Η πλωτή εξέδρα Eirik Raude στο Πλατυγιάλι στον Αστακό. Φώτο ionian tv
Καμία σχέση με πλωτή εξέδρα γεοτρύπανου ή ακόμη εξόρυξης υδρογονανθράκων στο Ιόνιο, δεν έχει η εμφανιζόμενη στα μέρη μας, που χθες αποτέλεσε το επίκεντρο σχολίων και ρεπορτάζ.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που συνέλεξε η εφημερίδα μας, πρόκειται για την – γνωστή στους ειδικούς – ημιβυθιζόμενη πλωτή εξέδρα εξόρυξης πετρελαίου Eirik Raude, που ανήκει στην εταιρεία Ocean Rig, η οποία αφού έκανε τον επαγγελματικό της κύκλο, οδεύει για δέσιμο σε κάποια παραθαλάσσια “φιλόξενη” ελληνική περιοχή…
Η πλατφόρμα εμφανίστηκε χθες στο νότιο Ιόνιο και μάλιστα ανατολικά της Ζακύνθου και αργότερα της Κεφαλονιάς, δημιουργώντας “λογικά” σενάρια περί τοποθέτησης της στην περιοχή, αφού τον περασμένο Ιανουάριο ολοκληρώθηκαν οι έρευνες για τον εντοπισμό υδρογονανθράκων, στο τρίγωνο Ζάκυνθος – Κεφαλλονιά – Κυλλήνη.
Την εξέδρα μετέφερε ρυμουλκό τεράστιας ιπποδύναμης, το οποίο την κουβαλάει με πολύ αργές ταχύτητες.
Η πλωτή εξέδρα Eirik Raude στο Πλατυγιάλι στον Αστακό. Φώτο ionian tv
Σύμφωνα με αποκλειστικό ρεπορτάζ του περιφερειακού τηλεοπτικού καναλιού ionian η εξέδρα σήμερα Τρίτη 14 Ιουνίου 2016, βρίσκεται στο “Πλατυγιάλι” στο εμπορικό και τεράστιο λιμάνι που έχει δημιουργηθεί στον Αστακό στις ακτές τις Αιτωλοακαρνανίας προς το Ιόνιο. Δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε αν η εξέδρα θα παροπλιστεί εκεί ή πάει για ανεφοδιασμό, αφού σύμφωνα με όλες τις πληροφορίες τελικός προορισμός ήταν η Ελευσίνα. Το μέγεθος της EIRIK RAUDE, δεν της επέτρεπε να περάσει τον Ισθμό, έτσι ήταν δεδομένο ότι θα κάνει τον διάπλου στη Νότια Πελοπόννησο.
Η πλωτή εξέδρα EIRIK RAUDE
Σύμφωνα με το marine traffic η τελευταία γνωστή θέση της εξέδρας ήταν το Λας Πάλμας στα Κανάρια Νησιά. Κατά την μεταφορά της δεν υπάρχει στίγμα διότι προφανώς παραμένει σβηστό το gps εντοπισμού της λόγω παροπλισμού της.
Το Eirik Raude δούλευε μέχρι τον Φεβρουάριο του 2016 στα νησιά Φόκλαντς για λογαριασμό της Premier Oil .
Η εξέδρα έχει τα εξής τεχνικά χαρακτηριστικά σύμφωνα με τα καταχωρημένα στοιχεία στο marine traffic:
MO: 8765266
MMSI: 308463000
Διακριτικό (Call Sign): C6QE7
Σημαία: Bahamas [BS]
AIS Τύπος: Other
Ολική Χωρητικότητα (GRT): 36898
Χωρητικότητα (DWT): –
Length Overall x Μέγιστο Πλάτος: 83.77m × 71m
Έτος κατασκευής: 2002
Κατάσταση: Ενεργό
Η θύελλα διαμαρτυρίας στην Ελευσίνα
Στην πολύ επιβαρυμένη περιοχή της Ελευσίνας η είδηση ότι η πλωτή εξέδρα έρχεται από την άλλη άκρη της Ευρώπης για να παροπλιστεί, δημιούργησε αντιδράσεις.
Δείτε τι έγραψε στις 16 Μαϊου του 2016 το ecoeleusis.org:
Άδεια παροπλισμού στον Κόλπο της Ελευσίνας για την ημιβυθιζόμενη πλωτή εξέδρα εξόρυξης πετρελαίου Eirik Raude, που ανήκει στην εταιρεία Ocean Rig, υπέγραψε την προηγούμενη εβδομάδα ο νέος Πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένα Ελευσίνας (ΟΛΕ) Σταύρος Δρακονταειδής!
