Αντέχουμε στις αντιξοότητες της κρίσης!

Θα μπορούσαμε να είχαμε πάει και χειρότερα, αλλά η Ζάκυνθος φαίνεται ότι αντέχει στην παγκόσμια τουριστική κρίση και κρατά τη μείωση σ’ ένα σταθερό επίπεδο, μετρώντας μικρές απώλειες.
Αυτό γίνεται κατανοητό από τη μελέτη των στατιστικών στοιχείων του κρατικού αερολιμένα Ζακύνθου, σύμφωνα με τα οποία κατεγράφη μείωση των αφίξεων, τον περασμένο μήνα, κατά 4,6%, ενώ τον αντίστοιχο μήνα του 2009 η μείωση ήταν στο 5,63%, σύνολο 10,2% και για τα δύο έτη, όσο δηλαδή η μείωση που εμφανίζει η Κέρκυρα τον προηγούμενο μήνα, αν το γεγονός αυτό πρέπει να μας παρηγορεί.
Στο σημείο αυτό αναφέρουμε ότι με θετικό πρόσημο έκλεισε ο Ιούνιος στην Κεφαλονιά, με αύξηση 2,4%, ενώ η Ρόδος δεν πιάνεται με τίποτα, αφού καταγράφει αύξηση 7,5%.
Βέβαια, γεννάται το ερώτημα τι κάνουν οι Ροδίτες που δεν το κάνουμε εμείς, αλλά αυτό είναι μια τεράστια συζήτηση, η οποία καταλήγει μόνιμα στο «δεν έχουμε μυαλό, γιατί αφήσαμε να πάνε χαμένες χρυσές ευκαιρίες που θα είχαν δώσει άλλη πνοή στον τουρισμό μας».
Ωστόσο, παρά τις αντιξοότητες, το νησί μας αντέχει, παρά το γεγονός ότι ασχημονούμε ασύστολα πάνω του, υποθηκεύοντας κάθε μέρα το μέλλον του, οπότε δεν ωφελούν τα δάκρυα, αλλά ο αναλογισμός της ευθύνης και η δράση, με στόχο και όραμα.
Μάλλον αυτό έκαναν οι Ροδίτες και βλέπουμε όλοι, λαχανιασμένοι, τις πλάτες τους.
Άλλωστε, δε θέλει κόπο, θέλει τρόπο. Όποτε το καταλάβουμε, θα έχουμε και μέλλον· όσο δεν το καταλαβαίνουμε, αναλισκόμαστε σε μεμψιμοιρίες άνευ λόγου και ουσίας.

Ολίγα στοιχεία προς γνώση και συμμόρφωση
Σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία του Αεροδρομίου, ο φετινός Ιούνιος δεν είναι ο χειρότερος από το 1996, γιατί ήταν ο αντίστοιχος μήνας του 2007, όπου σημειώθηκε η μεγαλύτερη μείωση της τάξης του 6,55%, ενώ στον αντίποδα η μεγαλύτερη αύξηση παρουσιάζεται το 1998 με 19%.
Επίσης, σε ό,τι αφορά την εθνικότητα των επισκεπτών, παρουσιάζονται ενδιαφέρουσες μεταβολές της κίνησης με μεγαλύτερη μείωση από την Ιρλανδία, η οποία αγγίζει το 56,09% και τη μεγαλύτερη αύξηση από την Ουγγαρία, με 29%.
Ειδικότερα, μείωση εμφανίζει η κίνηση από την Αυστρία, τη Γερμανία, τη Ελβετία, Ιρλανδία, Ολλανδία, Πολωνία, Ρουμανία, Σερβία, Σλοβενία, Τσεχία, ενώ οριακή είναι η πτώση από την Αγγλία με 0,73%.
Εν αντιθέσει, παρουσιάζει αύξηση η κίνηση από το Βέλγιο, τη Δανία, τη Νορβηγία, την Ουγγαρία, τη Ρωσία, τη Σλοβακία, τη Σουηδία και τη Φινλανδία.

