Στον… αυτόματο πιλότο

Τελικά οι ελπίδες του έρμου τούτου τόπου έχουν αφεθεί στην ιδιωτική πρωτοβουλία που ομολογουμένως κάνει θαύματα όπου και αν βρεθεί… Ειδικά όταν υποκαθιστά το κράτος και την αυτοδιοίκηση τα αποτελέσματα όχι μόνο μιλούν από μόνα τους, αλλά προκαλούν θλίψη!
Από τα Ιόνια μόνον η Κέρκυρα εκπροσωπήθηκε από αιρετούς πολλαπλώς, από την Κεφαλονιά πάρα πολλοί επιχειρηματίες και από την Ζάκυνθο μόνες παρουσίες που ανέλαβαν την υποχρέωση – καθήκον να προβάλουν το νησί μας και να διεκδικήσουν ποσότητα και ποιότητα στον τουρισμό στην έκθεση του Βερολίνου οι τουριστικοί πράκτορες Γιάννης Φιλιπποπολίτης, Νικολέτα Κλαδη, Γιάννης Λουκίσσας, Μπιργκιτ Χομερ, η πρόεδρος των Ξενοδόχων Λαγανά Χριστίνα Τετράδη και ο επιχειρηματίας Σταμάτης Λιβέρης απο το Κερι.
“Από ολότελα, καλή και η Παναγιώταινα”αφού δεν περιμέναμε και τίποτα σπουδαίο στην κατάσταση που βρίσκετε ο δήμος. Άλλωστε η έκπληξη θα ήταν άμα γινόταν κάτι διαφορετικό από τα συνηθισμένα!!!Από την πάλαι ποτέ Νομαρχία και Επιτροπή Τουρισμού μέχρι τους πρώην δήμους, ούτε ένα φυλλάδιο, ούτε ένα DVD, ούτε μια αφίσα, ούτε ένας χάρτης, ούτε μια σκέψη,το απόλυτο τίποτα. Μόνο ο σύλλογος ξενοδόχων είχε στείλει το έντυπο του που μαζί με το βιβλίο της Σημαίας -που προσέφερε ο Σταμάτης Λιβέρης- ήταν τα μοναδικά έντυπα προς διάθεση των επισκεπτών από το περίπτερο της Ζακύνθου.
Το, δε, Σαββατοκύριακο που είχε όλος ο κόσμος πρόσβαση δεν υπήρχε τίποτα. Πόσες λεκτικές πληροφορίες μπορεί να κρατήσει ένας επισκέπτης ενδιαφερόμενος για το νησί μας; Πως θα πείσουμε έναν αναποφάσιστο Γερμανό να διαλέξει τη Ζάκυνθο και όχι την Λευκάδα η την Ρόδο; Τι θα του δείξουμε;
Με την βοήθεια των Αγίων Πάντων και έχοντας αφήσει τα πάντα στον αυτόματο πιλότο. Βέβαια δεν είμαστε οι μόνοι αλλά γιατί να μην είμαστε από τους άλλους που προσφέρουν κρασιά, ρακές, γλυκά, έντυπα, αφίσες, DVD, χάρτες, χορευτικά, μουσικές, κόσμο πίσω από το γραφείο….
Από τη μια έχουμε δηλώσεις – ανακοινώσεις για τις δραστηριότητές μας ως νησί στα πλαίσια της τουριστικής προβολής και από την άλλη ακούμε εκτιμήσεις του τύπου… “παγωμένη”… “σε αναμονή”… “συγκρατημένη”… κ.α. η διεθνής αγορά. Ποιος έχει την ευθύνη; Δεν πρόκειται να κάνουμε βήματα προόδου με παρωπίδες και μικροπολιτική προσέγγιση.
Αν συνεχίσουμε έτσι θα σταματήσουμε να λειτουργούμε ως “κέντρο διερχομένων”… σαν σταθμός υποδοχής τουριστών με σκοπό να τους στείλουμε να δουν τα αξιοθέατα της Κεφαλλονιάς και την Αρχαία Ολυμπία… αντί να επισκεφθούν τα δικά μας μνημεία και τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού που δεν διαθέτουμε.
Την επόμενη φορά πάντως που θα μας επισκεφθούν Γερμανοί και Ευρωπαίοι τουρίστες και κατά τύχη τους συναντήσουμε στο δρόμο μην ξεχάσουμε να τους ρωτήσουμε γιατί επέλεξαν Ζάκυνθο!