ΕΦΗ ΠΥΛΑΡΙΝΟΥ | Τι είναι το Fintech ή πώς μετατρέπεις μία ιδέα σε προϊόν

Η Εφη Πυλαρινού, μία από τις γυναίκες της παγκόσμιας λίστας Women in Fintech 2016, με εμπειρία από τη Γουόλ Στριτ, τη Λατινική Αμερική και την Ευρώπη, έρχεται στον 2ο Διαγωνισμό Fintech «Beyond Hackathon» που διοργανώνει η Eurobank, για να εμπνεύσει αυτούς που θέλουν να μετατρέψουν μία ιδέα σε προϊόν. Η ζακυνθινής καταγωγής Έφη Πυλαρινού ανέπτυξε στους συμμετέχοντες του διαγωνισμού το πολύ ενδιαφέρον θέμα «Τι είναι το Fintech ή πώς μετατρέπεις μία ιδέα σε προϊόν». Ως γνωστόν η κ. Πυλαρινού, περιλαμβάνεται στην Women in Fintech 2016 Power List, την πρώτη παγκόσμια λίστα με γυναίκες σε διάφορες θέσεις στο οικοσύστημα Fintech, που συνέταξε ο βρετανικός μη κυβερνητικός οργανισμός Innovative Finance. Βέβαια, όπως σημειώνει η ίδια, «στον τομέα του Fintech, όπως άλλωστε και στον παραδοσιακό, ευρύτερο τομέα σε παγκόσμια κλίμακα, η ανισότητα των φύλων εξακολουθεί να είναι μία πραγματικότητα». Αλλά τουλάχιστον σήμερα υπάρχει αυτή η λίστα!.
Επίσης, το Σαββατοκύριακο 18-19 Μαρτίου οι συμμετέχοντες θα έχουν τη δυνατότητα να αναπτύξουν την ιδέα, υπηρεσία ή εφαρμογή τους με τα εργαλεία και τις συμβουλές ειδικών και να την παρουσιάσουν το απόγευμα της Κυριακής σε μία κριτική επιτροπή αποτελούμενη από επιχειρηματίες, venture capitalists και υψηλόβαθμα στελέχη της Eurobank, ώστε να διεκδικήσουν ένα από τα τρία χρηματικά βραβεία του διαγωνισμού (5.000, 3.000 και 2.000 ευρώ αντίστοιχα).
Αυτή τη χρονιά η Eurobank φέρνει πιο κοντά το Beyond Hackathon με το πρόγραμμα egg – enter•grow•go ώστε να παροτρύνει τις ομάδες που πληρούν τα κριτήρια να καταθέσουν το επιχειρηματικό τους σχέδιο και εφόσον προκριθούν, να εξελίξουν περαιτέρω την ιδέα τους, υπό την καθοδήγηση των μεντόρων του προγράμματος.

Fintech (Financial Technology): η εξέλιξη των τραπεζικών, χρηματοπιστωτικών και γενικότερα οικονομικών υπηρεσιών (Finance) μέσω της τεχνολογίας (Technology). Είναι αυτός ο πολύ τεχνικός αλλά τόσο μαγικός συνδυασμός που διευκολύνει εμάς, τους καταναλωτές, να κάνουμε μία κράτηση εισιτηρίου ηλεκτρονικά -το Viva είναι η πιο διαδεδομένη εφαρμογή στη χώρα μας.
Είναι ο κλάδος που αυτoματοποιεί τις λειτουργίες και ενισχύει την ασφάλεια στις τραπεζικές υπηρεσίες. Είναι ο κόσμος που δίνει σε εταιρείες πολλαπλούς τρόπους για συναλλαγές ή μεταφορές κεφαλαίων -κάτι που φάνηκε ιδιαίτερα χρήσιμο στην Ελλάδα των capital controls. Είναι ο τομέας που προσφέρει σε νέες εταιρείες (start up) ιδιαίτερα γόνιμες πλατφόρμες (π.χ. kickstarter) όπου μπορούν να συγκεντρώσουν μέσα σε μία ημέρα δεκάδες χιλιάδες ευρώ από πιθανούς καταναλωτές, παρακάμπτοντας τα δάνεια από τις τράπεζες ή τα έξοδα για το μάρκετινγκ και τη διαφήμιση.
Κυρίως, όμως, είναι ένας κόσμος όπου υπάρχει μεγάλη κινητικότητα, τεράστιες ευκαιρίες και ένα μέλλον για νέους που αγαπούν τις καινοτομίες που προσφέρει η τεχνολογία και θέλουν να δημιουργήσουν κάτι δικό τους σε αυτόν τον κλάδο. «Η δημιουργία στηρίζεται λιγότερο στη γνώση και περισσότερο στην επιμονή να λυθεί ανορθόδοξα ένα ουσιαστικό πρόβλημα», τονίζει, μιλώντας στο Protagon μία κορυφαία επαγγελματίας του χώρου, η Εφη Πυλαρινού. Βέβαια, η επιμονή μπορεί να περισσεύει σε άτομα που έχουν το μικρόβιο της καινοτομίας μέσα τους, αλλά πάντα, ειδικά στην Ελλάδα της αβεβαιότητας, ένας νέος που θέλει να δημιουργήσει ένα προϊόν ή μία υπηρεσία, έχει ανάγκη από έμπνευση, από μία συμβουλή, από έναν μέντορα και -γιατί όχι;- έναν διαγωνισμό.

