Δεν τρώω….γιατί δεν αδυνατίζω?

diaita

Γράφει η Μαρία Σιδηροκαστρίτη
Κλινική διαιτολόγος – Διατροφολόγος

«Δεν τρώω γλυκά, προσέχω πολύ τη διατροφή μου, αλλά δεν αδυνατίζω»…ίσως η πιο συνηθισμένη φράση που ακούει κανείς σε ένα διαιτολογικό γραφείο.
Πολλοί άνθρωποι στην προσπάθειά τους να αδυνατίσουν υποκύπτουν σε συγκεκριμένα μικρά λαθάκια τα οποία είναι ανασταλτικός παράγοντας στην επίτευξη του στόχου τους.

Ποια είναι όμως τα πιο συχνά λάθη που κάνει κάποιος που κάνει δίαιτα?
‘Εχει άγχος
Θέλεις να αδυνατίσεις σήμερα, αν όχι να είχες αδυνατίσει από χτες….Το άγχος ενθαρρύνει την περίσσεια παραγωγή κορτιζόλης, η οποία επικοινωνεί με τα κύτταρα του σώματος και τα ειδοποιεί ότι υπάρχει έλλειψη τροφίμων. Το σώμα αντιδρά με τη σειρά του με αυξημένη αποθήκευση λίπους, επιβραδύνοντας το μεταβολισμό μας και μας οδηγεί σε αυξημένη κατανάλωση τροφής.

Ζυγίζεται καθημερινά
Το φαινόμενο να ζυγιζόμαστε πολύ συχνά, όταν κάνουμε δίαιτα, δεν είναι σπάνιο. Τα κιλά μας όμως δεν αλλάζουν από την μία μέρα στην άλλη. Ούτε και είναι σωστό στις περισσότερες περιπτώσεις να χάνουμε περισσότερο από ένα κιλό την εβδομάδα. Το ζητούμενο δεν είναι η γρήγορη απώλεια γιατί αυτή ισοδυναμεί με απώλεια σωματικών υγρών και μυικού ιστού. Ο στόχος μας είναι η απώλεια λίπους η οποία σχετίζεται με την απώλεια πόντων και την καλύτερη λειτουργία του οργανισμού.

Μένει νηστικός για πολλές ώρες
Το να μένουμε αρκετές ώρες νηστικοί στην προσπάθειά μας για γρηγορότερη απώλεια βάρους, είναι κάτι πολύ συνηθισμένο. Αυτό αποτελεί ίσως το μεγαλύτερό μας λάθος. Πρέπει κάθε 2,5-3 ώρες να κάνουμε μικρά γεύματα. Η παράλειψη γευμάτων έχει σαν αποτέλεσμα να εξαντλούμε τα αποθέματα ενέργειας του οργανισμού, με άμεση συνέπεια την επιβράδυνση της λειτουργίας των κυττάρων και του μεταβολισμού και συνεπώς να πετυχαίνουμε ακριβώς το αντίθετο απο αυτό που θέλουμε!

Αποφεύγει τα γαλακτοκομικά
‘’Η λακτόζη μας φουσκώνει’’….κάποιος διάσημος τα αποφεύγει γιατί ‘’είναι βλαβερά για την υγεία’’…πράγματα αστεία ,με τα οποία βομβαρδιζόμαστε καθημερινά. Η αλήθεια είανι ότι η καθημερινή κατανάλωση γάλακτος και γιαουρτιού έχει βρεθεί ότι λόγω των ενζύμων που περιέχουν συντελούν στην καλύτερη καύση του λίπους.’Ερευνες δείχνουν ότι η κατανάλωση 2-3 μερίδων γαλακτομικών ημερησίως συντελεί στη γρηγορότερη απώλεια βάρους. Η κατανάλωση επαρκούς ποσότητας ασβεστίου φαίνεται ότι περιορίζει την επιθυμία για επιπλέον κατανάλωση φαγητού, ενώ η έλλειψή του οδηγεί σε έντονη επιθυμία για επιπλέον πρόσληψη τροφής.

Τρώει λίγο, αλλά δε γυμνάζεται
Η άσκηση είναι πολύ σημαντική και φυσικά απαραίτητη. Είναι ο πιο βασικός, εύκολος και υγιεινός τρόπος για να κάνετε το μεταβολισμό σας γρηγορότερο. Σημαντική είναι τόσο η αεροβική άσκηση (περπάτημα, τρέξιμο, κολύμπι) όσο και οι ασκήσεις με αντιστάσεις (βάρη). Αν γυμναστείτε, θα έχετε διπλό όφελος: θα αυξήσετε τη μυϊκή σας μάζα (οπότε και θα αυξηθεί ο βασικός μεταβολικός ρυθμός ακόμα και εν ώρα ηρεμίας) και επιπλέον θα καίτε αρκετές θερμίδες στη διάρκεια της άσκησης.

Αποφεύγει εντελώς τους υδατάνθρακες
Μπορεί οι περισσότερες δίαιτες να ζητάνε περιορισμό των υδατανθράκων στη διατροφή, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να τους κόψετε τελείως, ειδικά αν ασκείστε τακτικά. Αν δεν καταναλώνετε αρκετούς υδατάνθρακες, τα επίπεδα του γλυκογόνου σας θα είναι πολύ χαμηλά και δεν θα έχετε την ενέργεια για να ασκήστε πιο έντονα και έτσι θα καίτε λιγότερες θερμίδες κατά τη διάρκεια της προπόνησής σας, καθώς και μετά την άσκηση, δεδομένου ότι το σώμα σας δεν θα απαιτεί περισσότερη ενέργεια για να ανακάμψει.

Τρώει το ίδιο πρωινό/βραδινό
Πολλές φορές τρώμε από ευκολία ή/και συνήθεια το ίδιο πρωινό/βραδινό το οποίο μας ταιριάζει, είναι ολιγοθερμιδικό και στην αρχή μας βοήθησε να χάσουμε βάρος. Αυτό όμως μακροπρόθεσμα αντί να μας βοηθάει, μπλοκάρει το μεταβολισμό μας ο οποίος έχει μάθει να κάνει καύσεις μόνο για το συγκεκριμένο γεύμα.

Δεν πίνει νερό
Πρέπει να καταναλώνουμε 8-10 ποτήρια νερό ημερησίως. Πίνοντας τουλάχιστον 8-10 ποτήρια νερό βοηθάμε την σωστή ενυδάτωση του οργανισμού και στην αύξηση του μεταβολισμού. Όταν το σώμα αφυδατώνεται, ο μεταβολισμός επιβραδύνεται. Ένας καλός εμπειρικός κανόνας είναι να πίνετε νερό καθόλα την διάρκεια της ημέρας πριν διψάσετε. Εάν περιμένετε να νιώσετε το αίσθημα της δίψας, τότε αυτό σημαίνει ότι τι σώμα σας έχει αρχίσει να αφυδατώνεται.

Δεν υπάρχει μαγικός τρόπος για να χάσουμε βάρος. Πρέπει να δώσουμε έμφαση στην σωστή διατροφή και την άσκηση κυρίως όταν βλέπουμε ότι η ζυγαριά έχει κολλήσει… ‘Εχοντας υπομονή, προσέχοντας τις λεπτομέρεις και με την κατάλληλη καθοδήγηση κάποιου ειδικού η απώλεια βάρους θα γίνει χωρίς ιδιαίτερο κόπο και άγχος, απλά ακολουθώντας τους βασικούς κανόνες σωστής διατροφής θωρακίζοντας ταυτόχρονα την υγεία μας.

ΦΩΤΟ: www.mama365.gr