Απέφυγε τις συγχωνεύσεις η Ζάκυνθος

Έξω από τη “λίστα” του Υπουργείου Παιδείας βρίσκεται η Ζάκυνθος προς το παρόν, αναφορικά με τις συγχωνεύσεις σχολείων τόσο στην Πρωτοβάθμια, όσο και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Παρά το γεγονός ότι σε όλη την Ελλάδα θα κλείσουν 1.933 σχολεία, εντούτοις στη Ζάκυνθο δεν προβλέπεται κάτι τέτοιο, συνεπώς η κατάσταση μένει ως έχει.
Κληθείς να σχολιάσει αυτή την εξέλιξη, ο προϊστάμενος της Δευτεροβάθμιας, Γιάννης Κοπανάς, ανέφερε πως οι προκάτοχοί του είχαν κάνει ορθολογική κατανομή των σχολείων, σε ό,τι έχει να κάνει με το οικιστικό κομμάτι, ενώ πρόσθεσε πως εισηγήθηκε στο Υπουργείο Παιδείας να μην κλείσει κανένα σχολείο στη Ζάκυνθο, κάτι που έγινε αποδεκτό.
“Κατ΄ αρχήν, θα πρέπει να πω ότι οι προκάτοχοί μου, όπως είναι ο κ. Γιάννης Αγαλιανός και ο κ. Μάκης Λογοθέτης, είχαν κάνει μια σωστή κατανομή των σχολείων, γεγονός που το έχει αντιληφθεί και το Υπουργείο Παιδείας. Γι΄ αυτόν το λόγο αποφασίστηκε να μείνουν τα πράγματα ως έχουν, κάτι, εξάλλου, που είχα ζητήσει και με την εισήγηση που έκανα” τόνισε ο κ. Κοπανάς.
Είναι χαρακτηριστικό, πάντως, πως συγχωνεύσεις δεν προβλέπονται ούτε στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Η εφημερίδα μας είχε αποκαλύψει ότι υπάρχει σκέψη για τη συγχώνευση των δημοτικών σχολείων στις Μαριές, στον Άγιο Λέοντα, στην Εξωχώρα και στον Κοιλιωμένο, όμως φαίνεται πως ακόμη δεν έχουν ωριμάσει οι συνθήκες για να γίνει κάτι τέτοιο.
Να προστεθεί εδώ πως το αίτημα για συγχώνευση των προαναφερόμενων διδακτηρίων είχε υποβληθεί στην Πρωτοβάθμια από τους γονείς των παιδιών. Η υλοποίησή του, λοιπόν, ίσως να γίνει τον προσεχή Σεπτέμβριο.
Για να λάβει χώρα, όμως, κάτι τέτοιο, θα πρέπει να διασφαλιστούν οι απαιτούμενες συνθήκες για τη φιλοξενία των παιδιών. Αυτό σημαίνει ότι είναι απαραίτητο να δημιουργηθεί ένα καινούριο κτήριο.
Το θέμα αυτό άπτεται της αρμοδιότητας του Δήμου Ζακύνθου και βρίσκεται στα άμεσα σχέδια της Δημοτικής Αρχής. Βεβαίως, παραμένει άγνωστο αυτή τη στιγμή το εάν θα υπάρξει αίσια κατάληξη στο εν λόγω ζήτημα, δεδομένου ότι οι κρατικές επιχορηγήσεις δίνονται πλέον με το “σταγονόμετρο”.
Ο Δήμος, πάντως, δεν έχει τα απαιτούμενα κονδύλια ούτε για τη συντήρηση των σχολείων του Νομού μας (από την 1/1/2011 η Παιδεία είναι στην αρμοδιότητα του Δήμου), πόσω μάλλον για να φτιάξει ένα σχολείο με ίδιους πόρους.
Άλλοι συμφωνούν με τις συγχωνεύσεις και άλλοι όχι. Οι πρώτοι θεωρούν ότι με τη δημιουργία “ισχυρών” σχολείων θα γίνεται καλύτερη εκπαίδευση, ενώ οι δεύτεροι αναφέρουν πως θα δημιουργηθούν διδακτήρια, τα οποία θα είναι “αποθήκες” μαθητών.
Όπως και να ΄χει, όλα κρίνονται στην πράξη. Μέχρι τώρα, πάντως, το Υπουργείο Παιδείας δεν είχε καταφέρει να εξασφαλίσει αξιόπιστη εκπαίδευση. Ας ελπίσουμε ότι το κακό παρελθόν δεν θα επαναληφθεί στο μέλλον.