Φωτογραφία από τον 1ο διαγωνισμό της Eurobank που διοργανώθηκε το 2016

Γι’ αυτό και η κυρία Πυλαρινού, Fintech σύμβουλος, προσκλήθηκε στον 2ο περιφερειακό διαγωνισμό Fintech «Beyond Hackathon» που διοργανώνει για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά το Κέντρο Καινοτομίας της Eurobank, με στόχο να ενθαρρύνει, να καλλιεργήσει και να προάγει την ανοιχτή καινοτομία στον κλάδο των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών.
«Θέλω να εμπνεύσω τους νέους απαγορεύοντάς τους να κοπιάρουν στην Ελλάδα ένα προϊόν που λανσάρεται στο εξωτερικό», τονίζει η ίδια, προσθέτοντας ότι πολλές καινοτομίες μάς έρχονται από την Ανατολή, όπου οι οικονομικές υπηρεσίες χτίζονται πλέον πάνω στο Διαδίκτυο και στην κινητή τελεφωνία, αντί μέσω τραπεζών και χρηματιστηρίων. «Θέλω συνάμα να παροτρύνω τους νέους να παρακολουθούν από κοντά τον κόσμο που αλλάζει -μέσω της τεχνολογίας αλλά και για άλλους λόγους ή αιτίες», προσθέτει.
Ο κόσμος έχει αλλάξει από τότε που μυήθηκε η ίδια στον κόσμο του Finance τη δεκαετία του 1990. Η κυρία Πυλαρινού άρχισε την καριέρα της στη γνωστή Salomon Brothers στο Μανχάταν, στον τομέα παραγώγων, το 1993. Σταδιακά εισχώρησε στα «έγκατα» της Γουόλ Στριτ, σε τομείς με καινοτομία, ρίσκο, πρωτοβουλία κινήσεων. Υστερα δούλεψε στον τομέα των παραγώγων στις αναδυόμενες αγορές της Λατινικής Αμερικής, στα hedge funds. Και σήμερα ζει στην Ελβετία και διαχειρίζεται, ως συνιδρύτρια, την ιστοσελίδα Daily Fintech, μία πλατφόρμα με περισσότερους από 16.000 συνδρομητές παγκοσμίως, που έχει αναδειχθεί για τις ποιοτικές αναλύσεις και απόψεις της στο Fintech.

Το Fintech είναι αυτός ο πολύ τεχνικός αλλά τόσο μαγικός συνδυασμός που διευκολύνει εμάς, τους καταναλωτές, από το να κάνουμε μία κράτηση εισιτηρίου ηλεκτρονικά μέχρι το να βρούμε χρηματοδότηση στο Διαδίκτυο (crowdfunding)

Αυτή η πορεία δείχνει και πώς αλλάζει αυτός ο κόσμος. Σήμερα, οι καινοτομίες μπορεί να γεννηθούν μέσα σε μία πλατφόρμα στο Διαδίκτυο ή σε έναν διαγωνισμό τεχνολογίας. Αλλά «τη δεκαετία του 1990 οι καινοτομίες κυοφορούνταν μέσα στη Γουόλ Στριτ», λέει η κυρία Πυλαρινού. «Μετά την κρίση του 2008 το κενό ήταν εμφανές. Ο συνδυασμός του ανθρώπινου δυναμικού που έφυγε από το Σίτι και την Γουόλ Στριτ και η αλλαγή στη νοοτροπία των εταιρειών λόγω της επιβολής αυστηρότερων κανονισμών συνέβαλαν σε αυτό», τονίζει.
Φυσικά αυτό που έχουμε μάθει καλύτερα από όλους τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα είναι ότι οι αγορές επηρεάζονται από τα πάντα γύρω μας. «Η αγορά μεταλλάσσεται μέσα από την τεχνολογία αλλά οι βαθύτερες αιτίες που γεννούν αυτή την ασταμάτητη μεταμόρφωση προέρχονται από βαθιές κοινωνικές αλλαγές σε συνδυασμό με αλλαγές στις οικονομικές πολιτικές», εξηγεί η ίδια. Και επανέρχεται: «Αυτός ο παλμός, ο ρυθμός, ο συναγωνισμός, θα κρατήσει ζωντανούς όσους θέλουν να προσφέρουν μία καινοτομία, ώστε να ξεπεράσουν τις δυσκολίες του ταξιδιού που απαιτείται για να μετατρέψεις μία ιδέα σε ένα προϊόν».

Brainstorming κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού που ενισχύει νέους που θέλουν να μετατρέψουν μία ιδέα σε προϊόν

ΠΗΓΗ: protagon.gr