ΟΙ ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΟΥΝ…| Η νηστεία είναι μια τέλεια δίαιτα


φωτο: ikivotos.gr

Μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να αποτοξινωθούμε, να υιοθετήσουμε μια διατροφή πιο υγιεινή και, επίσης, να δοκιμάσουμε ξεχασμένες γεύσεις, με την ελπίδα να συνεχίσουμε να τις συγκαταλέγουμε στο διαιτολόγιό μας αποτελεί η περίοδος της νηστείας.
Με λίγα λόγια είναι η τέλεια δίαιτα, αφού η νηστεία της Σαρακοστής διέπεται από την εποχικότητα, την απλότητα, την ποικιλία τροφίμων και τη μειωμένη πρόσληψη φαγητού. Βασίζεται σε τρόφιμα φυτικής προέλευσης και απαγορεύει τα ζωικά προϊόντα. Επιτρέπει τα θαλασσινά και την κατανάλωση ψαριών και αντισταθμίζει την αποχή από τα ζωικά προϊόντα με μεγαλύτερη κατανάλωση λαχανικών, φρούτων, δημητριακών, οσπρίων και λαδερών φαγητών.
Άλλωστε, σε όλες τις γνωστές θρησκείες υπάρχουν συγκεκριμένοι διατροφικοί κανόνες, μέρος των οποίων αποτελεί και η νηστεία. Ωστόσο, παρά τον έντονο θρησκευτικό χαρακτήρα των ημερών, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε ένα αναμφισβήτητο και επιστημονικά τεκμηριωμένο γεγονός. Η ορθόδοξη χριστιανική νηστεία αποτελεί μια εξαιρετικά υγιεινή εκδοχή δίαιτας, η οποία μας δίνει τη δυνατότητα να εξισορροπήσουμε διατροφικές ατασθαλίες, να ενισχύσουμε τον οργανισμό μας και να χάσουμε μερικά περιττά κιλά.
Πειρασμοί, βέβαια, θα υπάρχουν πάντα, το θέμα είναι πώς τους διαχειριζόμαστε. Αν σας αρέσουν οι λιχουδιές, μπορείτε να τις έχετε σε μια μικρή ποσότητα σαν συνοδευτικό στα γεύματά σας ή σαν σνακ.
Από την άλλη, το πόσο θα φάμε (και το τι) είναι ξεκάθαρα στο χέρι μας. Κανείς δεν είπε να απέχουμε από το φαγητό του Πάσχα, υπάρχει όμως πάντα η επιλογή να μην φτάσουμε σε υπερβολές. Άλλωστε, και αυτό να συμβεί, μπορούμε να φροντίσουμε να περιορίσουμε τις παρασπονδίες στην ημέρα εκείνη ώστε να μην επηρεαστεί η συνολική εικόνα της διατροφής μας.

ΜΑΣ… ΔΗΛΩΣΕ
ΜΑΡΙΑ ΣΙΔΗΡΟΚΑΣΤΡΙΤΗ
ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΣ
ΚΛΙΝΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ

“Ακόμα και όποιος είναι σε πρόγραμμα δίαιτας αυτές τις ημέρες έχει την ευκαιρία μέσα από τη νηστεία μπορεί να χάσει βάρος και ακολουθώντας μεσογειακή διατροφή με όσπρια, φρούτα, λαδερά και λαχανικά, να αποτοξινωθεί. Μπορεί να μην έχει γαλακτοκομικά και κρέας, τα αντισταθμίζει με θαλασσινά. Σε ότι αφορά τους πειρασμούς, όπως το σταφιδόψωμο ή το εφτάζυμο μπορεί να τα έχουμε σε κάποιο πρωινό μαζί με χυμό. Για τα είδη του χαλβά, επίσης, είναι θρεπτικά και μπορούμε να τα καταναλώνουμε. Ακόμα και για το Πάσχα που ερχόμαστε από νηστεία προτιμάμε σαλάτα και ψητό. Το τραπέζι αυτής της ημέρας δεν έχει πολλούς πειρασμούς.
Ωστόσο, παν μέτρο άριστον. Από τις ποσότητες που θα καταναλώσουμε εξαρτώνται όλα. Από εκεί και πέρα οποιαδήποτε παρασπονδία μιας ημέρας μπορεί να αντισταθμιστεί την επόμενη”.