5 διαδεδομένες υγιεινές τροφές που θα έπρεπε να αποφεύγουμε

Είμαι εδώ για να σας ανατρέψω και πάλι γνωστούς διαιτολογικούς μύθους! Υπάρχουν κάποιες τροφές που οι διαιτολόγοι δεν προτείνουμε . Παρ’όλα αυτά αυτές χαρακτηρίζονται ως υγιεινές και θρεπτικές. Ποιες είναι αυτές και γιατί πρέπει να τις αποφεύγουμε;
1. Χυμοί φρούτων
Ο χυμός φρούτου μπορεί να θεωρείται καλύτερη επιλογή από αλλά ανθυγιεινά σνακ αλλά αυτό δε σημαίνει ότι είναι όντως και η πιο σωστή. Η βασική αιτία είναι ότι συνήθως οι χυμοί του εμπορίου έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη. Ακόμη όμως και οι φρέσκοι χυμοί έχουν αρνητικά στοιχεία. Το πιο σημαντικό και η διαφορά τους με τα φρούτα είναι ότι οι χυμοί δεν μας προσφέρουν τις φυτικές ίνες σε αντίθεση με τα ολόκληρα φρούτα και ανεβάζουν άμεσα το ζάχαρο στον οργανισμό μας. Επίσης, μη ξεχνάτε ότι ο χυμός δεν είναι σαν το νερό άνευ θερμίδων, οπότε η υπερκατανάλωση του μπορεί να μας παχύνει! Ένας χυμός ισοδυναμεί θερμιδικά περίπου με όσα φρούτα περιλαμβάνει !
2. Δημητριακά πρωινού ολικής αλέσεως
Τα περισσότερα δημητριακά εμπορίου ολικής αλέσεως διαφημίζονται ως υγιεινά στους καταναλωτές. Αν διαβάσετε όμως την ετικέτα θα παρατηρήσετε ότι περιέχουν πολλά πρόσθετα σακχάρων. Προτιμήστε βρώμη ολικής και προσθέστε εσείς αποξηραμένα φρούτα και ξηρούς καρπούς. Αγαπημένο μου: βρώμη ολικής και με μία κουταλιά cranberries, ινδοκάρυδο, αμύγδαλα & φουντούκια.Προσθέστε κανέλα για καλύτερο έλεγχο της όρεξης και αίσθηση ευεξίας!
3. Αναψυκτικά light
Καλύτερα απ’ τα κλασσικά; Μπορεί. Παρ όλα αυτά δεν προσφέρουν τίποτα στην ενέργεια μας και υπάρχουν ενδείξεις ότι περιέχουν τεχνητές χημικές ουσίες ύποπτες για τις λιγούρες!
4. Τσιπς λαχανικών
Ουσιαστικά ακούγονται πιο υγιεινά απ’ τα γνωστά πατατάκια αλλά σε γενικές γραμμές είναι το ίδιο. Τα ίδια λάδια που χρησιμοποιούνται για την παρασκευή των τσιπς από πατάτα χρησιμοποιούνται και στα τσιπς λαχανικών με μόνη διαφορά ότι απουσιάζει ο υδατάνθρακας που περιέχει η πατάτα.
5. Επιδόρπια γιαουρτιού με φρούτα
Ενώ και το γιαούρτι και το φρούτο ξεχωριστά, άμεσα μας παραπέμπει στο υγιεινό και σωστό, το επιδόρπιο γιαουρτιού με φρούτα περιέχει αρκετή ζάχαρη. Προτιμήστε γιαούρτι σκέτο με μειωμένα λιπαρά και προσθέστε εσείς φρέσκα φρούτα, ξηρούς καρπούς μέλι και κανέλα.

Λήδα Γιατρά
Διαιτολόγος, Διατροφολόγος, Μέλος της Ελληνικής Ιατρικής Εταιρείας Παχυσαρκίας

Φωτο: www.clickatlife.gr