Κάναμε “θαύματα” στην Ουτρέχτη

Τις πύλες της άνοιξε, για μια ακόμη χρονιά, η διεθνής έκθεση τουρισμού Vakantieubers στην Ουτρέχτη της Ολλανδίας όπου τα Ιόνια Νησιά μεσώ της Περιφέρειας είχαν το κλασικό δικό τους περίπτερο και το νησί μας -ευτυχώς- διέθετε την δικιά του γωνιά σε αυτό.
Δυναμικό ήταν το “παρών” του τουριστικού πράκτορα Γιάννη Λουκίσσα, του αρχιτέκτονα – επιχειρηματία Σταμάτη Λιβερη, της Μαυρας Κομιωτη από το Σύλλογο Ξενοδόχων Λαγανά, της Βιβής Σταματοπουλου από το ξενοδοχείο “Ζαντε Παρκ” και της Τζακυ Γκλαβα από το Nefeli Travel στο Τσιλιβι, η Ολλανδική καταγωγή της οποίας βοήθησε στο να πληροφορηθεί κάθε ενδιαφερόμενος τα πάντα για το νησί μας αν και μοιράστηκε το εναπομείναν περυσινό υλικό της Νομαρχίας καθώς και το νέο έντυπο του Συλλόγου Ξενοδόχων.

Αντιφατικοί οι tour operator
Εξόχως ενδιαφέρουσες οι εντυπώσεις που αποκομίστηκαν από την πρώτη έκθεση τουρισμού της χρονιάς και που προκαλεί αγωνία για όσους δραστηριοποιούνται τουριστικά. Ενδιαφέρουσες διότι οι μεν μεγάλοι tour operator εμφανίστηκαν απογοητευμένοι προαναγγέλλοντας πτώση στις κρατήσεις αλλά παράλληλα έτοιμοι να έρθουν νωρίς φέτος στο νησί μας για να διεκδικήσουν τη μείωση στο ΦΠΑ, οι, δε, μικροί ανέφεραν αυξήσεις των κρατήσεων μέχρι και 30%, με τα Ολλανδικά τουριστικά γραφεία να αναφέρουν τις τελευταίες ημέρες μεγάλη κινητικότητα στις κρατήσεις.

Στο φιλότιμο των ιδιωτών
Καμιά Νομαρχία εκτός από την Εύβοια και την Κρήτη δεν είχε κάνει ενέργειες οργάνωσης της παρουσίας της στο εξωτερικό φέτος.
Η δικιά μας πρώην Νομαρχία δεν έδειξε κανενός είδους ενδιαφέρον, ενώ θα έπρεπε -άσχετα εάν έληγε η θητεία της και ο θεσμός- από πέρυσι να έχει φροντίσει να οργανώσει από άποψη υλικού προβολής και εκπροσώπων την όποια παρουσία και προβολή μας
Αλήθεια, εάν δεν έφθανε το υλικό των ξενοδόχων απασχόλησε κανέναν το γεγονός ότι δεν θα είχαμε ούτε ένα χάρτη να δείξουμε που πέφτει η Ζάκυνθος;
Ευτυχώς που υπήρχε η Τζακυ, ο Σταματης και η Μαυρα, που όρθιοι επί οχτώ ώρες ημερησίως και χάρη στο φιλότιμο και τον πατριωτισμό τους έδιναν πληροφορίες για να καταφέρουμε να πείσουμε τους Ολλανδούς να έρθουν στο νησί μας και να μας αφήσουν τα ωραία τους ευρώ.
Είναι περιττό να αναφέρουμε την οργάνωση -σε εκθεσιακό και διαφημιστικό επίπεδο- της Τουρκίας στις μεγαλύτερες Ολλανδικές πόλεις.
Η κατάντια μας ήταν τόση που κάθε βράδυ στο τέλος της έκθεσης ο υποδιευθυντής ΕΟΤ Ολλανδίας αναγκαζόταν ο ίδιος να ξεσκονίσει τα τραπέζια των περιπτέρων γιατί δεν είχαν 20 ευρώ να πληρώσουν μια καθαρίστρια να ξεσκονίσει και ντρεπόταν να ζητήσουν 5 ευρώ από κάθε συμμετέχοντα ιδιώτη για δαπάνη καθαριότητας.

Και θέλουμε ποιοτικό τουρισμό;
Πόσοι Ζακυνθινοί επιχειρηματίες έχουν οργανώσει ένα ταξίδι τον χρόνο σε μια από αυτές τις εκθέσεις; Έχουν “επιστρατεύσει” τον εαυτό τους να προβάλει το νησί μας και με όρεξη και κέφι να μοιράσει υλικό, φυλλάδια, χάρτες, κρασί, λάδι, τυρί, μαντολάτα, παστέλια; Να προβάλουν την επιχείρησή τους επενδύοντας ακόμη και 1000€ για τις ανάγκες αυτού του ταξιδιού;
Μην τα περιμένουμε όλα από τους πολιτικούς. Η παρουσία πολλών σε ένα περίπτερο είναι τεράστια δύναμη. Παίρνει ιδέες, βελτιώνει την επιχείρησή του, κάνει επαφές, βλέπει τους παλιούς και αποκτά καινούργιους πελάτες.
Με μηδενικά έξοδα και λίγη οργάνωση μπορούμε να κάνουμε θαύματα. Είναι τόσο δύσκολο για τα μπαρ και τα εστιατόρια του νησιού μας, τα καταδυτικά κέντρα, το ΕΘΠΖ, τα μουσεία, τα οινοποιία, την Ε.Α.Σ.Ζ. να συσκευάσει μπουκαλάκια μινιατούρες λάδι Ζακυνθου, να κάνει μικρές συσκευασίες σταφιδας για διαφήμιση της… και είναι τόσο εύκολο για τα μπαράκια από την Χερσόνησο της Κρήτης να κάνουν κάθε χρόνο τα καλύτερα πάρτι στην έκθεση της Ουτρέχτης με αποτέλεσμα όλοι να γνωρίζουν την Χερσόνησο και κανείς τη Ζάκυνθο;
Και εαν ξεκινήσαμε έτσι την προβολή μας από την πρώτη τουριστική έκθεση της χρονιάς τι έχουμε να περιμένουμε στις υπόλοιπες;
Αναμενόμενο, βέβαια, είναι όταν ακόμη παλεύουμε να βρούμε χώρο να συνεδριάζει το περιφερειακό συμβούλιο να μην περισσεύει χρόνος για τέτοιου είδους προγραμματισμούς.