Αλλού η θάλασσα… αλλού το πλοίο

Ομαλά -και καλύτερα από ότι περίμενε κανείς- φαίνεται ότι τελικά θα εξελιχθεί η υπόθεση “Καλλικράτης” και οι επικείμενες συγχωνεύσεις δήμων, τουλάχιστον σε επίπεδο αντιδράσεων των ανθρώπων που υπηρετούν την Αυτοδιοίκηση αυτοδιοικητικών, και κατ’ επέκταση των τοπικών κοινωνιών που το τελευταίο πράγμα που τους απασχολεί είναι το εαν θα έχουμε ένα, δυο ή τριες δήμους.
Πέρα από τη γενική θετική στάση της ΚΕΔΚΕ- για την κατάργηση των Νομαρχιών, δεν τίθεται καν θέμα αντιδράσεων- και είναι χαρακτηριστικό, ότι ήδη δήμαρχοι και δημοτικοί σύμβουλοι έχουν αρχίσει να “προσαρμόζονται”!!!
Ο δεύτερος βαθμός αυτοδιοίκησης θα είναι πλέον σε επίπεδο περιφέρειας και όχι νομαρχίας, με τις ζυμώσεις σε τοπικό και υπερτοπικό επίπεδο να είναι πλέον δεδομένες και οι νέες αυτοδιοικητικές περιφέρειες να διοικούνται από αιρετό περιφερειακό συμβούλιο.
Εν αμφιβόλω θέτουν αρκετοί και την Ιόνια πρωτεύουσα αφου διαπιστώνουμε ότι οι μέχρι σήμερα περιφέρειες παίρνουν την μορφή των νέων νομαρχιών με ενδεχόμενες μικρές αλλαγές και οι νέες περιφέρειες προκύπτουν απ΄ τις άτυπες μέχρι σήμερα συνενώσεις περιφερειών που εξυπηρετούν (τουλάχιστον) τις ανάγκες του ΕΣΠΑ.
Σύμφωνα, λοιπόν, με όλα αυτά δεν γνωρίζουμε ακόμη εαν η Ζάκυνθος θα αποτελεί τμήμα της “νομαρχίας” Ιονίων Νήσων όπου αναφέρει ως πιθανή πρωτεύουσα την Κέρκυρα ή θα μεταφερθεί απέναντι στη Δυτική Ελλάδα!
Βλέπουμε δηλαδή για πρώτη φορά, να μην είναι δεδομένη η ιστορική πρωτεύουσα των Ιόνιων Νησιών. Αυτό, ίσως να έχει την εξήγησή του στις σθεναρές αντιδράσεις της Κεφαλλονιάς η οποία αντιμετωπίζει τουλάχιστον με σκεπτικισμό αν όχι άρνηση την συμμετοχή της στην Ιόνια περιφέρεια ή στον Ιόνιο νομό, αλλά και τις δικές μας που ξύπνησαν ορισμένοι απο το λήθαργο του βολέματος.
Προσωπική άποψη ορισμένων είναι ότι δεν είναι δυνατό να συζητάμε για την έδρα. Ιστορικοί αλλά και λόγοι ουσίας, λένε ότι δεν μπορεί να είναι άλλη η έδρα των Ιονίων εκτός της Κέρκυρας.
Αν όμως η πρωτεύουσα τίθεται εν αμφιβόλω, τότε το θέμα σηκώνει πολλή συζήτηση. Για να συζητήσει όμως κανείς επί της ουσίας, θα πρέπει να γνωρίζει και τους λόγους οι οποίοι επιβάλλουν αλλαγή της πρωτεύουσας των Ιονίων. Για ποιό λόγο δηλαδή δεν θα πρέπει να είναι πρωτεύουσα η Κέρκυρα.
Και αν οχι η Κέρκυρα, γιατί όχι η Ζάκυνθος;;; Θα συμφωνήσουμε και με άλλους Ιόνιους ότι οι ηγεμονικές τάσεις της Κέρκυρας έναντι των άλλων Ιόνιων είναι μια παράμετρος την οποία θα πρέπει να δούμε, όπως και η αλαζονεία που κατά καιρούς επιδεικνύεται, δεν είναι σοβαρός λόγος για να αλλάξουν έδρα τα Ιόνια.
Μέσα σε όλο αυτό το σκηνικό που βρίσκεται υπό διαμόρφωση, η Ζάκυνθος δεν κινείται συγκροτημένα, δεν έχει κοινή γραμμή πλεύσης και ο κάθε επιμέρους φορέας εξουσίας έχει, στο παρασκήνιο, τις δικές του θέσεις, απόψεις και θεωρήσεις.
Είναι λογικό;;; Κάποια στιγμή, ίσως, θα πρέπει να καθίσουν όλοι σε ένα τραπέζι και να συζητήσουν ξεκάθαρα για την θέση και πορεία του νησιού μας στο νέο αυτοδιοικητικό τοπίο της χώρας, δεδομένου ότι η Ζάκυνθος δεν πρόκειται σε καμιά περίπτωση να συνεχίσει να υπάρχει με την μορφή του “νομού” που όλοι γνωρίζουμε σήμερα.
Και καλά οι αιρετούς μας, θα τα βολέψουν!!!Μειώθηκαν οι κοινότητες και φτιάχτηκαν οι δήμοι με τις ακούραστες προσλήψεις και τα stage. Χωρίς ωράρια, χωρίς έλεγχο, χωρίς ανταποδοτικότητα εργασίας στον δημότη. Αν υπολογίσουμε και τους εργαζόμενους στη Νομαρχιακή αυτοδιοίκηση, ο αριθμός θα είναι μεγάλος.
Τι θα γίνει, όμως, με τους εργαζόμενους στους δήμους;;; Που θα απασχοληθεί όλο αυτό το ανθρώπινο δυναμικό;;; Πόσες υπηρεσίες Καθαριότητας, Υδρευσης, Πρασίνου, Τεχνικών Έργων θα έχουμε εαν καταλήξουμε σε ένα δήμο;;; Ποιος δήμαρχος θα πρωτοβολέψει τους δικούς του στο νέο μοντέλο;;;
Εξαιρούνται οι σημερινοί υπάλληλοι στις νομαρχιακές διευθύνσεις, ακόμη και στις υπηρεσίες ελέγχου, που είναι σαφώς πιο εξειδικευμένες και λειτουργικές.
Ομως τί γίνεται με τις δημοτικές ανάγκες; Για να δούμε το αύριο πως θα εξελιχθεί; Με μετατάξεις; Προς τα που; Πάντως το σίγουρο είναι ότι για τα επόμενα 10 χρόνια θα παγώσουν οι προσλήψεις….
Όπως και να έχει το πράγμα το παρήγορο είναι οτι θα σταματήσουμε να βλέπουμε καθημερινά στους δρόμους του νησιού μας τον όγκο τόσο αυτοκινήτων με τις γνωστές πορτοκαλί πινακίδες ΚΥΑ!!!