Ιδανικές αναλογίες μέχρι τις γιορτές

Λήδα Γιατρά
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος,
Μέλος Ελληνικής Ιατρικής Εταιρίας Παχυσαρκίας
mail: [email protected]
Σφήκα 1, Ζάκυνθος
τηλ. 2695025657, 6973986595

Οι γιορτές πλησιάζουν και για όλες υπάρχει είτε στην ντουλάπα μας, είτε στην βιτρίνα κάποιου μαγαζιού το ιδανικό φόρεμα. Όμως κάτι ο χειμώνας που με τα βαριά του ρούχα καλύπτει τα περιττά κιλάκια, κάτι η οικονομική κρίση που μας έχει »ρίξει» ψυχολογικά και βρίσκουμε διέξοδο στο ψυγείο. Και το αποτέλεσμα είναι μερικά κιλά παραπάνω
που βιαζόμαστε να τα χάσουμε μέχρι τις γιορτές. Ποια είναι η λύση; Η σωστή ερώτηση θα ήταν : ποιο είναι το πρόβλημα; To πρόβλημα είναι λοιπόν ότι θέλουμε να χάσουμε κάποια κιλά σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα, θέλουμε όμως η απώλεια να είναι λίπος και όχι υγρά και μυική μάζα ούτως ώστε το αποτέλεσμα να είναι μακροπρόθεσμο και όχι μόλις φάμε το πρώτο μας μελομακάρονο να μην κουμπώνει το παντελόνι. Θέλουμε επίσης να φαινόμαστε ανανεωμένες και όχι κουρασμένες από ένα εξαντλητικό πρόγραμμα δίαιτας. Τώρα λοιπόν που ξέρουμε τι θέλουμε, ήρθε η ώρα να δούμε πώς θα το καταφέρουμε. Η λύση,λοιπόν, είναι να ξεκινήσουμε τώρα ένα πρόγραμμα ανανέωσης! Το οποίο θα αποτελείται από τρία μέρη.

Διατροφή :
Αρχίζουμε πάντα την ημέρα μας με ένα καλό γεύμα. Στην προκειμένη περίπτωση ένα ιδανικό γεύμα θα περιελάμβανε αρκετή πρωτεϊνη για να ξεκινήσει δυναμικά ο μεταβολισμός τις καύσεις του. Π.χ. 1 φλιτζάνι φυσικό χυμό πορτοκάλι ( με λίγο κανέλα η οποία όπως έχω ξαναπεί προάγει την καύση λίπους από την περιοχή της κοιλιάς) + 1 αυγό βραστό ή ποσέ με μια φέτα ψωμί ολικής άλεσης. Το μεσημεριανό και βραδινό μας γεύμα πρέπει να έχει 3–4 ισοδύναμα πρωτεϊνης τα οποία θα συνοδεύονται με λαχανικά στα οποία πάντα θα προσθέτουμε λίγο ελαιόλαδο, αφού τα λιπαρά του είναι απαραίτητα για την καλή λειτουργία του οργανισμού και ενισχύουν την λάμψη του δέρματος. Καλό θα ήταν να αποφεύγουμε τους απλούς υδατάνθρακες (όπως λευκό ψωμί) τις βραδινές ώρες. Ιδανικά ενδιάμεσα σνακ είναι: 1 χούφτα ξηροί καρποί ανάλατοι ή φρούτα ή γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά. Μας
ενισχύουν με βιταμίνες, ενέργεια και »καλά» λιπαρά οξέα. Μια βόμβα ομορφιάς και ευεξίας για τον οργανισμό. Τέλος, μην ξεχνάμε το νερό! Δεν υπάρχει κανένα νόημα να βάζετε ενυδατική κρέμα αν δεν ενυδατώνετε τον οργανισμό σας πρώτα από μέσα. Επίσης, θα συνιστούσα και 3 ποτήρια πράσινο τσάι την ημέρα αφού γεμίζει τον οργανισμό με αντιοξειδωτικά, αποτοξινώνει και αυξάνει τον μεταβολισμό.

Γυμναστική:
Γιατί αν στόχος μας είναι το ιδανικό σώμα, αυτό δεν επιτυγχάνεται χωρίς αύξηση της φυσικής μας δραστηριότητας. Ένα πρόγραμμα γυμναστικής που θα συνόδευε ιδανικά το παραπάνω πλάνο διατροφής, περιλαμβάνει 30–45 λεπτά αερόβια άσκηση μέτριας έντασης με μερικές εκρήξεις, ενδιάμεσα, έντονης έντασης για αύξηση των καύσεως και 15–20 λεπτά μυική ενδυνάμωση, 4–5 φορές την εβδομάδα. Καλό θα είναι πάντα να συζητάτε τον στόχο σας με τον γυμναστή/ρια σας και αναλόγως να σας καθοδηγήσει. Προσοχή, αν η φυσική σας κατάσταση δεν είναι καλή θα πρέπει να ξεκινήσετε χαλαρά για να αποφύγετε τυχόν πιασίματα.

Ανανέωση:
Δώστε στον εαυτό σας μια ώθηση για ανανέωση. Αλλάξτε κούρεμα ή χρώμα στα μαλλιά σας, κάντε ένα χαλαρωτικό ή ακόμα καλύτερα λεμφικό (για αποβολή των τοξινών) μασάζ, περιποιηθείτε το πρόσωπο σας με μάσκες ή ειδικές θεραπείες. Ανανεώστε το μέικ απ σας, ακόμα και η επιλογή ενός καινούριου κραγιόν μπορεί να αλλάξει όλη την εικόνα σας. Τέλος, κρεμάστε το φόρεμα των γιορτών κάπου όπου θα το βλέπετε συχνά για να σας θυμίζει τον στόχο σας και φανταστείτε τον ωραιότερο σας εαυτό μέσα σ’
αυτό. Μπορείτε παρά την μουντάδα των καιρών να λάμψετε και εσείς αυτές τις γιορτές. Μην ξεχνάτε πως… ότι δεν συνέβη ποτέ είναι ότι δεν ποθήσαμε αρκετά – Ν. Καζαντζάκης.

φωτο: Explore Fresh