Δεν πρόλαβε να κλείσει δεκαήμερο από την τοποθέτησή του και λαμβάνει μια απόφαση – προάγγελο αλλαγής πολιτικής επί τα χείρω στο σοβαρό θέμα του παροπλισμού πλοίων και όχι μόνο. Υπενθυμίζεται πως ο προηγούμενος Πρόεδρος κ. Σπύρος Μιχαήλ δεν είχε εγκρίνει τον παροπλισμό της πλωτής εξέδρας.
Δεν προξενεί κατάπληξη το γεγονός ότι παρότι ο Δήμαρχος της Ελευσίνας (νέο μέλος του Δ.Σ του ΟΛΕ) ήταν ενήμερος για το θέμα περιορίστηκε στην έκφραση μιας σιωπηρής διαφωνίας για τον παροπλισμό της πλωτής εξέδρας ενώ παρέλειψε να ενημερώσει, για την δυσμενή αυτή εξέλιξη, τόσο το Δημοτικό Συμβούλιο – που συνήλθε σε συνεδρίαση την προηγούμενη Τρίτη – όσο και τους συμπολίτες.
Την εντονότατη διαμαρτυρία της Κίνησης Πολιτών ΕCOELEUSIS και της ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΠΑΡΑΛΙΑΣ καθώς και το αίτημα ανάκλησης της απόφασης μετέφεραν σήμερα στον νέο Πρόεδρο του ΟΛΕ οι εκπρόσωποι των δύο Κινήσεων Χρήστος Χρηστάκης και Μελέτης Καββαδίας αντίστοιχα.
Ο νέος Πρόεδρος του ΟΛΕ όχι μόνο δεν αποδέχτηκε το αίτημα ανάκλησης της άδειας αλλά τόνισε ότι θα πασχίσει να γεμίσει με παροπλισμένα πλοία και τα 3 καραβοστάσια του Κόλπου!
Από τον διάλογο …υψηλών τόνων που διαμείφθηκε έγινε φανερό ότι για τον νέο Πρόεδρο του ΟΛΕ η προστασία του υπό ανάκαμψη ευαίσθητου οικοσυστήματος του Κόλπου αποτελεί τελευταία προτεραιότητα μπροστά στα άλλα προβλήματα του ΟΛΕ, ότι δεν είναι διατεθειμένος να δίνει λογαριασμό στην τοπική κοινωνία για τις επιλογές του ΟΛΕ, κι ακόμη, άκουσον – άκουσον, ότι ενδέχεται να «αξιοποιηθεί» το ανενεργό διαλυτήριο του Σάββα για τις διαλύσεις των ναυαγημένων πλοίων!
Η καθυστερημένη εγκατάσταση διοίκησης στον ΟΛΕ σε συνδυασμό με την σχεδόν άμεση αντικατάστασή της – και μάλιστα χωρίς καμία επαρκή αιτιολόγηση – χρεώνεται πολιτικά στους αρμόδιους Υπουργούς και στην Κυβέρνηση. Τις συνέπειες όμως εξακολουθεί να τις πληρώνει η περιοχή. Η Δημοτική Αρχή έπρεπε ήδη να είχε προσκαλέσει τον νέο Πρόεδρο του κρατιδίου του ΟΛΕ στο Δημοτικό Συμβούλιο!
[Για την ιστορία και προς ενημέρωση του Προέδρου του ΟΛΕ: σήμερα 12/5/2016 στον Κόλπο της Ελευσίνας «φιλοξενούνται»: α) 27 ναυάγια πλοίων, β) 3 πλοία χαρακτηρισμένα επικίνδυνα και επιβλαβή, γ) 13 προς χαρακτηρισμό πλοία ( με πρόταση του Λιμεναρχείου) επικίνδυνα και επιβλαβή, δ) 4 πλοία κατασχεμένα, ε) 17 πλοία παροπλισμένα (μαζί με το γεωτρύπανο Οcean Rig Apollo) στο Β Καραβοστάσι, απέναντι από τον Ευταξία και ε) 24 πλοία παροπλισμένα στο Γ Καραβοστάσι, στο ανατολικό μέρος του Κόλπου. Καληνύχτα σας!]