ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑ ΤΟΥ ΚΡΥΟΝΕΡΙΟΥ… | Κίνδυνος στο βυθό για τους λουόμενους (φωτο)

korali

Μπορεί τη δεκαετία του ’80 να ταξίδευε με το σκαρί του ντόπιους και ξένους επισκέπτες προσφέροντάς τους αναψυχή και στιγμές χαλάρωσης, ωστόσο, σήμερα, το παλιό, γνώριμο σκαρί “Κοράλλι”, αποτελεί διπλό κίνδυνο για όσους επιλέξουν να κάνουν τη βόλτα τους ή να πάρουν το μπάνιο τους στην ακτή του Κρυονεριού. Σήμα κατατεθέν της περιοχής, εδώ και σχεδόν είκοσι χρόνια, έχει υποστεί σοβαρότατες φθορές, και εγκαταλειμμένο δίπλα στο κύμα έχει πάρει μια επικίνδυνη κλίση.

Στην ξηρά…
Οι δοκοί στήριξής του υποχώρησαν, προφανώς λόγω διάβρωσης και κάποιου κακού χειρισμού στη διάρκεια προσπαθειών συμπληρωματικής στήριξής του και το σκαρί πήρε μεγάλη και επικίνδυνη μετατόπιση προς τη θάλασσα. Το γεγονός αυτό καθιστά πραγματικά δύσκολη και τη μετακίνηση. Οι προστατευτικές κορδέλες που είχαν τοποθετηθεί γύρω από το μισοδιαλυμένο σκάφος προκειμένου να αποτρέψουν περίεργους να το προσεγγίσουν δεν έλυσαν το πρόβλημα, αφού τις τελευταίες ημέρες αποτελεί προσωρινό κατάλυμα κάποιου άστεγου. Για αυτό, το βάρος έχε δοθεί στη συμπληρωματική του στήριξη, καθώς ενέχει ο κίνδυνος να καταπέσει, τραυματίζοντας σοβαρά κάποιο λουόμενο ή περαστικό.


Στην θάλασσα…
Και σα να μην έφτανε αυτό στον υποθαλάσσιο χώρο, μπροστά από το σημείο που βρίσκεται σήμερα το σκαρί, έχουν πέσει οι σκουριασμένες κουπαστές του καθώς και άλλα μεταλλικά αντικείμενα τα οποία καλυμμένα από φύκια και χόρτα δημιουργούν παγίδες που θα μπορούσαν να προκαλέσουν σοβαρούς τραυματισμούς στους λουόμενους με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται. Για αυτό ως ύστατη προσπάθεια προστασίας τόσο του εαυτού τους, όσο και όποιου άλλου βρεθεί εκεί έχουν τοποθετήσει πλαστικά μπιτόνια που παίζουν το ρόλο σημαδούρας.

Γραφειοκρατία…
Η κλίση που έχει πάρει το “Κοράλλι” είναι σημαντική και απαιτείται συνεργείο με ειδικό γερανό, προκειμένου να το μετατοπίσει με ασφάλεια στη στεριά, ολόκληρο ή σε τμήματα.
Η μεταφορά του σκάφους αλλά και των σιδερένιων κουπαστών δεν ανήκει στις αρμοδιότητες του Λιμεναρχείου από τη στιγμή που το σκαρί ανήκει σε ιδιώτη. Παρά τις πιέσεις του Δήμου που επιθυμεί την απομάκρυνση του παλιού σκάφους από την περιοχή το συντομότερο δυνατό, η όλη διαδικασία δεν φαίνεται να ολοκληρώνεται σύντομα.
Ο ιδιοκτήτης παραδέχεται ότι δεν διαθέτει το αρκετά υψηλό ποσό με το οποίο θα εξασφαλιστεί η μεταφορά ή καταστροφή του και η μετατροπή του σε scrap. Το σκαρί εξακολουθεί να είναι νηολογημένο, γεγονός που σημαίνει ότι απαιτείται παράλληλα μια σειρά ενεργειών και έκδοσης δικαιολογητικών εγγράφων με τα οποία θα πραγματοποιηθεί η σχολαστική και εξίσου χρονοβόρα διαδικασία καταστροφής του. Ωστόσο, άσχετα από το εάν έχει βάρη και υποθήκες, η κείμενη νομοθεσία σίγουρα προβλέπει εκείνο το μηχανισμό μεταφοράς με δαπάνη του δημοσίου και ακολούθως τη βεβαίωση της ως οφειλή στο όνομα του δικαιούχου.