ΟΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΟΥΝ… | “Είναι η τελευταία μας ευκαιρία με τα απορρίμματα”

Την εκτίμηση των παραγόντων του τουρισμού στο νησί μας, ότι το 2017 αναμένεται να είναι μια ιδιαίτερα θετική χρονιά για τον τουρισμό στο νησί μας (και τη χώρα γενικότερα), εξέφρασε πριν λίγα εικοσιτετράωρα η υφυπουργός Τουρισμού, Ελενα Κουντουρά.
Και, αν τα λεγόμενα της υπουργού κρίνονται αναμενόμενα, καθώς αυτός είναι θεσμικός της ρόλος, να εμφανίζει θετική εικόνα στον τομέα της, τα δεδομένα της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων βασίζονται σε πολύ πιο απτά δεδομένα και αποδείξεις. “Τα πράγματα είναι πολύ πιο θετικά από όσο μας αξίζει” δήλωσε στην ΗΜΕΡΑ ο θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού, Σπύρος Γαλιατσάτος. Εξηγώντας την ασυνήθηστη αυτή δήλωση, ο κ. Γαλιατσάτος επεσήμανε πως η ιδιαίτερα αυξημένη ζήτηση για τα Ιόνια Νησιά, δεν βρίσκει την ανάλογη ανταπόκριση και προσοχή από τις κατά τόπους Τοπικές Αυτοδιοικήσεις. “Υστερούμε σημαντικά σε θέματα υποδομών, στη διαχείριση των απορριμμάτων, στη συνεχή και επαρχή υδροδότηση και σε άλλους τομείς”, εξηγεί ο κ. Γαλιατσάτος.
Ο κ. Γαλιατσάτος περιγράφει την κατάσταση με τα απορρίμματα στο νησί μας με ζοφερά χρώματα. Σύμφωνα με όσα δηλώνει στην εφημερίδα μας, τα μηνύματα που έλαβε από τους Βρετανούς και άλλους tour operators στην Τουροιστική Εκθεση του Λονδίνου αλλά και αλλού, είναι ανησυχητικά, αφού γνωρίζουν το πρόβλημα και αγωνιούν για τους πελάτες τους. Οπως επισημαίνει, το πρόβλημα με τα απορρίμματα δεν αφορά τον τουρίστα ή έστω τον αφορά έμμεσα. Πρωτίστως είναι πρόβλήμα που αφορά τον κάτοικο, τον πολίτη μιας περιοχής που υφίσταται το πρόβλημα.
Την εικόνα αυτή βλέπει εν μέρει και ο Αντιπρόεδρος της Επιτροπής Τοπυρισμού, Αντώνης Νικολουδάκης. Οπως λέει, το θέμα των απορριμμάτων στο νησί μας έχει λάβει διαστάσεις, ωστόσο ακόμη όχι σε έκταση τέτοια ώστε η κατάσταση να μην είναι αναστρέψιμη και κυρίως όχι σε μεγάλο βαθμό σε διεθνές επίπεδο. Σίγουρα πάντως δεν έχει φτάσει “στα αυτιά” της αγοράς σε τέτοιο βαθμό ώστε να επηρεάσει τη ζήτηση προς το νησί μας και τις κρατήσεις, κάτι απόλυτα θετικό αφού μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου το ποσοστό των κρατήσεων φτάνει και συχνά ξεπερνά το 50%.
Οι κρατήσεις μέχρι στιγμής πηγαίνουν πάρα πολύ καλά. Ωστόσο αν το πρόβλημα τουλάχιστον της εποκομιδής, δεν λυθεί το αργότερο μέχρι το Μάρτιο, τότε η μέχρι τώρα θετική εικόνα δεν αποκλείεται να ανατραπεί πλήρως. Οπως τονίζει, δεν πρέπει να ξεγελιόμαστε: οι επαγγελματίες το γνωρίζουν, ξέρουν πώς λειτιουργούν τα πράγματα στην Ελλάδα και πως τις περισσότερες φορές τα προβλήματα λύνονται την τελευταία στιγμή, αλλά η Ελλάδα, “πουλάει”. Εχουν σημαντικό κέρδος από τα πακέτα της Ελλάδας και έχουν κάθε λόγο να θέλουν να αμβλύνουν την κατάσταση και να μην της δίνουν διογκωμένες διαστάσεις, για να κάνουν όσο το δυνατό καλύτερες πωλήσεις. Διακριτικές νύξεις για το πρόβλημα γίνονται στους Ελληνες ξενοδόχους αλλά τίποτε περισσότερο, προς το παρόν.

ΣΠΥΡΟΣ ΓΑΛΙΑΤΣΑΤΟΣ
AΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

“Τα μηνύματα που έλαβα από tour operators από τη Βρετανία, την Ολλανδία, τη Σκανδιναβία και αλλού, είναι ότι δεν πρόκειται να ανεχτούν ξανά να δεχτούν την κατάσταση που βίωσαν με τα απορρίμματα σε κάποια νησιά και να υποβάλλονται στο να αποζημιώνουν τους πελάτες τους. Διαφορετικά, θα εκδώσουν μια σχετική οδηγία που θα αποτρέπει τους πελάτες τους να μας επισκέπτονται. Αυτό που ζητά σήμερα ο επισκέπτης είναι να βλέπει τους κατοίκους της ίδιας της περιοχής που επισκέπτεται, να είναι καλά. Αυτό είναι κίνητρο. Ακόμη και το περιβάλλον που αντικρίζει, το θέλει αισθητικά άρτιο και απορεί πώς ανεχόμαστε εμείς οι ίδιοι φαινόμενα όπως αυτό με τα απορρίμματα. Επομένως, ό,τι ζούμε, μάς αξίζει, είμαστε υπεύθυνοι γι’ αυτό”.

ΑΝΤΩΝΗΣ ΝΙΚΟΛΟΥΔΑΚΗΣ
ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΔΗΜΟΥ

“Οι κρατήσεις στο νησί μας πάνε εξαιρετικά και αναμένεται μια πραγματικά πάρα πολύ καλή σεζόν. Το πρόβλημα των απορριμμάτων δεν έχει επηρεάσει μέχρι τώρα την αγορά αλλά προσοχή! Αν περάσει άλλο ένα δίμηνο χωρίς να λυθεί το πρόβλημα των σκουπιδιών, τουλάχιστον στο θέμα της αποκομιδής τους και της απομάκρυνσής τους από τους δρόμους, δεν θα καταφέρουμε να κρυφτούμε από την πραγματικότητα και να ξεγελάμε τους εαυτούς μας και τους επισκέπτες. Οι κρατήσεις γίνονται μέχρι και την ύστατη στιγμή, δηλαδή το Μάιο και, αν μέχρι τότε, δεν έχουμε λύσει το πρόβλημα, κανείς δεν γνωρίζει πόσο αρνητικά θα επηρεαστούν οι αγορές”.