Πέτρος Κλαμπάνης- Ο χαρισματικός μπασίστας και συνθέτης

ΖΑΚΥΝΘΟΣ – Ο Πέτρος Κλαμπάνης είναι καταξιωμένος δεξιοτέχνης του μπάσου, συνθέτης και ενορχηστρωτής, ο οποίος διαπρέπει στο εξωτερικό με τις σπουδαίες ερμηνείες του, τη δημιουργικότητά του και την αγάπη του για τη μουσική.
Ο Πέτρος Κλαμπάνης διαμένει στη Νέα Υόρκη, ασχολείται με τη τζαζ μουσική, έχει δώσει συναυλίες στις σημαντικότερες σκηνές του κόσμου, έχει συνεργαστεί με διάσημους μουσικούς και συνθέτες και ερμηνεύει τα έργα του με έμπνευση και μοντέρνα αισθητική.
Ο κ. Κλαμπάνης μιλά στην εφημερίδα μας για τα έργα του, για τη τζαζ και για τη Ζάκυνθο που αγαπά τόσο πολύ.
ΕΡ:. Γιατί αγαπάτε τη μουσική;
ΑΠ.:
Η μουσική είναι ένα μέσο με το οποίο μπορεί κάποιος να εκφράσει τα συναισθήματά του, την ευφυΐα του, την αισθητική του και, ταυτόχρονα, να επικοινωνήσει με τους συνανθρώπους του, να τους εμπνεύσει, και ακόμα να τους κάνει να χορέψουν.
Τα παραπάνω είναι μερικοί από τους λόγους για τους οποίους αγαπώ τη μουσική και η αλήθεια είναι πως διαρκώς συνειδητοποιώ και άλλους λόγους.
ΕΡ:. Τι είναι αυτό που σας γοητεύει όταν παίζετε μπάσο;
ΑΠ.:
Η γοητεία του μπάσου για μένα εντοπίζεται στη διακριτική δύναμη του οργάνου μέσα σε ένα μουσικό σύνολο. Το μπάσο καθορίζει, σε πολύ μεγάλο βαθμό, ένα μουσικό έργο, ενώ ο ρόλος του στην αυτοσχεδιαστική μουσική είναι πολύ σπουδαίος. Ο ήχος του και το ανεξερεύνητο, ως κάποιο βαθμό, των δυνατοτήτων του είναι άλλα δύο στοιχεία, τα οποία συντελούν στη γοητεία του.
ΕΡ:. Πότε σάς μάγεψε η τζαζ;
ΑΠ.:
Από όταν ξεκίνησα να ασχολούμαι με τη μουσική, είχα τη διάθεση να αυτοσχεδιάζω. Θυμάμαι πως μου άρεσε, όταν ήμουν μικρός, να παραλλάσσω τις μελωδίες πιανιστικών σπουδών ή διάφορων τραγουδιών και έργων που μου άρεσαν. Ανακάλυψα την τζαζ στα δώδεκά μου και ένιωσα σύντομα πως έπρεπε να ακολουθήσω αυτό το μουσικό μονοπάτι.
ΕΡ:. Διαμένετε στο εξωτερικό. Τι νοσταλγείτε από τη Ζάκυνθο;
ΑΠ.:
Από τη Ζάκυνθο μου λείπει, κυρίως, η φύση: Η θάλασσά της και το πράσινο, καθώς η άνοιξη και οι μυρωδιές της. Τα καλοκαίρια φροντίζω να έρχομαι στο νησί για μερικές μέρες. Φυσικά, μου λείπουν και οι γονείς μου, οι οποίοι διαμένουν μόνιμα στη Ζάκυνθο.
