Άνοιγμα της ΕΤΙΝ στις Βαλκανικές χώρες

Σε στοχευμένο “άνοιγμα” στις τουριστικές αγορές των χωρών της Βαλκανικής χερσονήσου, προσανατολίζεται να προχωρήσει η Εταιρία Τουρισμού Ιονίων Νήσων (ΕΤΙΝ), που ήδη έχει προγραμματίσει μια σειρά παρουσίες σε διάφορες πόλεις. Παράλληλα, αρχής γενομένης από την έκθεση του Μιλάνου, παρουσία προετοιμάζεται και στη Δυτική Ευρώπη, με σκοπό την αναθέρμανση του ενδιαφέροντος σε μια σειρά χώρες.
Όπως ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρίας, Παναγιώτης Σκληρός, ο χρόνος που απομένει για τον προγραμματισμό της προβολής των Ιονίων νησιών είναι πολύ λίγος, λόγος για τον οποίο χρειάζονται άμεσες και αποτελεσματικές κινήσεις.
Σε δηλώσεις του στην εφημερίδα μας, στάθηκε στην παρουσία των Ιονίων στο Μιλάνο, την οποία χαρακτήρισε “αναγκαστική”, άσχετα από το γεγονός ότι από τη συγκεκριμένη πόλη δεν υπάρχουν απευθείας πτήσεις τσάρτερ. “Εκεί θα βρούμε αρκετούς πράκτορες και χρειάζεται να καλύψουμε το αεροπορικό κενό που δημιουργείται με μια παρουσία κατά μήκος των ανατολικών ακτών της Ιταλίας, όπου υπάρχουν και τα κυριότερα λιμάνια της προς Ελλάδα, όπου εκτός των Ιταλών ταξιδεύουν στη χώρα μας και άλλοι επισκέπτες από κράτη της Ευρώπης”, σημείωσε
Για την παρουσία της ΕΤΙΝ στο Βερολίνο, στάθηκε στην αναγκαιότητα να “ανοίξει ξανά για τα Ιόνια η γερμανική αγορά”, προσθέτοντας πως δεν υπάρχουν “μηνύματα” για τις αφίξεις Ιταλών και Γερμανών τουριστών στα νησιά της Περιφέρειας, αυτό το καλοκαίρι.
Σύμφωνα με τον κ. Σκληρό, η κατάσταση που διαμορφώνεται από την πλευρά της Μεγάλης Βρετανίας είναι πολύ άσχημη, ενώ θετικότερα είναι τα μηνύματα από την Τσεχία, την Ολλανδία, το Βέλγιο, τη Φιλανδία, και την Αυστρία.
Ταυτόχρονα, αναφέρθηκε στην παρουσία των Ιονίων στις πρωτεύουσες των Βαλκανίων, με αφετηρία την έκθεση του Βελιγραδίου (24-28/2), στη Σερβία Όπως είπε, θα ζητηθεί η συμμετοχή των επιχειρηματιών από κάθε νησί στις εκθέσεις, προκειμένου από μόνοι τους να προβάλουν τις επιχειρήσεις τους, κλείνοντας συμβόλαια, ερχόμενοι σε επαφή με την αγορά κάθε χώρας.
Δικαιολογώντας τα λεγόμενα του και την “στροφή” της ΕΤΙΝ, τόνισε παράλληλα: “Είναι σαφές ότι στην άμεση στόχευση της τουριστικής προβολής είναι αφενός οι χώρες των Βαλκανίων που μέσω της Εγνατίας οδού θα έρχονται στα Ιόνια νησιά και αφετέρου, οι μεγάλες πόλεις της Ιταλίας και ιδιαιτέρως ο ανατολικός άξονας της γείτονος χώρας, όπου και τα λιμάνια επιβίβασης των Ιταλών αλλά και Ευρωπαίων τουριστών.
Σε κάθε περίπτωση όμως στηρίζονται με εκθέσεις και άλλες ενέργειες οι κλασσικές αγορές των Ιονίων νήσων και αναθερμαίνονται οι σχέσεις με αγορές μου δείχνουν πτωτική τάση ένεκα ανταγωνισμού”.
Μίλησε δε, για “όνειρο” των κατοίκων των Βαλκανίων να κάνουν τις διακοπές τους στο Ιόνιο και επεσήμανε πως θα γίνει προσπάθεια αξιοποίησης της Εγνατίας Οδού, για την αναθέρμανση του ενδιαφέροντος και των Ελλήνων τουριστών από τη Βόρεια Ελλάδα.
Ο ίδιος σημείωσε δε, πως σταδιακά αλλάζει η “ψυχολογία” του κόσμου στις αγορές των χωρών που “απευθύνονται” τα Ιόνια, υπογραμμίζοντας πως κάτι ανάλογο μπορεί να συμβεί και στο εσωτερικό της Ελλάδας.
Σε σχετικό δελτίο τύπου της ΕΤΙΝ για τους στόχους της το επόμενο διάστημα, γίνεται παράλληλα αναφορά στις εκθέσεις και στις δράσεις που θα αναπτυχθούν. Αυτές έχουν ως εξής:

Οι τουριστικές εκθέσεις
ΜΙΛΑΝΟ 18-21/2/10
ΜΟΝΑΧΟ 18-22/2/10
ΒΕΛΙΓΡΑΔΙ 24-28/2/10
ΣΟΦΙΑ 25-27/2/10
ΒΟΥΔΑΠΕΣΤΗ 5 –7 /3/10
ΒΕΡΟΛΙΝΟ 10-14/3/10
ΜΟΣΧΑ 17-20/3/10
ΠΑΡΙΣΙ 18-21/3/10
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ 23-25/3/10 Σε συνεργασία με άλλους φορείς
ΓΚΕΤΕΜΠΟΡΓΚ 25-28/3/10
ΒΟΥΚΟΥΡΕΣΤΙ 24-28/3/10
ROAD shop στον άξονα BRINDISI-BARI-RIMINI-ANCONA-FIRENZE-PADOVA-BENEZIA)
ΛΕΥΚΩΣΙΑ 23-25/4/10
ΑΘΗΝΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΠΑΝΟΡΑΜΑ

Οι δράσεις
Εκδηλώσεις στις πρωτεύουσες των νομών της Κεντρικής (Θεσσαλία) ΚΑΙ Βόρειας Ελλάδας (Μακεδονία και Θράκη, περίπου 8 εκδηλώσεις), με την συμμετοχή των Νομαρχιών και των τοπικών επιμελητηρίων.
Δυναμική προβολή μέσω internet με banner σε γνωστές μηχανές αναζήτησης.
Ανάθεση μελέτης για το τουριστικό προϊόν των Ιονίων (τι προϊόν έχουμε δηλαδή για προώθηση).
Πρόσκληση δημοσιογράφων του περιοδικού τύπου από χώρες που επισκεπτόμαστε ή που θέλουμε να ανοίξουμε σαν νέες αγορές για την έμμεση πλην πολύ διεισδυτική διαφήμιση .
Διαφημιστική καμπάνια ΑΜΕΣΑ, σε τηλεοράσεις των 4 Βαλκανικών χωρών που μας ενδιαφέρουν(Σερβία, Βουλγαρία, Τουρκία(Κων/λη),Ρουμανία.
Συνδιοργάνωση εκδηλώσεων με το παράρτημα της UNESCO.