ΣΤΙΣ 23 ΜΑΙΟΥ | Νέος πλειστηριασμός για τα κατασχεμένα πλοία

“Κάλιο αργά παρά ποτέ” λέει ο θυμόσοφος λαός και στην προκειμένη ταιριάζει απόλυτα στην απόφαση που έλαβε μετά από πολυετείς καθυστερήσεις ο Οργανισμός Διαχείρισης Δημόσιου Υλικού, προκειμένου να προχωρήσει στον πλειστηριασμό των δύο παλιών φορτηγών πλοίων που παραμένουν στο χώρο της μαρίνας “απειλώντας” ολοένα και περισσότερο το θαλάσσιο περιβάλλον.
Σύμφωνα με την προκήρυξη που δόθηκε στη δημοσιότητα, η διαδικασία θα γίνει την Τρίτη 23 Μαίου 2017 στις 9 π.μ., στην αποθήκη της ΔΔΔΥ στη Μαγουλέζα, με τιμή εκκίνησης τις 6.800€ για το TIANJIN, και 3.000€ για το Chang Chun.
Πρόκειται για πολλοστή διαδικασία δημοπράτησης μετά την αδυναμία ανάδειξης πλειοδότη, κάτι που σημαίνει πως σε περίπτωση που αποβεί και πάλι άγονος ο διαγωνισμός τότε το Λιμενικό Ταμείο θα επισπεύσει την απομάκρυνσή του. Ο παραλογισμός καλά κρατεί, σε βάρος της τοπικής κοινωνίας, πρωτίστως, αφού η πιθανότητα ενός συμβάντος σοβαρής ρύπανσης, παραμένει. Ακόμη και προστατευτικές ενέργειες από το Λιμεναρχείο (αφού κάθε επιπλέον καθυστέρηση μεγαλώνει τον κίνδυνο), θεωρείται έκνομη και επισύρει σοβαρές ποινές.
Το πρόβλημα εντείνεται αφού τα σκάφη αυτά γεμίζουν νερό που φυσικά κανείς δεν αδειάζει με αποτέλεσμα να παίρνουν συχνά επικίνδυνη κλίση και να κινδυνεύουν ακόμη περισσότερο με βύθιση. Οι παρεμβάσεις για τη διατήρησή τους στην επιφάνεια, από το Λιμεναρχείο Ζακύνθου, είναι συνεχείς. Όμως δεν είναι αρκετές. Η μοναδική λύση είναι η απομάκρυνσή τους από το λιμάνι. Γιατί όμως δεν έχει γίνει ακόμη αυτό; Ποια είναι τα εμπόδια που εγκλωβίζουν τα σκάφη αυτά στο λιμάνι μας από το 2011;

Και τα Ημερόπλοια
Τη μετακίνηση των κατασχεμένων ημερόπλοιων «Παναγία Αθωνίτισσα» και «Αναστασία», στο χώρο που βρίσκονται τα «ξαδέρφια» τους, κατασχεμένα τσιγαράδικα, αποφάσισε το Λιμενικό Ταμείο, στην τελευταία συνεδρίασή του. Τα δύο σκάφη βρίσκονται μέχρι τώρα στο μικρό προβλήτα της υπό κατασκευή μαρίνας, εκεί δηλαδή όπου ξεκίνησε και φέτος η επιβίβαση τουριστών στα τουριστικά ημερόπλοια τα οποία πραγματοποιούν το γύρο του νησιού ή άλλες, κοντινές διαδρομές. Το σήριαλ της μετακίνησης των σκαφών αυτών συνεχίζεται ενώ η τουριστική περίοδος έχει ξεκινήσει και η εικόνα που αντικρίζουν οι επισκέπτες είναι κάθε άλλο παρά ελκυστική. Στο σημείο αυτό, υπενθυμίζεται, βρίσκεται και το μισοβυθισμένο ημερόπλοιο «Ευρωστάρ», με το κόστος μεταφοράς να το κρατά αμετακίνητο, ενώ η προσφορά του εργολάβου που, με ειδικό γερανό, θα πραγματοποιούσε ανέλκυση του σκάφους και μετακίνησή του μακριά από το χώρο επιβίβασης-αποβίβασης επιβατών είχε οριστεί σε ένα συγκεκριμένο ποσό, τελικά, σύμφωνα με τον κ. Ζήβα, στην έγγραφη αίτησή του, ζήτησε ποσό σχεδόν τριπλάσιο.