ΓΙΑ ΟΜΑΔΕΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΚΑΙ ΑΕΡΟΛΕΣΧΗ | “Δεμένα” χέρια και οικονομική ασφυξία για τους εθελοντές πυροπροστασίας

Οικονομική ενίσχυση ή διευκολύνσεις ώστε να συνεχίσουν απρόσκοπτα το έργο τους, ζητούν οι εθελοντικές ομάδες πυροπροστασίας στο νησί μας, αφού τα έξοδα συντήρησης του εξοπλισμού τους αλλά και οι ελλείψεις αποτελούν τροχοπέδη στο έργο τους. Οχήματα περιπολίας που δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν γιατί απαιτείται ειδική άδεια και έτσι επιστρέφονται στο Δήμο, αδυναμία κάλυψης δαπάνης βενζίνης ή πετρελαίου κίνησης, είναι μερικά μόνο από τα προβλήματα που αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή ο εθελοντισμός στη Ζάκυνθο.
Τα προβλήματα παρουσιάστηκαν και εκτέθηκαν αναλυτικά σε συνάντηση που είχαν εκπρόσωποι εθελοντικών ομάδων του νησιού με τον Αντιπεριφερειάρχη, Λ. Νιοτόπουλο, στο περιθώριο του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας που πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα. Παρών ήταν ο Διευθυντής του Γραφείου Πολιτικής Προστασίας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδα και Ιονίων Νήσων, Δημήτρης Κατσαρός, ο οποίος επεσήμανε το σπουδαίο ρόλο που παίζουν οι εθελοντικές ομάδες στην προστασία από τις πυρκαγιές και δεσμεύτηκε ότι η Απόφαση 055 μπορεί να αποτελέσει ένα πολύτιμο εργαλείο οικονομικής ενίσχυσης αυτών των ομάδων. Ο κ. Κατσαρός ζήτησε να κατατεθούν αρμοδίως τα απαραίτητα αιτήματα και περιέγραψε τη συγκεκριμένη Απόφαση ως “ευκαιρία που δεν πρέπει να χαθεί”, ενώ επεσήμανε ότι πολλά αλλάζουν προς το θετικότερο, εάν οι ομάδες πιστοποιηθούν ως εθελοντικές, με αποτέλεσμα να ανοίγει ευκολότερο ο δρόμος χρηματοδότησης.
Δεν είναι όμως μόνο οι εθελοντικές ομάδες πολιτών που “φρενάρονται” οικονομικά. Ακόμη και η Αερολέσχη Ζακύνθου που συνεργάζεται επίσημα με την Πυροσβεστική Υπηρεσία και πραγματοποιεί πτήσεις περιπολίας, τις ημέρες υψηλής επικινδυνότητας, αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα με τη Fraport. Πιο συγκεκριμένα, οι πτήσεις αυτές, στις οποίες συχνά επιβαίνει στο αεροσκάφος και αξιωματικός της πυροσβεστικής, λαμβάνονται από τη Fraport ως εταιρικές πτήσεις με πελάτες της Αερολέσχης και τις χρεώνει με ποσό ύψους 150 επιπλέον (σπατόσημο), όταν μάλιστα υπάρχει συγκεκριμένο flight-plan πυροπροστασίας.
Το θέμα δεν αφορά μόνο την Αερολέσχη Ζακύνθου αλλά κρίνεται “εθνικό”, αφού το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι αερολέσχες που φιλοξενούνται σε αεροδρόμια που έχουν περάσει στη Fraport. Εχει ξεκινήσει ήδη σχετική αλληλογραφία μεταξύ της εταιρείας διαχείρισης του αεροδρομίου μας και της ΥΠΑ, με στόχο η πρώτη να κατανοήσει ότι και η δική της συμμετοχή στην πυροπροστασία είναι σημαντική, παρέχοντας αυτές τις αυτονόητες όπως κρίνονται, διευκολύνσεις στις αερολέσχες που επιχειρούν για λογαριασμό της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας. Κι αυτό γιατί η χρήση του κρατικού αεροδρομίου αποτελεί μονόδρομο για όσες αερολέσχες δεν έχουν στη διάθεσή τους π.χ. εγκαταλειμμένα στρατιωτικά αεροδρόμια για να μεταστεγαστούν.
Σύμφωνα πάντως με τον Αντιπεριφερειάρχη, το αμέσως επόμενο διάστημα, μετά τις απαραίτητες επαφές, το πρόβλημα αυτό είναι πιθανό να βρει τη λύση του.