί εκτός από τις φυσικές ομορφιές, τις παραλίες και τα καταγάλανα νερά, έρχεται και η ζακυνθινή φιλοξενία, η ευγένεια και το χαμόγελο των κατοίκων να προστεθούν στα συν που οι ξένοι μας προτιμούν.
Και αυτό επιβεβαιώθηκε από τη σκανδιναβική αγορά που έχει εδώ και δεκαετίες τεράστια δυναμική στη χώρα μας, σε νησιά-κολοσσούς του ποιοτικού τουρισμού, στα οποία η Apollo έχει ήδη προχωρήσει σε ανάλογες βραβεύσεις. Κάτι τέτοιο, εντάσσει αυτομάτως το νησί μας σε μια ανώτερη κατηγορία, αυτή του ποιοτικού τουρισμού.
Το αρχαιοελληνικό τους όνομα δεν είναι τυχαίο αφου πρόκειται για μια αυθεντική φιλελληνική εταιρεία! Οι πιο πρόσφατες στατιστικές της δείχνουν ότι η Ζάκυνθος είναι ένας πάρα πολύ σημαντικός προορισμός για τους Σκανδιναβούς. Η Δυτική Ελλάδα και τα Επτάνησα και γενικά οι περιοχές που βρέχονται από το Ιόνιο, έχουν να δώσουν πάρα πολλά στους Σκανδιναβούς τουρίστες.
Πέραν, όμως, από το θετικό της υπόθεσης, μάς φέρνει ενώπιος ενωπίω με μια τεράστια πρόκληση. Είμαστε έτοιμοι για κάτι τέτοιο; Οι επιχειρηματίες του τουρισμού και η τοπική αυτοδιοίκηση είχαν διαβλέψει αυτή την εξέλιξη; Αν ναι, σε ποιο βαθμό; Διαφορετικά ζήτω που καήκαμε.
Η πολιτική της εταιρείας στις βραβεύσεις των ξενοδοχείων βασίζεται στο σύστημα άμεσης καταγραφή των εντυπώσεων των πελατών της από τα ξενοδοχεία στα διέμειναν στις διακοπές τους. Κατά κοινή ομολογία οι Σκανδιναβοί αγαπούν τα όμορφα ξενοδοχεία, με καλό σέρβις κάτι που δεν αποτελεί πρόβλημα στην Ελλάδα, αφού το σέρβις είναι εξαίρετο. Τους αρέσουν οι ωραίες πισίνες και τα εστιατόρια με καλής ποιότητας παραδοσιακό ελληνικό φαγητό, μιας και βρίσκονται στην Ελλάδα, κάτι στο οποίο δίνουν ιδιαίτερη σημασία.
Η φιλοσοφία της εταιρείας είναι η διαφάνεια, καθώς στην εποχή μας όλες οι εντυπώσεις πλέον καταγράφονται στο διαδίκτυο επομένως η αλήθεια δεν μπορεί να υποκρυφτεί. Πράγματι, στην παρουσίαση των κριτηρίων της βράβευσης, οι καλεσμένοι πήραν μία ιδέα για το τι αξιολογεί ένας Σκανδιναβός επισκέπτης στο ξενοδοχείο. Ασφαλώς, είναι θετικό που αρχίζουν και γίνονται τέτοιες κινήσεις γιατί ωθούν τον ξενοδόχο που βραβεύεται να προσπαθεί περισσότερο ενώ δημιουργείται και υγιής ανταγωνισμός μεταξύ των ξενοδόχων ώστε και οι υπόλοιποι να εντείνουν τις προσπάθειές τους.
Η ποιότητα παροχών των ξενοδοχειακών μονάδων της Ζακύνθου τα τελευταία χρόνια έχει αναβαθμιστεί πάρα πολύ. Πρέπει να αναβαθμίσουμε την ποιότητά μας, αν θέλουμε να μιλάμε για ποιοτικό και όχι μαζικό τουρισμό.
Εχουμε ακόμα δρόμο μπροστά μας, η προσπάθεια συνεχίζεται και πιστεύω να ακολουθήσει και η πολιτεία τη ροή των πραγμάτων. Τίποτα λιγότερο, τίποτα περισσότερο. Αυτό που κάνουμε όλοι εμείς του κλάδου πρέπει να κάνει και η πολιτεία.