Λουκέτα και απολύσεις προβλέπει για το λιανεμπόριο ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου του νησιού μας, Γεράσιμος Τσουλούφης, είτε εξαιτίας πραγματικής αδυναμίας των επιχειρήσεων, είτε γιατί οι έμποροι εκτιμούν ότι δεν υπάρχει προοπτική σταθεροποίησης της οικονομίας, δεδομένου ότι δεν ξέρουν πόσο θα κρατήσει αυτή η κρίση. Άλλωστε, οι προσφορές και οι εκπτώσεις “είναι, αφενός, ένας τρόπος να προσελκύσουν τους πελάτες, αφετέρου, στην περίοδο των εκπτώσεων δίνεται η δυνατότητα να φύγουν κάποια εμπορεύματα, γιατί θα είναι δύσκολο να πουληθούν τον επόμενο χρόνο”, σύμφωνα με τον κ. Τσουλούφη, ο οποίος κρίνει αναγκαία την εφαρμογή ενός πλαισίου λειτουργίας της αγοράς που θα στηρίζεται στην παραγωγή – ανάπτυξη – αύξηση ρευστότητας με απώτερο σκοπό την αλλαγή ψυχολογίας.
Η ελληνική οικονομία στη δίνη σκληρών μέτρων. Ανησυχούν οι έμποροι;
Ναι ανησυχούμε γιατί δεν ξέρουμε πόσο θα κρατήσει αυτή η κρίση. Για την ώρα βλέπουμε μόνο εισπρακτικά μέτρα και δε βλέπουμε μέτρα ανάπτυξης.
Η αύξηση του ΦΠΑ θα περιορίσει το εμπόριο;
Ναι γιατί περιορίζεται η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών.
Η αγορά κινείται στον ρυθμό αλλεπάλληλων προσφορών. Ωφελείται;
Είναι ένας τρόπος να προσελκύσουμε τους πελάτες για να κάνουμε καλύτερες εισπράξεις. Υπό αυτή την έννοια ναι ωφελείται.
Οι εκπτώσεις φτάνουν μέχρι και 80%. Ανταποκρίνονται οι καταναλωτές;
Ναι ανταποκρίνονται αλλά όταν βλέπουν έκπτωση 80% οι περισσότεροι είναι υποψιασμένοι ότι κάτι δεν πάει καλά ή στην ποιότητα ή στην ειλικρινή έκπτωση 80% και προσωπικά συμφωνεί μαζί τους.
Το πλήγμα της κρίσης στο λιανεμπόριο είναι ισχυρό. Καλύπτουν οι εκπτώσεις τις απώλειες;
Σε καμία περίπτωση, γιατί στην περίοδο των εκπτώσεων δεν κερδίζουμε, απλά μας δίνεται η δυνατότητα να φύγουν κάποια εμπορεύματα, γιατί θα είναι δύσκολο να πουληθούν τον επόμενο χρόνο.
Οι αποδείξεις οδηγούν σε αφορολόγητο. Έχουν αρχίσει να τις ζητούν οι καταναλωτές;
Ναι ζητούν αποδείξεις για να κτίσουν το αφορολόγητό τους, αν και δεν είμαι σίγουρος ότι τελικά θα ισχύσει κάτι τέτοιο.
Θα ενισχύσουν την κατανάλωση;
Σε καμία περίπτωση.
Χτυπούν τη φοροδιαφυγή;
Σε ένα μικρό βαθμό ναι, αλλά η φοροδιαφυγή δε γίνεται από εμάς αλλά από το παραεμπόριο.
Βοηθούν οι προσφορές τους καταναλωτές;
Σίγουρα ναι.
Ποια τα προβλήματα των εμπόρων;
Τα προβλήματα είναι πολλά αλλά τα πιο βασικά είναι η μη χρηματοδότηση από τις τράπεζες, το παραεμπόριο, η ρευστότητα γενικά στους καταναλωτές και το ασφαλιστικό μας ταμείο.
Τα μέτρα αναθέρμανσης της αγοράς έμειναν στα λόγια;
Δυστυχώς για την ώρα ναι και από λόγια έχουμε χορτάσει.
Μήπως η κρίση είναι μια καλή ευκαιρία για μειωθούν οι τιμές στην ελληνική αγορά;
Πιστεύω πως θα συμβεί ακριβώς το αντίθετο, διότι με την αύξηση του ΦΠΑ θα ανατιμηθούν όλα τα είδη.
Η κρίση χτυπά περισσότερο τους “μικρούς”;
Η κρίση θα χτυπήσει και τους μεγάλους και τους μικρούς.
Αντέχουν οι παραδοσιακές αγορές;
Όχι δε θα αντέξουν, γιατί τα πάγια έξοδα έχουν αυξηθεί υπερβολικά.
Πώς θα ανταγωνιστούν τα εμπορικά κέντρα;
Μόνο με συνεταιρισμούς και συλλογικές προσπάθειες.
Οι έμποροι διχάζονται ως προς το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές;
Καθόλου. Όλοι οι Εμπορικοί Σύλλογοι είναι κάθετα αντίθετοι στο άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές
Είναι δύσκολη η επόμενη μέρα για το λιανεμπόριο;
Θα είναι πράγματι πολύ δύσκολη, αλλά το εμπόριο αρρωσταίνει αλλά ποτέ δεν πεθαίνει.
Θα δούμε λουκέτα και απολύσεις;
Σίγουρα ναι. Ήδη έχουν αρχίσει.
Ποια μέτρα θα απέτρεπαν τα χειρότερα;
Παραγωγή – ανάπτυξη – αύξηση ρευστότητας, αλλαγή ψυχολογίας.
Είναι ορατό το τέλος της κρίσης;
Κάποια στιγμή θα τελειώσει. Το θέμα είναι πόσοι από εμάς θα αντέξουν μέχρι τότε.