ΕΡ:. Εάν η Ζάκυνθος ήταν σύνθεση, πώς θα ήταν;
ΑΠ.:
Νομίζω θα ήταν μια σύνθεση με έντονο ρυθμό, για να περιγράψει το ταπεραμέντο των Ζακυνθινών, με όμορφη μελωδία, για την υπέροχη φύση της και πολλά μέρη για να δείχνει την πολυμορφία της. Ίσως κάποια να επιχειρήσω να γράψω αυτό το έργο, παρόλο που μου φαίνεται πολύ μεγάλη ευθύνη…

Who is Who
Ο Πέτρος Κλαμπάνης γεννήθηκε στη Ζάκυνθο, όπου και έλαβε τα πρώτα μαθήματα μουσικής θεωρίας και πιάνου. Παράλληλα, ξεκίνησε να παίζει ηλεκτρικό μπάσο.
Εγκαταστάθηκε στην Αθήνα, για να φοιτήσει στο Πολυτεχνείο. Όταν κατάλαβε ότι οι σπουδές στη ναυπηγική δεν ήταν αυτό που αναζητούσε, αποφάσισε να δώσει εξετάσεις για το τμήμα μουσικολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, όπου έγινε δεκτός το 2001. Στην Αθήνα είχε την ευκαιρία να κάνει μαθήματα κλασικής και τζαζ μουσικής, με μερικούς από τους πιο σημαντικούς Έλληνες μουσικούς, καθώς να παίξει και να ηχογραφήσει με κορυφαίους τζαζ καλλιτέχνες.
Την περίοδο 2004 – 2005, είχε τη θέση του κοντραμπασίστα της Jazz Big Band του Δήμου Αθηναίων, με την οποία εμφανίστηκε σε όλη την Ελλάδα (Μέγαρο Μουσικής Αθήνας και Θεσσαλονίκης, Τεχνόπολη στο Γκάζι κ.α.).
Την περίοδο 2005 – 2007 φοίτησε στο Conservatorium van Amsterdam στην Ολλανδία και δραστηριοποιείται έντονα στη τζαζ σκηνή της Ολλανδίας.
Έχει διακριθεί με τα γκρουπ του σε διεθνείς διαγωνισμούς (Hoeilaart Jazz – Βέλγιο, 2008, YPF International Jazz Competition -Αμστερνταμ, 2007, Amersfoort Jazz Concours – Ολλανδία, 2007).
Επιπλέον, έχει εμφανιστεί σε μεγάλα διεθνή φεστιβάλ της τζαζ, όπως τα Den Haag Jazz – Ολλανδία, Breda Jazz Festival – Ολλανδία, Amersfoort Jazz Festival – Ολλανδία, Bingen Jazz – Γερμανία, Jazz Masters Festival – Ολλανδία, Enschede Jazz Festival – Ολλανδία, Bansko Jazz – Βουλγαρία, Tudengi Jazz – Εσθονία, Palatia Jazz – Γερμανία, 365 Bilbao Jazz – Ισπανία.
Από τον Ιανουάριο του 2008, διαμένει στη Νέα Υόρκη. Είναι κάτοχος Μaster of the Arts, του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης (CUNY, Aaron Copland School of Music).
Έχει παρακολουθήσει μαθήματα ενορχήστρωσης από το Dennis Leclaire, αυτοσχεδιασμού από τους John Patitucci, Ron Carter και Jimmy Heath.
Στο μικρό αυτό το διάστημα έχει κιόλας συνεργαστεί με πολύ σημαντικούς εκπροσώπους της Νεοϋορκέζικης τζαζ σκηνής (Greg Osby, Ari Hoenig, Jean Michel Pilc, Paul Bollenback, Gilad Hekselman, David Berkman, Gretchen Parlato, Ron Affif, Yotam Silberstein, Antonio Hart, Samuel Torres, Βodek Janke, Steve Hass κ.α.).
Tο πρώτο προσωπικό του άλμπουμ, με τίτλο “CONTEXTUAL”, είναι ένα ηχητικό πορτραίτο του κοντραμπάσου και κυκλοφορεί από την εταιρεία Inner Circle.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΣΤΗΝ “ΗΜΕΡΑ”
www.imerazante.gr