Λίγα δρομολόγια με ακριβά εισιτήρια

Η αναγκαιότητα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Κέρκυρας με τη Ζάκυνθο ήταν μεταξύ των θεμάτων που απασχόλησαν την Επιτροπή για την Ακτοπλοΐα, τη Νησιωτική πολιτική και το Θαλάσσιο τουρισμό στην τελευταία της συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας υπό την προεδρεία του Γενικού Γραμματέα Δημήτρη Χαλκιώτη.
Εκτός της Επιτροπής, που αποτελείται κατ’ εξοχήν από πανεπιστημιακούς μελετητές, παρευρέθησαν εκπρόσωποι του Υπουργείου Τουρισμού, του Υπουργείου Ανάπτυξης, του Δ.Σ του Ελληνικού Δικτύου μικρών Νήσων, ο Δήμαρχος Λευκάδας Κώστας Αραβανής και τα μέλη του Δ.Σ του Επιμελητηριακού Ομίλου Ανάπτυξης Ελληνικών Νήσων, Κωνσταντίνος Καποδίστριας, Πρόεδρος του Επιμελητηρίου του νησιού μας και ο Γραμματέας του Επιμελητηρίου Κεφαλλονιάς Παντελιός Αντρέας.
Από την πλευρά του Υπουργείου υπήρξε η ενημέρωση ότι άμεσα διαμορφώνεται το θεσμικό πλαίσιο για τα υδροπλάνα τα οποία θα συνδέουν τα νησιά μας. Κατατέθηκαν προτάσεις για τη βελτίωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, συζητήθηκε ο ακριβός ναύλος των γραμμών του Ιονίου καθώς και ο αριθμός των δρομολογίων.

Προτάθηκε η λήψη μέτρων
Οι εκπρόσωποι του Επιμελητηριακού Ομίλου Ανάπτυξης Ελληνικών Νήσων, ζήτησαν, σύμφωνα με δηλώσεις του κ. Καποδίστρια στην “Ημέρα”, τη λήψη άμεσων μέτρων για την αντιμετώπιση των υφιστάμενων προβλημάτων, δεδομένου ότι το προτεινόμενο σχέδιο για την οριστική αντιμετώπιση του ακτοπλοϊκού προβλήματος σε όλες τις νησιωτικές περιοχές της χώρας έχει μακροπρόθεσμο χαρακτήρα και η κατάσταση στην ακτοπλοΐα συνεχώς οξύνεται.
Μεταξύ των μέτρων αυτών είναι ο έλεγχος για αυστηρή τήρηση από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες της υπάρχουσας νομοθεσίας, ώστε να ανταποκρίνονται πλήρως στις συμβατικές υποχρεώσεις που αναλαμβάνουν έναντι της πολιτείας και των κατοίκων των νησιών. Είναι γνωστό ότι σήμερα οι ακτοπλοϊκές εταιρείες κάνουν ότι θέλουν στο χώρο, με την ανοχή και την παθητική στάση της πολιτείας, φθάνοντας ακόμη και στο σημείο να ακυρώνουν ή να τροποποιούν προγραμματισμένα δρομολόγια χωρίς καμιά επιβάρυνση.
Επίσης, προτάθηκε η επιδότηση κατασκευής πλοίων από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους με συγκεκριμένες προδιαγραφές που θα θέτει η πολιτεία. Η κατασκευή αυτή μπορεί να είναι αποτέλεσμα της Σύμπραξης Ιδιωτικού και Δημόσιου Τομέα.
Τέλος, τέθηκε τόσο η επανεξέταση – κατάργηση όλων των μη ανταποδοτικών κρατήσεων υπέρ τρίτων που επιβαρύνουν κατά 30 – 35% την ονομαστική τιμή των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, όσο και η βελτίωση των λιμενικών υποδομών στα νησιά, για να διασφαλιστεί η άνετη και ασφαλής μετακίνηση πλοίων και επιβατών από και προς τους προορισμούς τους.
Αξιοσημείωτο είναι το συμπέρασμα στο οποίο κατέληξαν προσεγγίζοντας αναλογικά τις αποστάσεις, τα δρομολόγια και το ναύλο στα Ιόνια Νησιά και συγκεκριμένα ότι έχουμε λίγα δρομολόγια με ακριβά εισιτήρια.