ΕΝΩΣΗ ΛΙΜΕΝΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ | Κέρκυρα και Ζάκυνθος κέρδισαν την κρουαζιέρα

Σταθεροποιητική ήταν η εικόνα της κρουαζιέρας κατά τη διάρκεια της χρονιάς που μας πέρασε, καθώς, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Ένωση Λιμένων Ελλάδος, καταγράφηκαν 4.290 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων έναντι 4.281 αφίξεων το 2015. Αντιστοίχως, μικρή άνοδος, της τάξεως του 5%, σημείωσαν οι αφίξεις επιβατών κρουαζιέρας.
Στους “κερδισμένους” προορισμούς του 2016 περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, τα λιμάνια της Κέρκυρας, της Ζακύνθου και των Κυθήρων. Να σημειωθεί ότι δεδομένου ότι το κάθε ταξίδι κρουαζιερόπλοιου είναι κυκλικό και περιλαμβάνει προσεγγίσεις πέραν του ενός προορισμού, οι αριθμοί αποτελούν δείκτη επισκέψεων ίδιων πλοίων και επιβατών κρουαζιέρας σε περισσότερους του ενός προορισμούς.

Τα δεδομένα
Αξιοσημείωτη αύξηση σε αφίξεις παρουσίασαν τα λιμάνια της Κέρκυρας (σημειώνοντας ρεκόρ αφίξεων των τελευταίων 5 χρόνων), της Σούδας Χανίων, της Ζακύνθου και των Κυθήρων, ενώ το Λαύριο συνεχίζει για τρίτη χρονιά την ανοδική του πορεία, εντάσσοντάς το σταθερά στον πίνακα του homeporting.
Μείωση αφίξεων παρουσίασαν τα λιμάνια Κεφαλλονιάς – Ιθάκης, του Βόλου, της Πάτμου, της Μυτιλήνης και της Κω. Τα νησιά που δέχθηκαν κατά το 2016 τις έντονες προσφυγικές ροές παρουσιάζουν μικτή εικόνα. Στα υπόλοιπα λιμάνια προορισμού κρουαζιέρας, οι αυξομειώσεις είναι μικρές και χωρίς ουσιαστική επίπτωση.

Τα προβλήματα
Η εικόνα έφερε και πάλι στην επιφάνεια τη μειονεκτική θέση στην οποία βρίσκεται το νησί μας στον τομέα της κρουαζιέρας, αφού η έλλειψη κατάλληλου προβλήτα πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων προκαλεί καταστάσεις που καθιστούν τελείως αδύνατη την αποβίβαση ακόμη και με λάντζες, με αποτέλεσμα κρουαζιερόπλοια μικρότερου μεγέθους να αναγκάζονται να αποχωρήσουν από τη Ζάκυνθο, χωρίς αποβίβαση. Αν δεν ληφθεί άμεσα πρόνοια ή δεν προχωρήσουν οι εργασίες που προβλέπονται από το masterplan του λιμανιού οι οποίες θα δώσουν μια άλλη όψη και προοπτική ανάπτυξης αυτου του είδους εναλλακτικού τουρισμού.

Ενδείξεις…
Σύμφωνα με τεκμηριωμένες πληροφορίες τόσο από τα λιμάνια, σημαντικούς προορισμούς κρουαζιέρας, όσο και από τους παράγοντες της εγχώριας βιομηχανίας κρουαζιέρας, που αξιολογούν τις προκρατήσεις, τον προγραμματισμό του 2017 και υπολογίζοντας τις κινήσεις ακόμη και της τελευταίας στιγμής, φαίνεται ότι η χρονιά που αρχίσαμε να διανύουμε δεν θα είναι ιδιαίτερα ευνοϊκή για την κρουαζιέρα στην περιοχή μας. Είναι πιθανό να σημειωθούν σημαντικές μειώσεις τόσο στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων όσο και επιβατών. Το γεγονός αυτό αποδίδεται τόσο στην αποσταθεροποίηση της περιοχής της Ανατολικής Μεσογείου (και ιδιαίτερα της Τουρκίας), όσο και στην ανάδειξη νέων αγορών (Ανατολική Ασία, Αυστραλία κ.λπ.), που επηρεάζουν αρνητικά και τη χώρα μας.