Γ. Ξένος: “Προβληματίζει η μείωση των εσόδων του τουρισμού”!
Σε υψηλότερα επίπεδα κινήθηκαν οι αφίξεις στον Κρατικό Αερολιμένα Ζακύνθου, το μήνα Ιούνιο, σε σχέση με το Μάιο του 2010, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του αεροδρομίου, δεδομένου ότι οι αφίξεις ξένων επισκεπτών σημείωσαν αύξηση, κατά 29.928 άτομα.
Παρά τις αρνητικές προβλέψεις, η πτώση σε σχέση με τον περσινό Ιούνιο είναι μικρότερη: 84.788 επισκέπτες, τον αντίστοιχο μήνα του 2009, 80.906 (-3.882 άτομα), φέτος – μείωση 4,6%. Οι περσινές αφίξεις αεροπλάνων ήταν 514 και φέτος 501, πτώση 2,6%, ενώ σε ό,τι αφορά τις πτήσεις εσωτερικού, αφίχθηκαν 1.278 επιβάτες.
Παρά την ελάχιστη μείωση, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρηματίες σχετίζονται άμεσα με τα μειωμένα έσοδα και το γεγονός ότι οι πελάτες εμφανίζονται αρκετά συγκρατημένοι στα έξοδά τους. Την ίδια ώρα, μεγάλο προβληματισμό προκαλεί το γεγονός ότι οι Έλληνες είναι αρκετά φειδωλοί και οι κρατήσεις ελάχιστα θυμίζουν τα προηγούμενα χρόνια.
“Ανησυχούμε πάρα πολύ. Η μείωση μπορεί να είναι σχετικά μικρή στις πτήσεις και τις αφίξεις από το εξωτερικό, όμως, η οικονομική δυσχέρεια των επισκεπτών μας είναι πολύ μεγάλη.
Έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν πως δεν πρέπει να κοιτάζουμε μόνο τους αριθμούς του αεροδρομίου, αλλά να εξετάζουμε τις διανυκτερεύσεις και τα χρήματα που δαπανούν οι τουρίστες που βρίσκονται στο νησί”, σχολίασε ο Πρόεδρος του Συλλόγου Ξενοδόχων του Δήμου Ζακυνθίων Γιάννης Ξένος.
Μιλώντας στην “Ημέρα” για το θέμα αυτό, στάθηκε κριτικά ακόμη και στα “all inclusive”, δικαιολογώντας την εφαρμογή τους στις προθέσεις των μεγάλων τουριστικών εταιριών, που τα “επέβαλαν” μαζί με ορισμένα μοντέλα αυξημένων παροχών, προκειμένου να προσελκύσουν πελάτες, καθώς και να κλείνουν διάφορα “πακέτα” διακοπών.
“Το “all inclusive”, δημιουργεί σημαντικό πρόβλημα στην τοπική αγορά και, ιδιαίτερα, στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, που περιμένουν τον κόσμο από τα ξενοδοχεία, για να έχουν έσοδα”, σημείωσε ο κ. Ξένος, ενώ σχετικά με τους τρόπους που μπορεί να “τονωθεί” η κίνηση και οι εισπράξεις, επεσήμανε:
“Χρειάζεται να αλλάξει το μοντέλο προσέλκυσης των τουριστών. Είναι αναγκαίο να δρομολογηθούν και νέες, ελεύθερες αεροπορικές εταιρίες, που θα λειτουργούν συμπληρωματικά των τουρ οπερέιτορς. Για παράδειγμα, γνωρίζουμε πως υπάρχει ενδιαφέρον Γερμανών και Αυστριακών να επισκεφθούν τη Ζάκυνθο, αλλά δεν υπάρχουν απευθείας πτήσεις από αυτές τις χώρες. Επίσης, απαιτείται να υπάρξουν οι κατάλληλες υποδομές, ώστε να ελλιμενίζονται στο νησί κρουαζιερόπλοια, δηλαδή πρέπει να υπάρχει πρόσβαση και από τη θάλασσα”.
Επιπροσθέτως, ο κ. Ξένος υπογράμμισε ότι: «Εκτός από την κατασκευή των έργων υποδομής πρέπει να υπάρξουν οικονομικές προσφορές, ώστε να προσελκύσουμε και Έλληνες τουρίστες, γιατί οι κρατήσεις του εσωτερικού είναι πολύ μειωμένες και για το λόγο αυτό, ίσως, θα έπρεπε η Κοινοπραξία των ζακυνθινών πλοίων να μειώσει την τιμή των εισιτηρίων ή να κάνει προσφορές, διαφημίζοντάς τες, όπως κάνουν άλλα νησιά.
Σε ό,τι αφορά τον κοινωνικό τουρισμό, ο Πρόεδρος των Ξενοδόχων του Δήμου Ζακυνθίων σημείωσε ότι υπάρχει μεγάλη ζήτηση, και παρά το γεγονός ότι ο αριθμός των δελτίων είναι μειωμένος, ωστόσο, οι περισσότεροι ζητούν διακοπές μόνο στο πρώτο 20ήμερο του Αυγούστου, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατόν να ικανοποιηθούν όλες οι ανάγκες, ενώ θα αποτελούσε λύση να υπάρξει κατανομή και τους υπόλοιπους καλοκαιρινούς μήνες, κάτι το οποίο δεν έχει γίνει μέχρι στιγμής.
“Χρειάζεται να είμαστε πολύ προσεκτικοί. Μην περιμένουν οι επιχειρηματίες μέσα σε ένα μήνα να βγάλουν όλα τα σπασμένα. Δεν γίνεται αυτό. Πρέπει να βοηθήσουμε, διότι θα δυσκολευτούμε πολύ. Ακόμη και τα ταξί πρέπει να προσέξουν την ταρίφα τους, γιατί δεν είναι δυνατόν να πληρώνει κάποιος 8 ή και 10 ευρώ για να πάει από το Τσιλιβή στο Τραγάκι ”, πρόσθεσε ο κ. Ξένος.