ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ | Προσέλκυση τουριστών κατόπιν διαβούλευσης με ΟΤΑ και Φορείς

Tο γενικό και το τουριστικό προφίλ των Επτανήσων, οι προτάσεις των φορέων στο πλαίσιο της διαβούλευσης, οι στόχοι που θέτει η Περιφέρεια έως το 2020 και οι προτεραιότητες και δράσεις αποτέλεσαν τη βάση του νέου επιχειρησιακού σχεδίου τουριστικής προβολής που εισηγήθηκε ο Αντιπεριφερειάρχης Σπύρος Γαλιατσάτος και υπερψηφίστηκε από το Περιφερειακό Συμβούλιο.
Μέσω αυτού επιδιώκεται η τόνωση των παραδοσιακών σχέσεων και καλλιέργεια νέων με την Ιταλία, ενδυνάμωση των σχέσεων με τις δυτικές ακτές της Βαλκανικής, ενίσχυση του ρόλου ως προορισμού σημαντικών ροών τουριστών από την Κεντρική και Ανατολική Μεσόγειο.

Οι αφίξεις
Από την ανάλυση των στοιχείων αφίξεων στα αεροδρόμια της Περιφέρειας που παρουσίασε ο κ. Γαλιατσάτος γενικό συμπέρασμα είναι ότι το μεγαλύτερο μέρος της εμπορικής κίνησης αφορά τις αφίξεις του εξωτερικού. Το γεγονός αυτό υποδηλώνει ότι η Περιφέρεια καρπώνεται τους θετικούς ρυθμούς που καταγράφει ο ελληνικός τουρισμός τα τελευταία χρόνια και εξακολουθεί να αποτελεί προσφιλή προορισμό. Επίσης παρουσιάστηκαν τα στοιχεία από την κίνηση των λιμανιών σε όλα τα νησιά, η συχνότητα των δρομολογίων και οι μαρίνες σκαφών αναψυχής.
Όσον αφορά στη διαβούλευση που διεξήχθη (ζητήθηκε από τους φορείς να καταθέσουν απόψεις στο διάστημα από τον Απρίλιο έως τον Ιούλιο του 2016) από το νησί μας ανταποκρίθηκε μόνο ο Σύλλογος Ξενοδόχων Νομού Ζακύνθου.

Οι στόχοι
Οι στόχοι που τίθενται είναι η περιφέρεια “να καταστεί ελκυστική σε νέες επενδύσεις, στον εκσυγχρονισμό ενός τεράστιου επενδυμένου κεφαλαίου και στη διάχυση των ωφελειών του τουρισμού στην κοινωνία. Αυτοί οι στόχοι εξυπηρετούνται από την ποιοτική διαφοροποίηση του τουριστικού ρεύματος, και αποδοτικότητα για τις τουριστικές επιχειρήσεις και τους προορισμούς, άμβλυνση της εποχικότητας”.
Ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού εξήγησε το ρόλο της προώθησης διαφήμισης για την προσέλκυση τουρισμού και δήλωσε ότι “η τουριστική προβολή της ΠΙΝ το 2016 κόστισε περίπου 65.000ευρώ, ποσό πολύ μικρό σε σχέση με τις δράσεις που έγιναν με καταχωρίσεις στα ΜΜΕ του εξωτερικού, συμμετοχή στις Τουριστικές Εκθέσεις, φιλοξενία ξένων δημοσιογράφων, αφιερώματα και προώθηση στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, συνεργασία με την Marketing Greece και διαδράσεις”.

Οι νέες δράσεις
Στα σχέδια της Περιφέρειας εκτός από τη συνέχιση της προβολής μέσω internet, κοινωνικών σελίδων δικτύωσης και καταχωρίσεις σε μεγάλα ΜΜΕ του εξωτερικού, περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων η δημιουργία ενιαίας επικοινωνιακής πλατφόρμας, θεματικών κειμένων για τους προορισμούς, photogallery για αξιοποίηση στην υλοποίηση καμπανιών, και θεματικών videos.
Εντυπες καταχωρήσεις και τηλεοπτικές διαφημίσεις και ψηφιακή προώθηση σε επιλεγμένα sites επισκεψιμότητας & αναγνωσιμότητας της Αγγλίας, Γαλλίας και Γερμανίας. Διαφημιστική προβολή στο δίκτυο Yahoo, ταξίδια γνωριμίας με συμμετοχή εκπροσώπων ΜΜΕ εξωτερικού. Παρουσιάσεις επιλεγμένων προορισμών σε στοχευμένα κοινά της Πολωνικής αγοράς και συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις. Ανάπτυξη εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα (smartphones), με στόχο τη μεγαλύτερη διάδραση με το κοινό.