Πελόμα Μπο Κιου

By Rubys

Η Ελληνική μουσική ,φίλοι μου αναγνώστες, δεν είναι ότι έχει να κάνει μόνο με μπουζούκι ή τουμπερλέκι ή ότι άλλο ηλεκτρονικό ,παραφώνικο,κουραστικό , ακολουθούμενο από άτονα βόκαλς ,ηχήτικο σύνολο που ακούμε τώρα . Η ελληνική μουσική είναι ότι δημειουργήται στο εγχώριο συνολο της αντίληψής μας ως χώρα μας σε μουσικό πάντα επίπεδο.Δεν φτάνει ένα τραγούδι να έχει ελληνικό στίχο για να το κάνει ελληνικο μήτε αγγλικό στίχο για να το κάνει αγγλικό.Η μουσική έχει δικές της πόλεις κράτη με διαφόρετικά είδη της.
Στα 60ς στην Ελλάδα η ελλήνικη μουσική είχε κυρίως αγγλόφωνο στίχο μέχρι τους μοναδικούς ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟ ΚΙΟΥ.
Ηαπόριψη του ελλήνικου στίχου, ήταν η γενική τάση, των πρώτων συγκροτημάτων της ψυχεδελικής κουλτούρας. Αυτή η τάση, διαρκεί από το 1967 μέχρι και το 1970, και αποτελεί το βασικό χαρακτηριστικό, της Πρώτης Φάσης της Ψυχεδελικής σκηνής στην Ελλάδα. Η απαξίωση της ελληνικής γλώσσας, ερμηνεύεται σαν απέχθεια των ψυχεδελικών για τα «γλυκανάλατα» τραγούδια της Χρυσής Νεολαίας (που είχαν ελληνικό στίχο), αλλά και σαν δήλωση μεγάλου θαυμασμού, στα ξένα συγκροτήματα που σχετίζονταν με την Βρετανική Εισβολή και το Καλοκαίρι της Αγάπης. Η εμμονή στον αγγλικό στίχο, «σπάει» στο τέλος του 1970, όταν οι ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟΚΙΟΥ, παρουσιάζουν το «Γαρύφαλλε-Γαρύφαλλε» (Νοέμβριος του 1970), που είναι και το πρώτο τραγούδι της ελληνικής ψυχεδέλειας, με ελληνικό στίχο, που κυκλοφορεί σε δίσκο.
Οι ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟΚΙΟΥ, σχηματίστηκαν την Άνοιξη του 1970 και εμφανίζονται το Φθινόπωρο της ίδιας χρονιάς στο κλαμπ Blow Up, (που ήταν στην οδό Πελλήνης, στην Κυψέλη). Τότε, παίζουν Santana, Traffic, Rolling Stones, και κατά κόρον, τραγούδια από τον δίσκο The Live Adventures of Mike Bloomfield and Al Kooper. Το διπλό αυτό άλμπουμ, για τους ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟΚΙΟΥ, ήταν κάτι σαν ιερό Ευαγγέλιο.
Τον Νοέμβριο του 1970, μετακομίζουν στο κλαμπ Hobby, στην οδό Κύπρου (Πλατεία Αμερικής). Εκείνη την περίοδο, εμφανίζουν και το τραγούδι «Γαρύφαλλε-Γαρύφαλλε», που κυκλοφορούν σε μικρό δίσκο στην ΛΥΡΑ, και με φλιπ σάιντ, ένα άλλο δικό τους τραγούδι, επίσης με ελληνικό στίχο, το «Μην Κλαις».Τον ίδιο μήνα υπάρχει για αυτούς, μια μικρή παρουσίαση στο περιοδικό ΦΑΝΤΑΖΙΟ, αλλά ακόμη, είναι γνωστοί, σε μικρό μόνο, κύκλο ανθρώπων. Η μεγάλη αναγνώριση, έρχεται με περίεργο τρόπο, από το εξωτερικό. Τον Δεκέμβριο του 1970, το αμερικάνικο περιοδικό Rolling Stone, που έχει τεράστιο κύρος στην παγκόσμια νεολαία, δημοσιεύει μια έρευνα για τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα σε όλο τον κόσμο.Για την Ελλάδα, το περιοδικό αναφέρει δύο ονόματα: του Διονύση Σαββόπουλου και των ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟΚΙΟΥ!
Τα ΕΠΙΚΑΙΡΑ κάνουν έρευνα και εντοπίζουν τους ΠΕΛΟΜΑ στο Hobby της Κύπρου και τους παίρνουν συνέντευξη που δημοσιεύεται στις 5 Φεβρουαρίου του 1971. Η συνέντευξη αυτή, τους κάνει διάσημους και στο μικρό κλαμπ, πλέον σχηματίζεται το αδιαχώρητο. Τα φρικιά, είναι πολύ περήφανα που ανακαλύπτουν ένα καθαρόαιμο συγκρότημα ποπ, ύστερα όμως, από …την υπόδειξη των ξένων. Το τραγούδι «Γαρύφαλλε-Γαρύφαλλε», γίνεται αμέσως τεράστια επιτυχία και είναι αυτό που σπάει την ψυχεδελική εμμονή για αγγλικό στίχο.
Το περίεργο όνομα τους (»ΠεΛοΜα ΜποΚιου») προέρχεται από συλλαβές από τα επώνυμα των ιδρυτικών μελών αυτού του ιστορικού γκρουπ (Νίκος ΔαΠΕρης, Νίκος ΛΟγοθέτης, Τάκης ΜΑρινάκης, Βλάσης ΜΠΟνάτσος, Γιάννης ΚΙΟΥρκτσόγλου).O Γιάννης Κιουρκτσόγλου και ο Νίκος Δαπέρης είναι πρώτα ξαδέρφια και πριν την εποχή των »Πελόμα Μποκιού» είχαν δημιουργήσει ένα συγκρότημα με το όνομα »The Loubogg» ο Τάκης Ανδρούτσος πριν την συμμετοχή του στο συγκρότημα »Πελόμα Μποκιού» υπήρξε μέλος του ροκ συγκροτήματος »Μπουρμπούλια’ του Διονύση Σαββόπουλου.Το συγκρότημα »Πελόμα Μποκιού» διαλύθηκε κάπου μέσα στην χρονιά του 1973, αφήνοντας παρακαταθήκη μερικά πολύ όμορφα τραγούδια και μόνο έναν ολοκληρωμένο δίσκο.Μετά την διάλυση του γκρουπ ο Βλάσσης Μπονάτσος ακολούθησε σόλο καριέρα ως τραγουδιστής, όπου κυκλοφόρησε 5 προσωπικούς δίσκους.

φωτο: freedomgreece.blogspot.gr