Προετοιμάστε διατροφικά το δέρμα σας για το καλοκαιρινό μαύρισμα

Γράφει η Λήδα Γιατρά
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Μέλος της Ελληνικής Ιατρικής Εταιρείας Παχυσαρκίας

Όλοι θέλουμε ένα χρυσαφένιο και ασφαλές μαύρισμα. Mε μερικές έξυπνες παρεμβάσεις στο καθημερινό μας διαιτολόγιο μπορούν να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις ώστε αφενός να προστατέψουμε το δέρμα μας από την υπεριώδη ακτινοβολία και αφετέρου να θέσουμε τις βάσεις για να αποκτήσουμε το τέλειο χρώμα.

Το διατροφικό μυστικό για ασφαλές και ομοιόμορφο μαύρισμα είναι το δίπτυχο της καλής ενυδάτωσης και των πολλών βιταμινών και αντιοξειδωτικών.
Οπότε επιλέγουμε τρόφιμα με μεγάλη περιεκτικότητα σε νερό όπως : αγγούρι,κολοκυθάκια, μαρούλι, σέλερι, πεπόνι, καρπούζι με περίπου 95% νερό και μέταλλα που βοηθούν στην καλύτερη απορρόφηση του.
Στην συνέχεια δίνουμε έμφαση στην βιταμίνη C που εκτός από ισχυρό αντιοξειδωτικό (προστατεύει το δέρμα από τις ελεύθερες ρίζες που δημιουργούνται από την ακτινοβολία του ήλιου) βοηθά και στην δημιουργία κολλαγόνου το οποίο είναι απαραίτητο για ένα όμορφο δέρμα.
Πλούσια σε βιταμίνη C είναι: τα εσπεριδοειδή, οι φράουλες, ο ανανάς, το μάνγκο, το ακτινίδιο, το μαρούλι, το μπρόκολο, οι πολύχρωμες πιπεριές.
Ένα ακόμα βασικό συστατικό του σοκολατένου χρώματος είναι το β-καροτένιο το οποίο προστατεύει και ενισχύει το μαύρισμα. Οι τροφές που μας βοηθούν να το πάρουμε είναι: τα καρότα, οι πολύχρωμες πιπεριές, οι ντομάτες, οι κολοκύθα, τα βερίκοκα, και τα ροδάκινα.
Ο χαλκός επίσης είναι πολύ σημαντικός στο μαύρισμα γιατί συμβάλει στην παραγωγή μελανίνης και ελαστίνης. Τροφές που περιέχουν χαλκό είναι: τα στρείδια, τα οστρακοειδή, το συκώτι και τα μανιτάρια.
Ένα άλλο όχι τοσο γνωστό συστατικό είναι το PABA(παρα-αμινο-βενζοϊκό οξύ).Αυτό βρίσκεται ενδογενώς μέσα στον οργανισμό και δημιουργείται από τα εντερικά βακτηρίδια, ενώ ωφελεί κατά το μαύρισμα, δεδομένου ότι βοηθά επίσης στην προστασία του δέρματός σας. Το συστατικό αυτό βρίσκεται φυσικά στο συκώτι, τη μαγιά, τη μελάσα κ.λ.π. Μερικά αντηλιακά κατασκευάζονται χρησιμοποιώντας PABA.
Σημαντική ακόμα, και η Βιταμίνη Β12. Η οποία εξασφαλίζει μεταξύ άλλων την αναγέννηση και τη μακροβιότητα των επιδερμικών κυττάρων, ενώ διεγείρει και την παραγωγή της μελανίνης. Περιέχεται σε αφθονία σε όλα τα τρόφιμα ζωικής προέλευσης ,όπως συκώτι, μοσχάρι, κοτόπουλο, χοιρινό αλλά και στο γάλα και τα τυριά.
Τέλος, ο Ψευδάργυρος συμβάλλει στην ανάπλαση των ηλιακών εγκαυμάτων και στην επούλωση του δέρματος. Πολύ καλές πηγές ψευδαργύρου είναι τα στρείδια και τα οστρακοειδή, το κόκκινο κρέας, τα φιστίκια, το συκώτι του μοσχαριού, το αυγό, τα καρύδια, το κοτόπουλο, ο μαϊντανός, το ψωμί ολικής άλεσης, τα φασόλια, το ταχίνι και το καλαμπόκι.

Μερικά τρόφιμα ακόμα που καλό είναι να βάλουμε στο πιάτο μας είναι:
Το μπρόκολο, το σπανάκι το σπαράγγι, τα αμύγδαλα, τα φιστίκια και το σουσάμι επειδή βοηθούν σημαντικά στην παραγωγή μελανίνης.
Το πράσινο τσάι μας προστατεύει από τις ακτίνες UVA και UVB, λόγω των πολυφαινολών και των αντιοξειδωτικών που περιέχει.
Και μερικοί θησαυροί αντιοξειδωτικών :
Σταφύλια,φράουλες,σμέουρα,ντομάτες:Τα σμέουρα περιέχουν ελλαγικό οξύ, ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που φαίνεται ότι προλαμβάνει πολλούς τύπους καρκίνου, μεταξύ αυτών και του δέρματος. Τα κόκκινα σταφύλια, πέραν του ότι περιέχουν νερό, είναι πλούσια στην αντιοξειδωτική ρεσβερατρόλη. Η φράουλα περιέχει νερό σε ποσοστό 92%, ενώ η ντομάτα αποτελείται κατά 95% από νερό και είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικό λυκοπένιο, που έχει την ιδιότητα να καταστρέφει τις ελεύθερες ρίζες.

Απολαύστε τον ήλιο με διατροφικά καλλυντικά αλλά μην ξεχνάτε… πάντα και με αντηλιακό!

φωτο: www.in2life.gr_