ΖΑΚΥΝΘΙΝΟ ΜΕΓΑΛΟΒΔΟΜΑΔΟ 2017 | Θετικοί και αρνητικοί λόγοι ενός απολογισμού

Μπορούμε, αλλά δεν θέλουμε να φτιάξουμε την εικόνα μας
Αν η Ζάκυνθος έχει να επιδείξει λίγες ετήσιες στιγμές (προσελκύσεις επισκεπτών), η μία σίγουρα είναι το Ζακυνθινό Μεγαλοβδόμαδο.
Τα φετινά στοιχεία αφίξεων (2017), μπορεί να είναι λίγο πιο κάτω από τα περσινά (2016), όμως θα μπορούσαν να είναι πολύ χειρότερα για μια σειρά από λόγους. Οι φετινές αφίξεις, σε σχέση με τον ανταγωνισμό, δημιούργησαν πολύ καλό αποτέλεσμα.

Τι ήταν αυτό που οδήγησε τις εξελίξεις
Θετικοί λόγοι:

1.Μοναδικές ιδιαιτερότητες και έθιμα του Πάσχα στη Ζάκυνθο
2.Πολύ καλός καιρός
3.Μεγάλης συχνότητας τηλεοπτική και ιντερνετική προβολή, σε πανελλαδικό επίπεδο, με πρωτοβουλία και έξοδα του συμπατριώτη Γιώργου Θεοδόση (11880) (ιδιωτική πρωτοβουλία)
4.Περιφερειακή ενορχηστρωμένη προβολή, από το IONIAN TV (ιδιωτική πρωτοβουλία)
5.Καλοκαιρινά ξενοδοχεία που άνοιξαν ένα μήνα πριν την ημερομηνία έναρξης της καλοκαιρινής σεζόν και φρόντισαν να δώσουν προσφορές (ιδιωτικές πρωτοβοουλίες)
6.Νέα πλατεία
7.Νέα Εθνική Οδός, Κόρινθος – Πάτρα
8.Μεγάλη εξυπηρέτηση με συχνότητα δρομολογίων στην πορθμειακή γραμμή Ζακύνθου – Κυλλήνης
9.Πλήρης οδηγός, με οδηγίες των εκδηλώσεων για τους επισκέπτες (ιδιωτική πρωτοβουλία)

Αρνητικοί λόγοι:
1.Σκουπίδια στους δρόμους
2.«Κακές ημερομηνίες» (13-17 Απριλίου), αφού δεν ανοίγουν καλοκαιρινές ξενοδοχειακές μονάδες (λόγω κόστους). Πέρυσι το Πάσχα έπεσε λίγες μέρες πριν την Πρωτομαγιά, δημιουργώντας μεγαλύτερη κίνηση. Σημειωτέον , του χρόνου το Πάσχα πέφτει στο πρώτο δεκαήμερο του Απρίλη (χειρότερα)
3.Ανυπαρξία οργανωμένου και προγραμματισμένου προφίλ, της Ζακύνθου, ως εσωτερικός προορισμός (Ζακυνθινό Μεγαλοβδόμαδο), από φορείς που έχουν ευθύνες αλλά και άμεσα οφέλη (Δήμος, Περιφέρεια, Ξενοδόχοι, Εστιάτορες, Ταξί, ΚΤΕΛ, πράκτορες κλπ)
4.Ανυπαρξία πρωτοβουλίας και παρεμβάσεων βελτίωσης και συμμετοχής, στις μοναδικές στιγμές που έχει να επιδείξει αυτές τις μέρες η Ζάκυνθος (χρειάζεται οργανωμένη επιτροπή με μοναδικό αντικείμενο)
5.Μη ενεργή ή ισχνή συμμετοχή, κοινωνικών φορέων, σχημάτων, σχολείων, χορωδιών, φιλαρμονικών, πολιτιστικών σωματείων, πολιτιστικών επιτροπών, σωματείων κλπ.
6.Οικονομική κρίση, σε πολύ χειρότερα επίπεδα από το 2016
7.Κλειστά χειρουργεία στο Νοσοκομείο
Με βάση τα παραπάνω και σε σύγκριση με άλλους ανταγωνιστικούς ελληνικούς προορισμούς, η Ζάκυνθος αποτίμησε θετικά την κίνηση για το Μεγαλοβδόμαδο του 2017.
Η Ζάκυνθος, μπορεί να δημιουργήσει κατάλληλες συνθήκες βελτίωσης και κυρίως σοβαρής προβολής και δημοσιότητάς, σε μία σειρά από ετήσια γεγονότα, που θα ενδιέφεραν όχι μόνο τον εσωτερικό, αλλά και τον εξωτερικό τουρισμό, σε όλη τη διάρκεια του χρόνου.
Το ερώτημα είναι, με δεδομένο το ότι, Δήμος και η Περιφέρεια, είναι απόντες (το κράτος και τα δημόσια ταμεία, μόνο εισπράττουν), ποιος θα είναι εκείνος που θα μπει μπροστά, να εμπνεύσει, να δημιουργήσει και να αποτυπώσει την εικόνα εξωστρέφειας που χρειάζεται;
Αν ποτέ το καταλάβουμε, θα βεβαιωθούμε πως, το αποτέλεσμα θα είναι απείρως θετικό για όλους μας. Διαφορετικά, θα μείνουμε να καμαρώνουμε έναν πολιτισμό που παραλάβαμε, ζούμε από αυτόν που δημιούργησαν άλλοι και δεν είμαστε ικανοί για καμία διάσωση και εξέλιξή του. Κατά τα άλλα, καμαρώνουμε με τα like στις εικόνες των κοινωνικών δικτύων…

Δείτε τα στοιχεία της τελευταίας τριετίας, όπως τα κατέγραψε ο Σύλλογος Ξενοδόχων Λαγανά.