ΕΡΕΥΝΑ ΟΟΣΑ ΣΤΙΣ ΑΝΕΠΤΥΓΜΕΝΕΣ ΧΩΡΕΣ | Ικανοποιημένοι με τη ζωή τους οι έφηβοι – Μεγάλος ο εθισμός στο διαδίκτυο

Οι περισσότεροι έφηβοι είναι ικανοποιημένοι από τη ζωή τους, αλλά ένα μέρος των νέων αυτών είναι θύματα παρενόχλησης στο σχολείο και ορισμένοι περνούν «υπερβολικό» χρόνο στο Διαδίκτυο, σύμφωνα με έκθεση για την ευημερία των μαθητών που διενήργησε ο ΟΟΣΑ στις ανεπτυγμένες χώρες.

Κατά την πραγματοποίηση της έρευνας Pisa 2015 για τις γνώσεις και τις ικανότητες των μαθητών ηλικίας 15 ετών, τα κυριότερα αποτελέσματα της οποίας δημοσιεύθηκαν τον Δεκέμβριο, ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ), συνέλεξε επίσης δεδομένα για την ευημερία αυτών των εφήβων, τα οποία συμπεριλαμβάνονται στη θεματική έρευνα που δημοσιεύθηκε σήμερα.

Τέσσερις τομείς τέθηκαν στο στόχαστρο: τα αποτελέσματά τους στο σχολείο, οι σχέσεις με τους συμμαθητές τους και τους καθηγητές τους, η ζωή τους στο σπίτι και τι κάνουν στον ελεύθερο χρόνο τους.

Στην πλειονότητά τους οι έφηβοι λένε πως είναι ικανοποιημένοι από τη ζωή τους, δίνοντας κατά μέσο όρο έναν βαθμό 7,3 σε μια κλίμακα από το 0 μέχρι το 10.

Ωστόσο σχεδόν το 12% των μαθητών στις χώρες του ΟΟΣΑ δηλώνουν πως δεν είναι ικανοποιημένοι από τη ζωή τους, ένα ποσοστό που ξεπερνά το 20% στην Κορέα και στην Τουρκία. Αντίθετα, στην Ολλανδία, ποσοστό μικρότερο του 4% δηλώνουν ότι δεν είναι ικανοποιημένοι.

Περισσότερα αγόρια (39%) δηλώνουν πολύ ικανοποιημένα από τη ζωή τους σε σχέση με τα κορίτσια (29%). Και η διαφορά είναι μικρή ανάμεσα στους καλύτερους και στους λιγότερο καλούς μαθητές.

Για ορισμένους, ωστόσο, το σχολείο είναι «ένας τόπος όπου υποφέρουν». Έτσι σε 34 περιοχές των 53 κρατών-μελών και εταίρων που μελετήθηκαν, περισσότεροι από το 10% των μαθητών δηλώνουν πως οι συμμαθητές τους τούς κοροϊδεύουν πολλές φορές τον μήνα, περίπου 4% έχουν δεχθεί χτυπήματα ή σπρωξιές πολλές φορές στη διάρκεια του μήνα, ενώ 7,7% ήταν θύματα σωματικής παρενόχλησης πολλές φορές στη διάρκεια του χρόνου.

Μεταξύ των μαθητών που παρενοχλούνται συχνά, το 42% δεν αισθάνονται άνετα στο σχολείο.

Γενικότερα, το 17% αισθάνεται «παραμελημένοι» στο σχολείο

Πηγή: ΑΠΕ