Οδηγός επιβίωσης γιορτών | Έξυπνα tips για να μη βάλετε κιλά μέσα στις γιορτές!

Γράφει η Λήδα Γιατρά
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Μέλος της Ελληνικής Ιατρικής Εταιρείας Παχυσαρκίας

Περιμένουμε πως και πως τις γιορτές, για τις όμορφες οικογενειακές στιγμές που θα ζήσουμε… Aλλά και για τα πολλά πλούσια γεύματα που θα απολαύσουμε!
Είστε από αυτούς που πάντα σας βρίσκει το νέο έτος με 1-2 κιλά παραπάνω ; Κάθε χρόνο τέτοιες μέρες λέτε «…Φέτος τις γιορτές θα προσέξω να μη βάλω κιλά», αλλά πάντα χάνετε το στόχο σας;
Σίγουρα οι πειρασμοί είναι πολλοί (γαλοπούλα με πεντανόστιμη γέμιση, λαχταριστοί κουραμπιέδες, κ.α. ), αλλά φροντίστε τον εαυτό σας με έξυπνα και εύκολα tips για να μη βάλετε κιλά μέσα στις γιορτές!

1) Νερό με λεμόνι για καλημέρα
Κάθε πρωί μόλις ξυπνήσετε πιείτε 1 ποτήρι χλιαρό νερό με σταγόνες λεμονιού. Αποτοξινώστε το σώμα σας και βοηθήστε την πέψη σας ιδιαίτερα να έχετε καταναλώσει πολλά ποτά το προηγούμενο βράδυ!

2) Γλυκά ναι, αλλά κάποιες μέρες
Μην τρώτε γλυκά κάθε μέρα. Αφήστε τα για την ημέρα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς ή προτιμήστε ένα μικρό γλυκό π.χ μελομακάρονο για πρωινό !

3) Shopping, διάδρομος, περπάτημα
Προσπαθήστε να κινήστε περισσότερο, τουλάχιστον την εβδομάδα που μεσολαβεί μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς.

4) Υγιεινό πρωινό
Τα Χριστούγεννα μην μείνετε νηστικοί όλη μέρα, επειδή το μεσημέρι είστε καλεσμένοι σε γιορτινό τραπέζι ή και την παραμονή πρωτοχρονιάς μην μείνετε πεινασμένοι όλη μέρα γιατί το βράδυ έχετε ρεβεγιόν! Ένα καλό, ελαφρύ πρωινό π.χ. 1 γιαούρτι με λίγο μέλι ή 1 μπάρα δημητριακών ολικής με 1 φρούτο, θα σας βοηθήσει να ελέγξετε καλύτερα την όρεξή σας και να μην φάτε…¨τα πάντα¨ στο γεύμα!

5) Αλκοόλ μόνο τις καθαρά γιορτινές μέρες
Αποφύγετε το αλκοόλ την εβδομάδα μεταξύ των εορτών και επιλέξτε να πιείτε την ημέρα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, 1-2 ποτήρια κρασί ή σαμπάνια!

6) Φάτε πρώτα τη σαλάτα
Στο εορταστικό τραπέζι έξυπνη επιλογή είναι να ξεκινήσετε πρώτα να τρώτε σαλάτα. Άφθονη και πολύχρωμη. Θα σας χορτάσει αρκετά ώστε να αποφύγετε τα περιττά τσιμπολογήματα από όλα τα πιάτα.

7) Αλλάξτε τη γέμιση
Ωραία και διαφορετική επιλογή είναι στη γέμιση της γαλοπούλας να βάλετε πολλά λαχανικά (καρότα, μανιτάρια, πιπεριές, αρακά, κ.α.) αντί για εντόσθια (συκωτάκια), μειώνοντας κατά πολύ τις θερμίδες!

8) Ξεχωριστέ το λίπος
Επιλέξτε το κρέας που επιθυμείτε να φάτε (καλύτερα λευκό όπως κοτόπουλο, γαλοπούλα, παρά κόκκινο όπως χοιρινό, αρνί, κ.α.) απομακρύνοντας το ορατό λίπος (π.χ. πέτσα από το κοτόπουλο ή τη γαλοπούλα) και καταναλώστε το με πολύ σαλάτα και λίγο ρύζι, ως γαρνιτούρα.

9)Αντί για ψωμί, φάτε γλυκό!
Αποφύγετε το ψωμί! Όλο και κάποιο γλυκό θα θέλετε να φάτε μετά το γεύμα!

10) Μελομακάρονα Vs Κουραμπιέδες
Η καλύτερη επιλογή γλυκού είναι το μελομακάρονο ( 140 Kcal με 5 γραμμ. λίπος), αντί για κουραμπιέ (170 Kcal με 10 γραμμ. λίπος) ή βασιλόπιτα (250 Kcal με 10 γραμμ. λίπος).

11) Πράσινο τσάι 1/2 ώρα πριν το γεύμα
Πιείτε πράσινο τσάι ½ ώρα πριν τα γεύματα. Προκαλεί κορεσμό, γιατί φουσκώνει και τρώμε λιγότερο, ενώ παράλληλα τονώνει το μεταβολισμό.

12) Σνάκ πριν την έξοδο
Φάτε ένα ελαφρύ σνακ περίπου 2 ώρες πριν το γεύμα (π.χ. 1 φρούτο, 1 γιαούρτι ή λίγους ξηρούς καρπούς). Μην είστε ώρες νηστικοί όταν καθίσετε στο γιορτινό τραπέζι.)

φωτο: Melbeing.gr