Αναμένουν λύσεις από τον Περιφερειάρχη οι Σύλλογοι Ξενοδόχων

Mε εκπροσώπους των Συλλόγων Ξενοδόχων Λαγανά, Ζακυνθίων, Αρκαδίων και Αλυκών, συναντήθηκε κατα την παραμονή του στο νησί μας, ο Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων, Κώστας Γεωργαλίδης, όπου συζητήθηκαν τα θέματα που απασχολούν τον τουριστικό κλάδο του νησιού μας, αλλά και την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, και απο τον οποίων απαίτησαν συγκεκριμένες λύσεις αντιμετώπισης.
Αναφέρθηκαν προβλήματα που έχουν ανακύψει και ταλανίζουν το νησί μας, για τα οποία πρέπει να παρθούν ουσιαστικές αποφάσεις. Ενόψει δε, της επικείμενης αλλαγής βάσει του σχεδίου “Καλλικράτης” και την συνένωση των Δήμων, το όλο σύστημα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης έχει αδρανήσει, με αποτέλεσμα να μη πραγματοποιείται κανένα έργο. Ύδρευση, ΧΥΤΑ – XYTY, αποχέτευση, καθαριότητα και ευταξία τουριστικών περιοχών τέθηκαν στο τραπέζι της συζήτησης αφου η εικόνα που αποκομίζει ο επισκέπτης από το νησί, το νοικοκύρεμα, η καθαριότητα, η πεζοδρόμηση, ο φωτισμός και ο εξωραϊσμός της περιοχής, είναι θέματα που πρέπει να επιμελείται υποχρεωτικά η Τοπική Αυτοδιοίκηση. Η κατάσταση προβληματίζει ιδιαίτερα, ενόψει δε της εφαρμογής του σχεδίου «Καλλικράτης», δεδομένου ότι η Ζάκυνθος είναι ένα τουριστικό νησί και παρά τις όποιες προσπάθειες, η μέχρι στιγμής «αποτυχία» είναι εμφανής.
Ο Γενικός Γραμματέας στάθηκε ιδιαίτερα, στο θέμα της προβλήτας κρουαζιερόπλοιων και τόνισε ότι θεωρεί τη δημιουργία της, για την υποδοχή κρουαζιερόπλοιων άμεσης προτεραιότητας για το νησί, με μέχρι στιγμής σοβαρότατες οικονομικές απώλειες.

Η αστυνόμευση
Άλλα θέματα τοπικού χαρακτήρα που τέθηκαν επι τάπητος ήταν η λειτουργία του ΕΘΠΖ, ο παλαιός Αιγιαλός, η ανάπλαση παραλιών τουριστικών περιοχών καθώς και το μείζον θέμα της αστυνόμευσης, όπου τονίσθηκε ιδιαίτερα γιατί η Ζάκυνθος, αλλά και ειδικότερα η περιοχή του Λαγανά, η οποία αποτελεί τη μεγαλύτερη τουριστική περιοχή του νησιού, κατά την θερινή περίοδο κατακλύζεται από χιλιάδες τουρίστες, σημαντικός αριθμός εκ των οποίων είναι κυρίως άτομα νεαρής ηλικίας που δημιουργούν σοβαρά προβλήματα, ιδιαίτερα κατά τις νυκτερινές ώρες, στον κεντρικό δρόμο του Λαγανά. Οι Σύλλογοι Ξενοδόχων ζήτησαν από τον Γενικό Γραμματέα να παρέμβει για να αυξηθεί η υπάρχουσα δύναμη που είναι ανεπαρκής τους θερινούς μήνες, δεδομένου ότι σε καθημερινή βάση διαμένουν στην περιοχή του Λαγανά 50.000 άτομα, τα οποία με τους επισκέπτες άλλων περιοχών γίνονται πολλοί περισσότερα, με αποτέλεσμα να μην παρέχετε η στοιχειώδης ασφάλεια, ούτε στους κατοίκους και επιχειρηματίες της περιοχής, αλλά ούτε και στους επισκέπτες, οι οποίοι βιώνουν και μεταφέρουν την αρνητική εικόνα του Λαγανά.

Αναγκαιότητα η σύνδεση Ζακύνθου – Κέρκυρας
Τονίσθηκε ότι είναι άμεση και επιτακτική η ανάγκη εκπόνησης ενός νέου στρατηγικού επιχειρησιακού σχεδίου δράσης, σχετικά με την διαχείριση του τουριστικού προϊόντος. Θα πρέπει να αναλυθεί η υφιστάμενη κατάσταση και να αξιολογηθούν τα κύρια χαρακτηριστικά και δεδομένα και βάσει αυτών να χαραχθεί η στρατηγική για την τουριστική προβολή και προώθηση των Ιονίων Νήσων και της Ζακύνθου.
Δεν παρέλειψαν να αναφερθούν στην αναγκαιότητα δημιουργίας τμήματος Περιβάλλοντος της Περιφέρειας, στη σύνδεση Ζακύνθου – Κέρκυρας αλλά και στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού.
Τονίσθηκε ότι οι δυνατότητες αξιοποίησης και ανάπτυξης των εναλλακτικών μορφών τουρισμού στα Ιόνια Νησιά είναι διευρυμένες και ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα. Το συγκριτικό πλεονέκτημα της Ζακύνθου, είναι ότι διακρίνεται για το πλήθος και τη μοναδικότητα των πόρων, στις κατηγορίες του πολιτισμού και του φυσικού περιβάλλοντος, που αποτελούν πρόσφορο έδαφος για την ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού (καταδυτικός, θρησκευτικός, πολιτιστικός), όπως αποδεικνύεται και από μελέτη που έχει ήδη εκπονηθεί από την Περιφέρεια.

Εκσυγχρονισμό της τουριστικής προβολής
Θεωρούν ότι στόχος της διαφημιστικής καμπάνιας της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων τα επόμενα χρόνια, πρέπει να είναι η προώθηση νέων μορφών τουρισμού, η οποία θα επιφέρει εισροή υψηλότερου επιπέδου επισκεπτών, θα αναδείξει νέες περιοχές, θα αναβαθμίσει το τουριστικό προϊόν και θα συμβάλλει στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.
Οι δράσεις και πρωτοβουλίες της Περιφέρειας για την τόνωση της τουριστικής κίνησης, θα πρέπει να επικεντρωθούν τόσο στον τομέα προβολής και διαφήμισης στις βασικές Ευρωπαϊκές αγορές, όσο και στο «άνοιγμα» νέων αγορών με τις ανάλογες προωθητικές ενέργειες, αποτελώντας ένα όσο το δυνατόν ολοκληρωμένο συνδυασμό.
Η τουριστική προβολή πρέπει να περιλαμβάνει νέες μεθόδους, όπως την προβολή μέσω Internet (site, blogs, facebook, twitter), την δημιουργία κάρτα επισκέπτη με ειδικές εκπτώσεις, καθώς και τις παραδοσιακές μεθόδους προώθησης, όπως τη συμμετοχή στις σημαντικότερες τουριστικές εκθέσεις της Ευρώπης, συνεντεύξεις τύπου, αποστολή εντύπων στο εσωτερικό και εξωτερικό, διαφήμιση στα μέσα μαζικής ενημέρωσης και προσκλήσεις σε δημοσιογράφους,